شهر و جامعهعناوین اخبار

چهارمین وقف جدید در شهرستان گلپایگان به ثبت رسید

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری اظهار داشت: حاج محمد حسن حجتی و خانم ربابه نیرینی با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان چهارمین وقف جدید را به نام خود ثبت کردند و برای خود باقیات و صالحاتی برجا گذاشتند.

وی در ادامه افزود: این واقفان نیک اندیش یک باب مغازه به مساحت ۲۴ متر مربع که ارزش آن بالغ بر ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال است را در شهر گلپایگان وقف کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان ادامه داد: براساس وقف نامه ای که توسط این واقفان نیک اندیش به ثبت رسیده است عواید حاصل از این موقوفه در راستای تشویق نونهالان، نوجوانان و جوانان جهت شرکت در کلاس های قرآن کریم که در مساجد و امامزادگان برگزار می شود هزینه می شود، همچنین بخشی دیگر از عواید این موقوفه در جهت اعطا وام قرض الحسنه به افراد نیازمند برای تامین هزینه های دارو و درمان، خرید جهیزیه و مسکن زوج های جوان هزینه می شود و بخشی از درآمد موقوفه نیز برای آموزش قرآن، احکام و عقاید اسلامی اختصاص داده می شود و همچنین بخشی از عواید این موقوفه نیز جهت ایجاد اشتغال برای افراد بی بضاعت هزینه می شود.

**پروژه آیینه کاری امامزاده یحیی و طاهر(ع) نطنز آغاز شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز گفت: به همت خیرین با هزینه ای بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال پروژه آیینه کاری امامزاده یحیی و طاهر(ع) نطنز آغاز شد.

 حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: در راستای زیبا سازی و بهسازی حرم مطهر امامزادگان عظیم الشان و همچنین تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی پروژه آیینه کاری امامزاده یحیی و طاهر(ع) نطنز آغاز شد.

وی در ادامه افزود: این پروژه به همت خیرین نیکوکار و با هزینه ای بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال در حرم مطهر امامزاده یحیی و طاهر(علیهما السلام) نطنز اجرا می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز گفت: آستان مقدس امامزادگان یحیی و طاهر (علیهما السلام) در شهرستان نطنز، شهر نطنز، خیابان سرشک و در محله مزیدآباد واقع شده است.

**دوره تربیت مربی روخوانی و روانخوانی قرآن در آران و بیدگل برگزار شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل گفت: دوره تربیت مربی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم به همت مجمع قاریان و حافظان آستان مقدس هلال بن علی(ع) آران و بیدگل در سالن شهید جندقیان برگزار شد.

 حجت الاسلام و المسلمین ولی اله روان اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده دوره تربیت مربی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم  به همت مجمع قاریان و حافظان آستان مقدس هلال بن علی(ع) آران و بیدگل با هدف ارتقاء سطح مربیان قرآنی شهرستان آران و بیدگل در سالن شهید جندقیان این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: این دوره به مدت ۹ روز در قالب ۷۲ ساعت آموزشی با تدریس استاد سید حسن طالبی تربتی مدرس دوره های تربیت معلم قرآن و مؤلف کتاب روخوانی و روانخوانی و تجوید برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: در این دوره آموزشی، ۳۸ مربی قرآنی تکنیک های آموزشی مرتبط با تدریس در کلاس های روخوانی و رونخوانی را فرا گرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین ولی اله روان در ادامه افزود: همچنین در پایان دوره نیز به شرکت کنندگان پس از برگزاری آزمون پایانی، گواهینامه آموزشی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می شود.

وی در ادامه خاطر نشان شد: مجمع قاریان و حافظان آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در ۱۸ فروردین‌ماه سال ۱۳۷۲ بنا به توصیه و تشویق استاد محمود لطفی‌نیا از قاریان ممتاز بین‌المللی کشور و به‌همت جمعی از جوانان علاقه‌مند به قرآن در رواق شرقی حرم مطهر راه‌اندازی شده و تاکنون نیز جمع زیادی از نیروهای مستعد قرآنی را پرورش داده که در عرصه قرآنی کشور و در رقابت‌های بین‌المللی افتخار آفرین شده‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل در ادامه یادآور شد: همچنین برگزاری آیین ملی جزء خوانی سحرگاهی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان همراه با پخش زنده از شبکه بین المللی قرآن و سیمای مراکز استانی، تشکیل جلسات هفتگی قرآن کریم، آموزش روخوانی، تجوید، صوت و لحن، تربیت قاریان و حافظان، تاسیس کتابخانه تخصصی قرآنی، تاسیس بانک نوار تخصصی قرآنی، همکاری در برگزاری مسابقات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، تولید نوار آموزشی ترنم نیایش و نرم‌افزار قرآنی نسیم وحی، برگزاری برنامه‌های شبی با قرآن و کرسی تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز مصری و قاریان بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران به صورت متناوب، برگزاری مسابقات سراسری از جمله فعالیت های این مجمع بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین ولی اله روان در ادامه اذاعان داشت: همچنین در بیست و یکمین دوره تکریم خادمان قرآن کریم کشور، با ارزیابی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجمع قاریان و حافظان هلال آران و بیدگل در زمره مؤسسات برتر قرآنی کشور قرار گرفت.

وی در پایان گفت: آستان مقدس امامزاده هلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل شمالی ترین نقطه استان اصفهان و ۲۱۵ کیلومتری مرکز این استان واقع شده است.

**دیدار خادمان امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان از جانبازان

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان گفت: خادمان حرم مطهر امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان از جانبازان بستری شده در بیمارستان امیرالمومنین (علیه السلام) عیادت کردند.

 بهزاد صبری اظهار داشت: همزمان با میلاد با سعادت حضرت امام زین العابدین (علیه السلام)، خادمین حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان با حضور در بیمارستان امیرالمومنین (علیه السلام) از جانبازان بستری شده در این بیمارستان عیادت کردند.

وی در ادامه افزود: در این بازدید خادمان آستان مقدس ضمن حضور در این بیمارستان با اعطای نبات تبرکی حرم مطهر خواهر بزرگوار امام رضا )علیه السلام) و بسته فرهنگی برای آنها آرزوی سلامتی نمودند.

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان ادامه داد: همچنین خادمان خواهر بارگاه منور حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) با حضور در زایشگاه بیمارستان امیرالمومنین (علیه السلام) ضمن تبریک تولد فرزندان، برای مادران آرزوی سلامتی نمودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا