شهر و جامعهعناوین اخبارمسکن و عمران

تعداد شهرهای دارای بافت فرسوده استان اصفهان به ۶۶ شهر رسید

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، بنا به پیشنهاد اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و براساس اولویت مداخله در بافت ها و محلات هدف شهرهای استان، محدوده بافت فرسوده تعداد ۹ شهر دیگر استان با مساحت  بالغ بر ۴۲۱٫۵ هکتار  علاوه بر ۵۷ شهر دارای محدوده بافت فرسوده مصوب در جلسه کمیسیون ماده ۵ مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.

حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان در این باره گفت:  از ۱۰۷ شهر استان در حال حاضر ۶۶ شهر دارای محدوده مصوب می باشد که با تصویب این محدوده ها سطح کل بافت فرسوده استان از ۱۳۰۷۷ هکتار به ۱۳۴۹۸٫۵هکتار رسید که این مساحت ۹٫۵درصد از سهم کل بافت های فرسوده کشور را به خود اختصاص میدهد.

وی اظهار داشت: اهمیت شناسایی و تصویب محدوده بافتهای فرسوده از این بابت است که محیط فیزیکی ، مالکان و ساکنان این بافتها زیر چتر سیاستها و اقدامات حمایتی دولت و شهرداری ها قرار گرفته  و زمینه بازآفرینی و مشارکتی آنها به گونه ای قانونی فراهم می گردد.

گفتنی است شهرهای حسن آباد با ۲۷ هکتار، محمد آباد ۲۶ هکتار، ورزنه ۳۴٫۸ هکتار، نوش آباد ۸۰٫۱ هکتار، کمشچه ۳۰٫۷ هکتار، کوشک ۵۶٫۸هکتار، گلشن۵۴٫۸ هکتار ، جوزدان ۱۵٫۹ هکتار و میمه با ۹۵٫۴ هکتار از جمله شهرهای مصوب شده می باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا