پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

چنانچه لازم باشد پیکرها را به صورت زمینی و بر دوش عوامل امدادی منتقل می کنیم / از مهمانوازی مردم منطقه پادنا صمیمانه تشکر می کنم

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده که به منظور بررسی مجدد آخرین اقدامات انجام شده و تلاشهای صورت گرفته در جهت انتقال اجساد جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج و نظارت و هماهنگی بیشتر عملیات میدانی ، بوسیله بالگرد عازم منطقه پادنای شهرستان سمیرم شده بود، در خصوص آخرین وضعیت منطقه اظهارداشت: با فعالیت‌های عوامل مختلف امدادی، نظامی و انتظامی و حضور تیم‌های مجهز به منطقه از لحاظ تجهیزات مشکلی نداریم ولی با این وجود هوا در ارتفاعات مساعد نیست.
مهرعلیزاده با بیان اینکه برنامه ریزی ما مبنی بر این بود که بالگردها از صبح در منطقه حضور داشته باشند و پیکرهای یافته شده را منتقل کنند، اظهارداشت: از صبح امروز به دلیل وجود مه؛ ابر و طوفان در محل، امکان پرواز وجود نداشت.
استاندار اصفهان با بیان اینکه در ستاد بحران طراحی کردیم که از طرف سی‌سخت یعنی پشت این قلل که کاملاً پوشیده در مه و ابر است دسترسی پیدا کنند، گفت: از سمت سی‌سخت مقداری مسیر هموارتر است، حدود ۷۰ نفر دیگر از نیروهای تکاور و کوهنورد بمنظور جایگزینی با نیروهای شب گذشته به منظقه اعزام شده اند.
محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه از موقعیتی که هواپیما سقوط کرده تا قله ۲۰۰ متر فاصله است و شیب بسیار تندی دارد، اظهار داشت: شیب ۹۰ درجه و پربرف است و باد هم می وزد و حتی برای کوهنوردان ماهر هم مشکل است اما برنامه ریزی کردیم در صورت امکان پیکرها را به صورت زمینی و روی دوش نیروها منتقل کنند.
مهرعلیزاده با بیان اینکه تا این لحظه ۳۲ پیکر یافت شده است، افزود: تا این لحظه پیکری پایین نیامده است و نیروها آماده هستند که با طراحی لازم برای پایین آوردن پیکرها اقدام شود.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه برای انتقال هوایی اجساد، امروز فقط تا ظهر فرصت داریم، افزود: اگر وضعیت مهیا نبود ، انتقال زمینی تا جمعه طول خواهد کشید.
وی ضمن تقدیر و تشکر از همه ی عواملی که در این مدت همکاری لازم را داشته اند، تصریح کرد: اهالی منطقه و روستاهای همجوار زحمات بسیاری کشیدند و مهمانوازی خوبی داشتنداز خانواده‌های جان‌باختگان پذیرایی کردند.
استانداراصفهان یادآور شد: ۶۶ جانباخته عزیز در این منطقه هستند و تمام تلاش ما این است که فرد فرد این‌ها را انتقال دهیم و به خانواده‌های داغدارآنها تحویل دهیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا