شهر و جامعهعناوین اخبار

توصیه های پلیس فتا برای سفر

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان،برای جلوگیری ازهرنوع مشکلی برای شهروندان درسفرهای نوروزی به توصیه های ذیل توجه کنید:

  1. عده‌ای سودجو باراه‌اندازی صفحات و سایت‌های جعلی درفضای اینترنت اقدام به تبلیغ تورهای ارزان قیمت داخلی و خارجی می‌کنند،این کلاهبرداران با ارائه قیمت‌های بسیار پایین،افراد را ترغیب می‌کنند تا ازخدمات آنان بهره‌مند شوند اما غافل ازاینکه بررسی‌ها نشان داده است که این تورهای ارزان قیمت تنها پوششی برای کلاهبرداری ازمسافران نوروزی است.

  2. درمسافرت ها و در مواقعی که برای اتصال به شبکه ازاینترنت هتل ها و مکان های عمومی استفاده می کنید مطمئن شوید اطلاعات به صورت رمزنگاری شده ارسال می شود زیرا در غیر این صورت ممکن است اطلاعات مهمی به راحتی دراختیار افراد ناشناس قرار گیرد و از پروتکلHTTPS برای ارسال اطلاعات مهم استفاده کنید .

  3. اگر از گوشی های موبایل هوشمند و یاتبلت ها استفاده می کنید ، بر روی آنها برنامه های کاربردی و مفید نصب کنید تادرصورت گم شدن یاسرقت دستگاه به راحتی اطلاعات محلی که دستگاه شما در آنجا قراردارد را پیدا کنید .

  4. اطلاعات سفرخود را در اینترنت به اشتراک نگذارید این اطلاعات می تواند اطلاعات عدم حضور شما در منزل را دراختیار سارقان قرار دهد.

  5. درصورتی که ازکافی نت ها استفاده می کنید حتما پس از اتمام کار ازحساب کاربری خود ازشبکه های اجتماعی وایمیل ها خارج شوید و تاریخچه مرورگر و مابقی اطلاعات را پاک کنیدو ازعدم ذخیره کلمه عبور ( پسورد) درسیستم مطمئن شوید .

  6. روزانه موجودی حساب های بانکی خود را کنترل کنیدتادرصورت برداشت غیرمجاز و یاسوء استفاده سریعا از آن مطلع شوید.

  7. برروی فایل های خود درلپ تاپ و یاسایر وسایل الکترونیکی کلمه عبور (پسورد) بگذارید تا در صورت مفقودی اطلاعات شما به دست دیگران نیفتد.

  8. دستگاه های حامل داده، دوربین عکاسی و هرنوع حافظه جانبی را همراه خود ببرید و ازجا گذاشتن آنهادرهتل ها وسوئیت ها خودداری کنید.

  9. ازکارت های اعتباری و اطلاعات حساب بانکی خود به خوبی مراقبت کنید،حین خرید، کارت اعتباری راخودتان دردستگاه POSبکشید و رمز را نیزخودتان وارد کنید.

  10. دراین ایام حتما دقت کنید روی عابربانک تجهیزات مشکوک و اضافی نصب نشده باشد.

  11. درهنگام پرداخت ازطریق سامانه پرداخت فروشگاهی حتما ازفروشنده بخواهید که دستگاه را در نزدیکی شما قراردهد تا خود بتوانید رمز بانکی را وارد کنید.

  12. پس ازخرید ازطریق دستگاه کارت خوان حتما برگه رسید مشتری را ازفروشنده بگیرید.

  13. به دلیل خریدهای نوروزی و شلوغی اماکن عمومی درهنگام خریدها از تلفن همراه خود در این مکان ها استفاده نکنید و ازقراردادن عکس های خانوادگی،شماره حساب ها و رمزهای بانکی بر روی تلفن همراه خودداری کنید تا درصورت سرقت گوشی همراه، این اطلاعات باعث سوءاستفاده های بعدی نباشد.

  14. همچنین باقراردادن رمزپین گوشی درهنگام روشن کردن آن وهمچنین رمزگذاری برروی فایل های خود در تلفن همراه،مانع ازدستیابی افرادسودجو به آنهاشوید.

گردآوری توسط ستوانیکم حسین فروغی کارشناس اجتماعی  پلیس فتای اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا