شهر و جامعهعناوین اخبار

خریداری اوراق مشارکت قطار شهری اصفهان از طریق شعبات منتخب بانک شهر

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات شهرداری اصفهان، نادر آخوندی در این باره اظهار کرد: با توجه به پرداخت ۵۰ درصد اصل و سود مشارکت توسط دولت و به ویژه در شرایط کنونی اقتصاد کشور، انتشار اوراق مشارکت برای خط دوم قطار شهری اصفهان، اقدامی ارزشمند به شمار می رود.

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان با اشاره به این در سال گذشته برای دریافت مجوزهای لازم اقدام شد، افزود: شهرداری اصفهان در اسفندماه ۹۶ موفق شد مجوز انتشار اوراق مشارکت برای خط دوم قطار شهری به مبلغ پنج هزار میلیارد ریال با نرخ ۲۰ درصد و پرداخت ۵۰ درصد اصل و سود توسط دولت از بانک مرکزی را دریافت کند، اما این تاریخ زمان مناسبی برای انتشار اوراق مشارکت نبود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بانک مرکزی موافقت اولیه مرحله دوم انتشار اوراق مشارکت در سال‌جاری را صادر کرده است، گفت: در این راستا مرحله دوم انتشار اوراق مشارکت خط دوم قطارشهری اصفهان تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال اجرا می‌شود.

آخوندی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اوراق مشارکت قبلی با نرخ ۱۶ درصد و ۱۸ درصد به فروش رفت و نرخ سود در این دوره، ۲۰ درصد تعیین شده، فرصت سرمایه‌گذاری مناسب و مطمئنی برای مردم ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه این اوراق مشارکت، معاف از مالیات است و تضمین دولت بر روی اوراق وجود دارد، اظهارکرد: مردم می‌توانند در این سرمایه‌گذاری مطمئن شرکت کرده و هر سه ماه، سود و پس از چهار سال اصل مبلغ مشارکت خود را دریافت کنند.

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان تأکید کرد: با توجه به اینکه ۲۰ درصد نرخ سود، رقم جذابی برای سرمایه‌گذاری است، در حال حاضر بسیاری از صندوق‌های سرمایه‌گذاری درصدد برآمده‌اند تا اوراق مشارکت خط دوم قطارشهری اصفهان را جذب کنند. 

وی با بیان اینکه خرید اوراق مشارکت فرآیندی دو سر بُرد برای شهروندان محسوب می شود، گفت: شهروندان با خرید اوراق مشارکت غیر از دریافت سود به راه‌اندازی هر چه سریع تر خط دوم قطار شهری اصفهان نیز کمک می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا