پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

بیش از ۷۰۰ میلیون ریال برای کمک به تامین دارو و درمان به افراد نیازمند در استان اصفهان کمک شده است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری اظهار داشت: در سال ۹۶ با تلاش ها و پیگیری های به عمل آمده در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش طرح مهر تندرستی از محل موقوفات منطبق با هدف کمک به افراد نیازمندی که برای تهیه دارو، تامین هزینه درمان و بستری و همچنین کمک به مراکز درمانی و بهداشتی اجرا شده است.

وی افزود: در همین راستا در سال جاری ۱۰ پایگاه سلامت در قالب ایستگاه های سلامت در جوار بقاع متبرکه برپا شدند و به صورت رایگان به زائران و مجاوران خدمات پزشکی پرداختند همچنین به ۸۰۰ نفر نیازمند که توانایی تهیه دارو و یا تامین هزینه بستری در مراکز بهداشتی و درمانی را نداشتند نیز کمک نقدی بالغ بر ۷۳۶ میلیون و ۷۵۶ هزار ریال انجام شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: همچنین از محل موقوفات منطبق با کمک به مراکز بهداشتی و درمانی نیز مبلغی بالغ بر بیش از ۶۷ میلیون ریال اعتبار به درمانگاه ها، مراکز بهداشتی و بیمارستان هایی که تحت پوشش سازمان اوقاف و امور خیریه هستند اهدا شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری اضافه کرد: همچنین در راستای ایجاد وقف های جدیدی نیز با رویکرد کمک به افراد نیازمند جهت تهیه دارو و تامین هزینه های درمانی و همچنین کمک به مراکز بهداشتی و درمانی در سال جاری ۳۰ نشست صنفی با جامعه پزشکان و انجمن های سلامت در سطح استان برگزار شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: همچنین امسال ۵۰ خیر نیز مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال را به ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان در جهت کمک به افراد نیازمند در قالب طرح مهر تندرستی کمک کردند که همه این مبلغ نیز در همین راستا هزینه شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطر در ادامه نشان شد: در حال حاضر در استان اصفهان نیز ۴۶ موقوفه مرتبط با بهداشت و درمان وجود دارد که شاخص ترین این موقوفات با عنوان موقوفه ثلثی عبدالرسول و موقوفه بتول دخت عبدالمحمدی با نیات تامین هزینه های پزشکی، کمک به دارو درمان بیماران بی بضاعت و معالجه بیماران در شهرستان اصفهان قرار دارد.

حجت السلام و المسلمین حسن امیری در ادامه عنوان کرد: خوشبختانه امسال نیز با تلاش های صورت گرفته ۵ موقوفه جدید نیز در این زمینه توسط واقفان نیک اندیش به ثبت رسیده است و در صورتی که خیرین و واقفان خیر اندیش بیشتری در سال آینده وقف هایی را در این راستا به ثبت برسانند اداره اوقاف و امور خیریه نیز می تواند هم از نظر کیفی و هم از کمی طرح مهر تندرستی را بیش از پیش در استان اصفهان اجرا نماید.

**برگزاری  بخش شفاهی آزمون سراسری قرآن کریم در فلاورجان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان  گفت: ۶۰ نفر از قرآن آموزان دختر در مقطع ابتدایی از شهرستان فلاورجان در آزمون شفاهی قرآن کریم شرکت کردند.

 احمد آزادگی اظهار داشت: با توجه  به شرکت بیش از ۵۰۰ نفر از شهرستان فلاورجان  در آزمون سراسری قرآن کریم، این آزمون در ۲ بخش کتبی و شفاهی برنامه‌ریزی شده بود که آزمون کتبی روز ۱۰ اسفندماه برگزار شد و آزمون شفاهی نیز از ۱۲ تا ۱۸ اسفندماه در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه در آزمون سراسری قرآن کریم ۲۶ رشته زیر مجموعه حفظ و مفاهیم قرار داشت، عنوان کرد: در بخش شفاهی ۱۲ رشته در نظر گرفته شده که آزمون شفاهی در مدت ۶ روز در این رشته‌ها با حضور شرکت کنندگان برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان ادامه داد: این آزمون برای بانوان  و آقایان  در محل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان برگزار می‌شود.

احمد آزادگی اضافه کرد: ۶۰ نفر از قرآن آموزان دختر در مقطع ابتدایی از شهرستان فلاورجان در روز ۱۴ اسفند ماه شرکت کردند و سه شنبه ۱۵ اسفند نیز آزمون شفاهی قرآن آموزان پسر در مقطع ابتدایی برگزار شد.

وی خاطر نشان شد: برای بزرگسالان در مقطع (حفظ کل ) نیز از ۲۰ تا۲۴  اسفند ماه آزمون شفاهی برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان  تصریح کرد: موسسات قرآنی، بقاع متبرکه، مساجد، کانون‌های فرهنگی، دارالقرآن‌های و پایگاه‌های بسیج مراکز ثبت‌نامی و همکار با اداره اوقاف و امور خیریه در برگزاری هرچه باشکوهتر این رویداد  بزرگ قرآنی بودند.

**در سال ۹۷ بیش از ۹۰۰ هزار برگ از اوراق بایگانی پرونده های موقوفات و بقاع متبرکه استان اصفهان در سامانه جامع بارگذاری می شود

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در سه ماهه پایانی سال جاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بارگذاری بیش از ۲۹۰ هزار برگ مربوط به اسناد موقوفات و بقاع متبرکه در سامانه موقوفات و بقاع متبرکه کشور در میان دیگر استان ها پیشرو و ممتاز بوده است.

 حجت الاسلام و المسلمین محمود نصر اصفهانی اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه در نظر دارد تا با مکانیزه کردن سیستم بایگانی و همچنین تسریع در امر خدمت رسانی به ارباب رجوع با رویکرد حفظ و صیانت از حقوق موقوفات و بقاع متبرکه و در قالب اجرای طرح دولت الکترونیک در نظر دارد تا اسناد و مدارک مربوط به پرونده های موقوفات و بقاع متبرکه را بروز رسانی و در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه اسکن و بارگذاری کند.

وی افزود: در همین راستا معاونت حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تعداد ۲۰ نفر نیروی متعهد و مجرب را در قالب طرح برون سپاری برای اسکن و بارگذاری اسناد و مدارک موقوفات و بقاع متبرکه به کار گیری کرده است که در سه ماهه پایانی سال جاری و تاکنون این افراد توانسته اند تا بیش از ۲۹۱ هزار برگ سند را اسکن و در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه بارگذاری کنند که این موضوع باعث شده است تا استان اصفهان در کشور جزء استان های پیشرو و برتر در اجرای این طرح باشد.

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه اضافه کرد: این طرح همچنان در سال آینده نیز همراه با نظارت کارشناسان معاونت حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف استان ادامه دارد که براساس برنامه سال ۹۷ باید تا پایان سال آینده تعداد ۹۰۰ هزار برگ مربوط به موقوفات و بقاع متبرکه اسکن و در سامانه بارگذاری شود.

**مراسم جشن تکلیف دختران نه ساله در امامزاده آقاعلی عباس(ع) برگزار شد

مسئول نمایندگی امامزاده آقاعلی عباس(ع) گفت: مراسم جشن تکلیف ۱۸۵ نفر دختر مدارس منطقه بادرود در جوار حرم مطهر امامزاده آقاعلی عباس(ع) برگزار شد.

 حجت الاسلام و المسلمین علیرضا محلوجی با بیان اینکه جشن تکلیف، آغاز درخشش روح خداپرستی در میان این فرشتگان زمینی است، اظهار داشت: اگر از ابتدای رسیدن به سن تکلیف در انجام فرایض و واجبات خود تلاش کنند هیچگاه اسیر هوای نفس نمی شوند.

وی افزود: فرهنگ انسان ساز نماز و رعایت حجاب اسلامی و آشنایی دانش آموزان با مراجع تقلید از مهم ترین برنامه هایی است که تلاش می کنیم تا به بهترین شکل به دانش آموزان دختر آموزش دهیم.

مسئول نمایندگی امامزاده آقاعلی عباس(ع) اضافه کرد: در همین راستا مراسم جشن تکلیف دختران نه ساله مدارس منطقه  بادرود به همت اداره آموزش و پرورش بادرود مدارس منطقه و با همکاری مرکز فرهنگی آستان مقدس آقاعلی عباس وشاهزاده محمد علیهماالسلام در جوار حرم مطهر آستان مقدس آقا علی عباس(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا محلوجی بیان کرد: این مراسم با حضور ۱۸۵  نفر دختر که به سن تکلیف رسیدند همراه با سخنرانی استاد حجت الاسلام والمسلمین راستگو برگزار شد و در این آیین دختران با وظایف شرعی خود و آداب و رسوم دین اسلام آشنا شدند.

وی در پایان گفت: آستان مقدس امامزادگان آقاعلی عباس و شاهزاده محمد (علیهما السلام) در شهرستان نطنز، در دل کویر و در فاصله ۸ کیلومتری شهر بادرود و ۳۸ کیلومتری شمال شرقی شهر نطنز و به فاصله ۱۶ کیلومتری به جاده ترانزیت بندرعباس ـ تهران، وصل شده و در حد فاصل ۷۰ کیلومتری جنوب شرقی کاشان و ۶۰ کیلومتری شمال غربی اردستان واقع شده است.

**شرکت بیش از ۸۰۰۰ نفر در مرحله شفاهی آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم استان اصفهان

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: مرحله شفاهی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به مدت یک هفته و با شرکت بیش از ۸۰۰۰ نفر در سراسر استان برگزار می شود.

 یحیی قاسمی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده بزرگترین رویداد قرآنی در استان اصفهان تحت عنوان آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم با حضور بیش از ۲۹ هزار نفر در صبح روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ماه برگزار شد.

وی ادامه داد: در همین راستا مرحله شفاهی این آزمون نیز با شرکت تعداد ۸۵۱۸ نفر نیز در ۱۶ رشته حفظ ۱ جزء، ۲ جزء، ۳ جزء، ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء، ۲۵ جزء، حفظ کل قرآن کریم و… در سراسر استان در حال برگزاری است و از ایت تعداد نیز ۱۸۲۶ نفر از آقایان هستند و ۶۷۲۷ نفر از خانم ها می باشند که از این تعداد ۴۴۹۴ نفر مربوط به شهرستان اصفهان است و بیشترین شرکت کننده نیز در مرحله آزمون شفاهی در استان در رشته حفظ جزء ۳۰ با تعداد ۴۹۰۴ نفر است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: در شهرستان ها نیز شاهین شهر با ۷۵۹ نفر و کاشان با ۶۰۶ در مرحله شفاهی دارای بیشترین شرکت کننده هستند.

یحیی قاسمی اضافه کرد: آزمون شفاهی از روز شنبه ۱۲ اسفند ماه در سراسر استان آغاز شده است و تا روز جمعه ۱۸ اسفند ماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی گفت: افرادی که بتوانند در آزمون کتبی نمره ۷۰ و در آزمون شفاهی نمره ۷۵ را کسب نمایند به آنان گواهی معتبر اعطا می شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطر نشان شد: همچنین افرادی که بتوانند نمراتی بالاتر از ۹۵ در مرحله کتبی و شفاهی کسب نمایند از آنان طی مراسمی تجلیل به عمل می آید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا