شهر و جامعهعناوین اخبار

حضرت زهراء سلام الله علیها منشأ تمام خوبیها هستند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازپایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، آقای براتی در سخنان خود به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره نمود و گفت: پیامبر اکرم(ص) در وصف حضرت فاطمه الزهراء(س)  گفتند:«لَوْ کَانَ الْحُسْنُ هَیْئَهً لَکَانَتْ فَاطِـمَهَ بَلْ هِـیَ أَعْـظَمُ إِنَّ فَاطِـمَهَ ابْنَتِی خَیـْرُ أَهْـلِ الْأَرْضِ عُنْصُراً وَ شَـرَفاً وَ کَرَماً. اگر قرار بود حسن و خوبی شکلی داشته باشد همانا آن، فاطمه بود؛ بلکه فاطمه فراتر از خوبی است به درستی که دخترم فاطمه بهترین اهل زمین است در شرافت و کرامت.»

وی تصریح نمود: حضرت زهراء(س) آنگونه که پیامبر(ص) فرموده اند منشأ تمام خوبیها هستند، بلکه از تمام خوبی ها بالاتر هستند. سوال در این است که چرا با وجود الگویی مانند حضرت فاطمه(س)، زندگی جامعه شیعه چنین است، چرا سبک زندگی شیعیان که باید الگوی تمام جوامع باشند اینقدر از سبک زندگی فاطمی فاصله گرفته است؟ اگر به زندگی اهل بیت(ع) وبه خصوص حضرت زهراء(س)  نگاه کنیم متوجه می شویم چقدر فرهنگ زندگی ما با زندگی ایشان تفاوت دارد.

مدرس حوزه ودانشگاه و مسئول آموزش بنیاد امامت ادامه داد: ما از نحوه ی  زندگی حضرت فاطمه(س) استفاده نمی کنیم چون مبانی آن را نمی دانیم و به کار نمی بریم. حضرت فاطمه(س) را در حد چند خطبه و حدیث شناخته ایم و فراتر از آن را نمی دانیم زیرا جستجو نکرده ایم و مورد توجه قرار نداده ایم، چقدر آیین همسرداری، تربیت فرزند، ساختن با شرایط سخت، نظم در امور و… را از زندگی حضرت زهراء(س) یاد گرفته ایم؟ وحال آنکه هیچ کدام از ادیان به اندازه دین اسلام الگو و سبک درست زندگی کردن را آموزش نداده است.

آقای براتی بعد از بیان نمونه هایی از زندگی این بانوی گرامی، در پایان  افزود: علت اینکه هنوز دنیای امروز حضرت فاطمه (س) را نشناخته، این است که همه کم کاری کرده ایم و از امر تبلیغ غفلت بوده ایم.. چه بسا خود ما هم در زندگی از ایشان الگو نگرفته ایم تا چه رسد به اینکه دیگران را راهنمایی کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا