پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

ارائه مجوز اسکان به مسافران فاقد مدارک شناسایی/اجرای طرح نظارت بر مراکز اقامتی، هتل ها و میهمان پذیرها

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان،سرهنگ “محمد حسن اسماعیلی” با اشاره به راه اندازی گشت های مشترک این پلیس با بازرسان اتحادیه ها گفت: در نوروز ۹۷ تمام هتل ها و مراکز اقامتی تحت نظارت این گشت ها قرار می گیرند و در این بازدیدها نواقص و ایرادهای آن ها شناسایی شده و  به مسؤلان این مراکز تذکرات لازم داده می شود.

وی افزود: اگر مسافران از عملکرد مسؤل پذیرش هتل یا میهمانپذیر شکایتی داشته باشند می توانند به گشت های مذکور مراجعه کرده و در همان محل به شکایتشان رسیدگی می شود.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان اصفهان تاکید کرد: علاوه بر این، گشت نظارت بر اصناف نیز به صورت مشترک با حضور کارشناسان پلیس امنیت عمومی ،بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی راه اندازی شده تا انشاءالله در ایام نوروز هیچگونه اجحافی در حق مسافران و شهروندان از سوی متخلفان صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز عده ای با دائر کردن واحدهای فاقد مجوز و پروانه کسب به فروش اجناس مختلف برای مسافران می کنند گفت: هر واحدفروشی تحت هر عنوانی باید دارای مجوز و پروانه کسب باشد و در غیر این صورت ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس اصفهان با این گونه واحدها برابر قانون برخورد خواهند کرد.

**ارائه مجوز اسکان به مسافران فاقد مدارک شناسایی

رئیس پلیس امنیت عمومی استان از برخورد با افراد به اصطلاح کلید به دست که خانه های شخصی خود را به مسافران اجاره می دهند خبر داد و گفت:گشت های ویژه ای در ایام نوروز به منظور نظارت بر این گونه تخلفات تشکیل شده است.

وی افزود: توصیه ما به مسافران نوروزی این است که جهت اسکان به میهمانپذیرها، هتل ها و ستاد های اسکان مسافران نوروی مراجعه و از مراجعه به افراد کلید به دست خودداری کنند چرا که این کار آسیب ها و تهدیداتی را برای آنها به دنبال خواهد داشت.

سرهنگ اسماعیلی گفت: مسافرانی که مدارک شناسایی خود را برای اسکان در هتل ها و میهمانپذیرها و مراکز اقامتی همراه ندارند می توانند در ساعات شبانه روز به اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس اصفهان واقع در خیابان رودکی مراجعه و برگه مجوز اسکان دریافت کنند که با در دست داشتن این برگه دیگر مشکلی برای اسکان نخواهند داشت.

**ارائه خدمات مضاعف اداره گذرنامه

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این ایام با حجم زیادی از سفرهای خارجی روبرو هستیم گفت: به همین جهت اداره گذرنامه پلیس امنیت عمومی اصفهان خدمات مضاعفی را به مردم ارائه می کند و روزهای تعطیل و غیر تعطیل نوروز ۹۷ از ساعت ۷ و ۳۰ صبح تا ۱۶ عصر آماده خدمت رسانی به مردم است و علاوه بر این شهروندان می توانند جهت دریافت راهنمایی ، مشاوره و طرح سوالات خود با شماره تلفن ۲۱۸۴۳۴۵ تماس بگیرند.

وی افزود: کسانی که قصد دارند در ایام نوروز به کشورهای خارجی سفر کنند می بایست قبل از هر اقدامی به اداره گذرنامه پلیس مراجعه و از وضعیت خروج از کشور خود مطلع شوند.

سرهنگ اسماعیلی تصریح کرد: کسانی که گذرنامه آنها مفقود و یا سرقت شده و این موضوع را به اطلاع اداره گذرنامه رسانده اند اگر در این فاصله مدرک خود را پیدا کردند نمی توانند اقدام به خروج از کشور کنند و بایستی حتماً به اداره گذرنامه مراجعه تا موضوع رفع مفقودی و یا سرقتی بودن گذرنامه آنها در سیستم این اداره ثبت شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا