شهر و جامعهعناوین اخبار

چهاردهمین وقف نجف آباد در سال ۹۶ به ثبت رسید

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی اظهار داشت: آقای شفیعی با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد و ثبت چهاردهمین وقف سال ۹۶ را به نام خود باقیات و صالحاتی نیز برای خویش برجا گذاشت.

وی ادامه داد: این واقف نیک اندیش یک باب مغازه با کاربری نانوایی سنگک به مساحت ۶۵ متر مربع و ارزش ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال را وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد افزود: براساس وقف نامه ای که توسط این واقف نیک اندیش به ثبت رسیده است عواید حاصل از این موقوفه جهت تامین هزینه های امور قرآنی مسجد فاطمه الزهرا(س) شهر علویجه  صرف می شود.

**شرکت بیش از ۶۰۰ نونهال کاشانی در آزمون شفاهی حفظ و مفاهیم قرآن کریم

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: ۶۰۶ نفر دانش آموز زیر ۱۲ سال کاشانی در مرحله شفاهی آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت کردند.

مهدی حافظیان اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده و با همکاری اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان کاشان مرحله شفاهی آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم نیز برگزار شد.

وی ادامه داد: در همین راستا ۶۰۶ نفر دانش آموز زیر ۱۲ سال کاشانی روز پنج شنبه هفدهم اسفند ماه در مدرسه دخترانه حاج اکبر طالبیان مقدم در مرحله شفاهی آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت کردند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان خاطر نشان شد: امسال با تدابیری که اندیشیده شد ۳۷۸۳ شرکت کننده به صورت همزمان با سراسر کشور صبح روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ماه در آزمون کتبی شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در کاشان شرکت کردند.

مهدی حافظیان اضافه کرد: افرادی که در آزمون کتبی ۷۰ و در آزمون شفاهی نمره ۷۵ را کسب نمایند به آنان از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه مدرک معتبر اعطا می شود و به افرادی که نمره آزمون آنان بالاتر از ۹۵ شود نیز به قید قرعه جوایز نفیسی اهدا می شود.

**کاشت ۲۰۰ اصل نهال در امامزاده سید محمد(ع) جلگه و جرقویه

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه جلگه و جرقویه گفت: به مناسبت هفته درختکاری تعداد ۲۰۰ اصل نهال در جوار حرم مطهر امامزاده سید محمد(ع) طالجرد از توابع جلگه و جرقویه کاشته شد.

 حسین اکبر اظهار داشت: در راستای زیبا سازی حرم مطهر امامزاده سید محمد(ع) طالجرد و همچنین ترویج سنت حسنه درختکاری تعداد ۲۰۰ اصل نهال کاج به همت خادمان افتخاری در جوار حرم مطهر این امامزاده بزرگوار کاشته شد.

وی ادامه داد: همچنین این امر با هدف آماده سازی حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان جهت فرا رسیدن فصل بهار و پذیرایی از مسافران و زائران در ایام نوروز نیز اجرا شد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه جلگه و جرقویه گفت: آستان مقدس امامزاده سید محمد (علیه السلام) در شهرستان جلگه و جرقویه، در شهر اژیه واقع در کیلومتر ۳ جاده اژیه به سمت ورزنه و در روستایی به نام طالجرد قرار دارد.

**مادران شهید و بانوان نمونه در بقعه شیخ ابوسلیمان دارانی(ره) فریدن تجلیل شدند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن گفت: همزمان با برپایی جشن میلاد حضرت زهرا (س) در جوار حرم مطهر بقعه شیخ ابوسلیمان دارانی(ره) فریدن از تعدادی از مادران شهید و بانوان نمونه شهرستان فریدن نیز تجلیل به عمل آمد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: همزمان با خجسته میلاد باسعادت حضرت زهرا سلام الله علیها جشنی با همکاری کانون مداحان شهرستان فریدن و اداره اوقاف و امور خیریه در جوار حرم مطهر بقعه شیخ ابوسلیمان دارانی(ره) فریدن برگزار شد.

وی افزود: در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سیاوشی امام جمعه فریدن و همچنین حجت الاسلام و المسلمین مقصودی از اساتید حوزه علیمه خاتم الانبیا داران نیز برای حاضران در راستای تبیین شخصیت حضرت فاطمه(س) به ایراد سخنرانی پرداختند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن ادامه داد: همچنین در این مراسم سعادتی، اصغری، سلیمی، کاظمی و اسماعیلی از ذاکران اهل بیت(ع) نیز در مدح اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه حضرت زهرا (س) به مداحی پرداختند و گروه سرود کانون بقعه شیخ ابوسلیمان دارانی(ره) نیز به اجرای برنامه پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی گفت: در پایان مراسم نیز از تعدادی از مادران شهدا، مربیان قرآنی همکار با اداره اوقاف و امور خیریه در جهت اجرای طرح ملی تربیت حافظان قران کریم و همچنین گروه سرود  بقعه شیخ ابوسلیمان دارانی(ره) تجلیل به عمل آمد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا