شهر و جامعهعناوین اخبارگالری

برگزاری مراسم های شعبانیه در بیش از ۳۰ بقعه متبرکه کاشان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مهدی حافظیان اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده و در راستای برگزاری هرچه باشکوهتر اعیاد شعبانیه ویژه برنامه هایی در جوار حرم مطهر ۳۰ امامزاده عظیم الشان شهرستان کاشان برگزار می شود.

وی افزود: این ویژه برنامه ها شامل؛ آذین بندی حرم مطهر امامزادگان، برپایی ایستگاه صلواتی در جوار حرم مطهر بقاع متبرکه، اجرای جشن های اعیاد شعبانیه، برپایی احیای شب نمیه شعبان، برگزاری مسابقات فرهنگی مذهبی، فعال کردن خیمه های معرفت با همکاری مبلغان بومی و اعزامی، برگزاری مراسم دعای توسل و ندبه و کمیل در جوار صحن و حرم مطهر بقاع متبرکه، برپایی مجالس ختم دسته جمعی قرآن کریم به نیت تعجیل در فرج حضرت مهدی(عج)، برپایی اجتماع منتظران ظهور و… از جمله برنامه های فرهنگی مذهبی است که در جوار حرم مطهر امامزادگان جلیل القدر و شاخص شهرستان کاشان برگزار می شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان اضافه کرد: این ویژه برنامه ها همزمان با ولادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، میلاد با سعادت امام سجاد(ع) و همچنین سالروز فرخنده یگانه منجی عالم بشیریت حضرت مهدی(ارواحنافدا) در نیمه شعبان در جوار حرم مطهر ۳۰ امامزاده عظیم الشان و شاخص شهرستان برگزار می شود.

**بقاع متبرکه شهرستان نطنز در شعبان میزبان عاشقان اهل بیت(ع) هستند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه پرفضیلت شعبان بقاع متبرکه شهرستان نطنز آذین بندی شده و حرم مطهر ۱۰ امامزاده عظیم الشان شهرستان نیز به صورت ویژه برنامه های مختلفی را در اعیاد شعبانیه اجرا می کنند.

 حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: جهت تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و همچنین براساس برنامه ریزی های به عمل آمده امامزادگان شهرستان نطنز جهت پذیرایی از زائران و عاشقان اهل بیت(ع) در ماه پرخیر و برکت شعبان آماده شده اند.

وی افزود: در همین راستا و براساس تدابیر اندیشیده شده ویژه برنامه هایی همراه با مولودی خوانی، اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، مذهبی، مسابقات فرهنگی و سخنرانی و… تدارک دیده شده است که همزمان با ولادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، میلاد با سعادت امام سجاد(ع) و همچنین سالروز فرخنده یگانه منجی عالم بشیریت حضرت مهدی(ارواحنافدا) در نیمه شعبان در جوار حرم مطهر ۱۰ امامزاده جلیل القدر شهرستان برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز ادامه داد: این برنامه ها با همکاری مراکز فرهنگی قرآنی امامزادگان عظیم الشان و سایر ادارات و همچنین با حضور مسئولان شهرستان همچون سال های گذشته در جوار حرم مطهر امامزادگان واجب التعظیم و شاخص شهرستان برگزار می شود.

**پس از ۶۰ سال موقوفه محسن درخشنده در فریدن احیا شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن گفت: با پیگیری های به عمل آمده پس از ۶۰ سال موقوفه محسن درخشنده در شهر داران احیا و زمینه برای اجرای امینانه نیات واقف نیک اندیش آن محیا شد.

 حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: با پیگیری های به عمل آمده توسط مجتبی درخشنده متولی موقوفه محسن درخشنده پس از ۶۰ سال این موقوفه احیا و به حالت وقفیت خود بازگشت.

وی افزود: این موقوفه در سال ۱۳۳۵ توسط محسن درخشنده با نیت روضه خوانی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و همچنین کمک به تامین بخشی از هزینه های حرم مطهر امام حسین(ع) وقف شده بود که متاسفانه در زمان قبل از انقلاب و در تقسیم اراضی توسط رژیم پهلوی به تصرف تعدادی از اهالی محله آشجرد درآمده بود که خوشبختانه با پیگیری های به عمل آمده این موقوفه پس از ۶۰ احیا و زمینه برای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش آن نیز پس از ۶۰ سال محیا شده است و تاکنون نیز با سه کشاورز که از متصرفان این موقوفه بوده اند نیز قرارداد اجاره منعقد شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن در ادامه اضافه کرد: این موقوفه شامل ۲۵ قطعه زمین زراعی و دو حلقه چاه آب به مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع است که در محله آشجرد شهر داران واقع شده و ارزش آن نیز بالغ بر ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا