پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

دستیار ویژه استاندار اصفهان در مراسم امضا پروتکل گسترش همکاری های اصفهان و سن پترزبورگ عنوان کرد: اصفهان و سن پترزبورگ می توانند مقاصد خوبی برای سفرهای گردشگران دو کشور باشد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، یوری شستریکوف، عضو کابینه حکومتی و نماینده استاندار سن پترزبورگ در شورای قانونگذاری به همراه هیئتی از نمایندگان بزرگترین تجارت ها و صاحبان فروشگاه های زنجیره ای بزرگ در سن پترزبورگ، نمایندگانی از IT و نصب دوربین های بین راهی شهرها و نمایندگانی در حوزه تصفیه آب و استفاده از پساب و بازچرخانی آب، در تالار تاریخی اشرف، با مهندس کریمی، دستیار ویژه استاندار اصفهان دیدار نمودند.
امیر کریمی در این دیدار اظهار داشت: برای تحکیم امضای خواهرخواندگی شهر اصفهان و سن پترزبورگ لازم است همکاری های دیپلماتیک به همکاری های کاربردی و عملیاتی خصوصا در حوزه فرهنگی تبدیل شود.
وی افزود: تمام بخشهای حاکمیتی در استان اصفهان دارای تفاهم و اشتراکات زیادی هستند و بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی می تواند وارد همکاری های گسترده با شهر سن پترزبورگ شود.
دستیار ویژه استاندار اصفهان با بیان اینکه مردم اصفهان، خاطرات و تعلقات زیادی به سن پترزبورگ دارند یادآور شد: مقاومت ۹۰۰ روزه مردم لنین گراد (سن پترزبورگ) در جنگ جهانی دوم برای مردم اصفهان هم ضرب المثل و هم نماد مقاومت می باشد.
امیر کریمی خاطر نشان کرد: پایداری و مقاومت مردم اصفهان در دوران دفاع مقدس می تواند الگوی مقاومت برای مردم سن پترزبورگ باشد.
کریمی بیان نمود: اصفهان و سن پترزبورگ می توانند مقاصد خوبی برای سفرهای توریست های دو کشور باشند ، زیرا اشتراکات بسیار زیادی از نظر فرهنگی و اقتصادی بین اصفهان و سن پترزبورگ وجود دارد.
وی افزود: اگر ما مقدمات پروازهای مستقیم را برقرار کنیم، شرکت های سرمایه گذاری، ادامه ی مسیر را طی خواهند کرد و دیگر نیازی به پشتیبانی دولت ها ندارند.
دستیار ویژه استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه پرواز مستقیم می تواند زمینه ساز سایر همکاری ها در سایر بخش ها باشد، اظهار داشت: لازم است نماینده ای برای پیگیری روزانه این تفاهم معرفی گردد.
یوری شستریکوف در پایان این دیدار، با ابراز خرسندی از اینکه در جام جهانی ۲۰۱۸، میزبان تیم ملی ایران در سن پترزبورگ هستند، این امر را فرصتی بزرگ برای توسعه و گسترش همکاری ها دانست و بیان نمود: برای انجام پرواز مستقیم بین اصفهان و سن پترزبورگ اعلام آمادگی می کنیم و باید تلاش دو جانبه صورت بگیرد.
لازم به ذکر است که طی مذاکرات یوری شستریکوف، عضو حکومت سن پترزبورگ و نماینده استاندار سن پترزبورگ در مجلس قانونگذاری (فدراسیون روسیه) و امیر کریمی، دستیار ویژه استاندار اصفهان، محورهایی برای بسط و توسعه همکاری های فیمابین معین گردید که طبق آن، نسبت به تحکیم مشارکت در عرصه هایی نظیر بازرگانی، تبادلات گردشگری، همکاری های علمی و نیز آشنایی با بهترین تجارب یکدیگر در زمینه امور مدیریت شهرداری ابراز علاقه نمودند.
همچنین هر دو طرف به راه اندازی برنامه های دانشجویان از طریق دانشگاه اصفهان در جهت آموزش زبان روسی به عنوان زبان خارجی با مشارکت کارشناسان دانشگاه دولتی تربیت معلمین روسیه «هرتسین» توجه ویژه مبذول داشتند.
علاوه بر این، فرصت های همکاری در عرصه حفاظت و ترمیم آثار میراث فرهنگی و معماری مورد تاکید قرار گرفت و هر دو اطمینان دادند که در راستای حمایت و پشتیبانی مستمر و عملی از قصد و تمایل محافل بازرگانی سن پترزبورگ و اصفهان، مبنی بر بسط و توسعه همکاری و مشارکت سودمند فیمابین آمادگی لازم وجود دارد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا