پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

۱۲۵ مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک در سال ۹۷ در اصفهان به بهره برداری میرسد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان مهندس محمدحسین روحانی معاون برنامه ریزی و تحقیقات این شرکت در این باره گفت: بر اساس دستور العمل توسعه مولدهای مقیاس کوچک عملا احداث این نیروگاهها از سال ۱۳۸۸ در دستور کار شرکت قرارگرفت .

وی افزود:  از آن زمان تاکنون بیش از ۱۰۰ مگاوات ظرفیت این نیروگاهها به بهره برداری رسیده است و در سال جاری نیز با توجه به رشد فزاینده مصرف برق و محدودیت در احداث ایستگاهها و خطوط جدید با سرعت بیشتری ادامه میابد .

مهندس روحانی گفت: در حال حاضر ۱۸ نیروگاه در نقاط مختلف استان مشغول به کار است و در حدود ۱۴ نیروگاه جدید در سالجاری به بهره برداری خواهند رسید.

وی مزایای نیروگاه ها  مقیاس کوچک را افزایش  حدود ۱۰ درصدی راندمان این نیروگاهها نسبت به نیروگاه های بخار و نیروگاههای گازی موجود، کاهش تلفات مربوط به انتقال توان از نیروگاههای بزرگ تا محل مصرف ، افزایش ظرفیت ایستگاهها و خطوط  موجود جهت استفاده برای افزایش مصرف در پیک بار و ایجاد اشتغال و کار آفرینی در بخش خصوصی برشمرد.

معاون برنامه ریزی و تحقیقات برق منطقه ای اصفهان گفت  انرژی لازم جهت تولید این نیروگاهها گاز طبیعی گاز طبیعی عنوان کرد و گفت: این سوخت از طرف شرکت های گاز استان تامین می گردد .

وی اذعان داشت: جهت افزایش راندمان این نیروگاهها میتوان گرمای ایجاد شده در دودکشهای این نیروگاهها را استحصال نمود. و از گرمای حاصل در ساختمان ها مسکونی جهت گرمایش یا بعضا سرمایش استفاده نمود ویا درواحدهای صنعتی در بخش زنجیره تولید استفاده نمود.

مهندس روحانی اضافه کرد: قرارداد خرید تضمینی این نیروگاهها توسط شرکت برق منطقه ای تنظیم وبر مبنای این قرارداد با تامین گاز مورد نیاز ، برق تولیدی نیروگاه به مدت ۵ سال خریداری میگردد.

وی در پایان تاکید کرد : در این قرارداد قیمت خرید برق از این نیروگاهها با توجه به میزان تورم و سایر مشخصات نیروگاه نظیر میزان راندمان تعیین و همه ماهه محاسبه و پرداخت میگردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا