عناوین اخبارمصاحبه و گفتگو

مردم و مسوولان، هر دو در تصادفات مقصر هستند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،سید حسن هاشمی روز یکشنبه در حاشیه یازدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران افزود: مردم هم در بروز تصادفات مقصر هستند نمی توان توقع داشت که دولت، مجلس، پلیس و بخش بهداشت همه کار را انجام دهند اما آنها سرعت را در رانندگی کنترل نکنند و راننده، خستگی خود و ایمنی خودرو را در نظر نگیرد.
وی با بیان این که هر کسی بهتر می داند چه کاری می تواند انجام دهد گفت: باید تصادفات به عنوان یک معضل مهم اجتماعی و فرهنگی حل شود.
وی در مورد اقداماتی که وزارت بهداشت در حوزه تصادفات انجام داده است گفت: ۱۹ هلی کوپتر از ارتش جمهوری اسلامی اجاره کرده ایم که بیش از هزاران بیمار و تصادفی ها را پوشش می دهد.
هاشمی با اشاره به راه اندازی آمبولانس هوایی گفت: نیازمند ۴۵ بالگرد هستیم تا پوششمان در کل کشور تکمیل شود بعد از تحریم ها نیز تلاش کرده ایم ۳۰ فروند بالگرد خریداری کرده و وارد کشور کنیم.
وی اضافه کرد: دو هزار آمبولانس وارد ناوگان شده و تعداد زیادی پایگاه اورژانس دایر شده است که البته هیچ یک از آنها کافی نیست و لازم است جاده و خودرو ایمن شده و مردم به سلامتی خود بیشتر توجه کنند چرا که وجود آمارهای فعلی برای ایرانیان خجالت آور است.
هاشمی اضافه کرد: هم اکنون زمان حضور در سر صحنه آن هم در جاده های صعب العبور و دور از دسترس ۴۵ دقیقه است اما سعی می کنیم این میزان را به ۱۴ دقیقه برسانیم و البته توفیقات خوبی نیز در این زمینه داشته ایم.
وی گفت: زمان حضور اورژانس در سر صحنه ۵۰ درصد به شدت جراحت، محل مصدومات از نظر بدنی و عوامل متعدد دیگری مرتبط است و بخشی دیگر از آن به امکانات ما ارتباط دارد.
وزیر بهداشت در ارتباط با تصادفات افزود: بخشی از دستگاه ها که باید انجام وظیفه می کردند کارآمدی آنها کامل نبوده براین اساس بهتر است مردم رعایت کنند با خواب آلودگی رانندگی نکرده، سرعت را رعایت کرده، جاده ها را بشناسند و نه تنها در ایام نوروز بلکه در ایام غیر نوروز این موارد را مورد توجه قرار دهند چرا که برای کشوری مثل ما با این فرهنگ داشتن کشته ها و مجروحان حاصل از تصادف به این میزان زشت است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا