تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

استفاده از ظرفیت مدیریتی زنان در مدیریت شهری/ به قول خود عمل کردیم

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازاداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر و ولادت حضرت امام خمینی (ره)، در مراسم تجلیل از بانوان شاغل در شهرداری اصفهان اظهار داشت: حضرت زهرا (س) نمونه بارز یک زن در تاریخ بشریت و الگویی برای همه قرن ها است.

وی با بیان این که این بانوی والا مقام به عنوان الگوی تمام عیار اخلاق برای تمام زنان و مردان عالم و بنده حقیقی خداوند در انجام وظایف و تکالیف انسانی محسوب می‌شوند، ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س) زبانزد همه مخالفان و موافقان و همه انسان ها  هستند و خواهند بود، اگر ذره ای از رفتار ایشان در جامعه ترویج یابد به طور حتم بیشتر مسایل رفع خواهد شد.

شهردار اصفهان با اشاره به این که حضرت زینب ﮐﺒﺮﯼ (س) نیز ﯾﮑﯽ از زﻧﺎﻧﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان اﻟﮕﻮ و اﺳﻮﻩ ﺑﺮاﯼ همه زﻧﺎن و ﻣﺮدان ﺁزادﻩ، ﺁزادﯼ ﺧﻮاﻩ و ﻇﻠﻢ ﺳﺘﻴﺰ در همه زﻣﺎن ها اﺳﺖ، اظهار داشت: ایشان در تمام سختی ها مقاوم ایستاد و با اﺑﻌﺎد وﺟﻮدﯼ خود اﻟﮕﻮﯼ ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ را ﺑﺮاﯼ زنان ﺗﺮﺳﻴﻢ ﮐﺮد.

وی تأکید کرد: زنان جامعه ما هم می توانند سمبل مقاومت و شکیبایی باشند و در عرصه های اجتماعی نقش آفرینی کنند.

نقش آفرینی زنان در آبادانی و ساخت ایران

نوروزی با بیان این مطلب که زنان، با توانمندی خود در آبادانی و ساخت ایران نقش آفرینی می کنند، اذعان داشت: برای ساختن ایران باید تمام نیروی انسانی را در نظر گرفت. اگر در ایران عقب افتادگی وجود دارد به این دلیل است که سال های زیادی از نقش زنان در مدیریت و اداره امور غافل بودیم.

شهردار اصفهان اضافه کرد: مدیریت شهری به حمایت، کمک و همراهی زنان شاغل در شهرداری و به معیار شایسته سالاری توجه ویژه ای خواهد داشت.

وی با بیان این مطلب که زنان در تمام عرصه ها به خصوص در جنگ، نقش پشتیبانی و حمایتی داشته اند، تصریح کرد: نباید از یاد ببریم که این زنان جامعه بودند که در دوران دفاع مقدس چنین شیر مردانی را تربیت کردند.

نوروزی با بیان این که بنده در مدت مدیریتی خود به آن چه گفتم عمل کردم بیان کرد: در این مدت، ۱۰ نفر از زنان توانمند را در بخش های مختلف مدیریتی منصوب کردیم که دو نفر از آن ها به عنوان شهردار منطقه و دو نفر به عنوان مدیرعامل سازمان انتخاب شدند.

باید زیرساخت های شهری برای زنان فراهم شود 

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی اصفهان نیز در ادامه این مراسم گفت: در وجود حضرت فاطمه زهرا (س) ویژگی های منحصر به فردی وجود دارد که این ویژگی ها می تواند به عنوان بهترین الگو و راهبرد برای زنان جامعه باشد.

فریده روشن، نقش زنان را در جامعه و اداره شهر بسیار مهم خواند و اظهار داشت: در حال حاضر دو عضو از ۱۳ عضو شورای شهر اصفهان، خانم هستند و در این مدت سعی کردند نقش و سهم زنان را به عنوان منابع تأثیرگذار جامعه ارتقا دهند؛ زیرا شکی نیست که اگر زنان به خودباوری دست یابند، بخش مهمی از اهداف جامعه محقق خواهد شد.

این عضو شورای شهر با بیان این که در مدیریت جدید شهری، زنان به عنوان شهردار منطقه و مدیر عامل سازمان منصوب شده اند ادامه داد: لازم است از نگاه جامع نگر زنان در مدیریت شهری بهره مند شویم.

روشن، توجه به قشر بانوان و زنان را در تحقق توسعه پایدار مهم دانست و افزود: باید با حمایت و پشتیبانی از زنان، فرهنگ شهر و شهروندان را در این خصوص ارتقا دهیم.

رییس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای اسلامی با تأکید بر این که باید زیرساخت های شهری برای زنان فراهم شود، تصریح کرد: امکانات موجود از جمله ورزشگاه و مراکز تفریحی برای بانوان کافی نیست و لازم است در بودجه ریزی آینده این مهم مدنظر قرار گیرد.

گفتنی است مراسم تجلیل از بانوان شهرداری اصفهان در باشگاه شماره دو با حضور شهردار، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا، رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورا و بانوان شاغل در شهرداری اصفهان به مناسبت روز زن برگزار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا