حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

کلاهبرداری با ترفند فروش خودرو/کلاهبرداری با گزینه انصراف دستگاه عابر بانک

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان،سرهنگ “علی صادقی”  اظهار داشت: در پی وصول شکایاتی مبنی بر اینکه فردی با راه اندازی یک بنگاه معاملاتی خودرو در شهرستان “تیران و کرون” از شهروندان کلاهبرداری و متواری شده بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام یک سری کارهای تخصصی موفق شدند این فرد را که ۳ ماه متواری بود شناسایی و در یکی از شهرستان های همجوار دستگیر کنند.

سرهنگ صادقی با اشاره به اینکه فرد کلاهبردار مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از شهروندان تحت عنوان ودیعه خرید خودرو دریافت و متواری شده بود، بیان داشت: در این رابطه پرونده ای تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “تیران و کرون” در پایان به شهروندان توصیه کرد: همیشه مراقب باشید فریب افراد شیاد و کلاهبردار را نخورید و برای خرید خودرو به نمایندگی های مجاز مراجعه کنید.#

**پرونده سارق حرفه ای داخل خودرو بسته شد

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری یک سارق حرفه ای داخل خودرو در جنوب شهر اصفهان و کشف ۳۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی”  اظهار داشت: در پی دریافت شکایاتی مبنی بر سرقت از داخل خودرو در محدوده جنوب شهر اصفهان، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با راه اندازی گشت های آشکار و پنهان موفق شدند  یک سارق را  حین سرقت از داخل خودرویی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت : فرد دستگیر شده به سرقت ۳۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه داخل خودرو در جنوب شهر اصفهان اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای اقدامات  قانونی به مراجع قضائی تحویل داده ،به همشهریان توصیه کرد: در زمان پارک کردن خودرو برای مدتی برای مدتی طولانی، هر از چند گاهی به خودروی خود سر بزنید. قرار دادن وسایل بر روی صندلی های خودرو یا نصب تجهیزات گران قیمت بر روی خودرو باعث تحریک سارقان به سرقت داخل خودرو می شود ، از قرار دادن اموال با ارزش خود بر روی صندلی خودرو خودداری کنید.

**کاهش ۱۲ درصدی سرقت خودرو در اصفهان

فرمانده انتظامی شهرستان “اصفهان” از کاهش ۱۲ درصدی سرقت های خودرو در اولین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد .

سرهنگ “حسن یاردوستی”  اظهار داشت: درراستای برخورد با سارقان و کاهش میزان وقوع جرم سرقت در شهر اصفهان ، تیم های گشت انتظامی محسوس و نامحسوس در اولین ماه امسال تقویت شدند.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که پلیس اصفهان مستمرا پیگیری می کند مقابله با سارقان و پیشگیری از سرقت وسایل نقلیه است .

این مقام انتظامی افزود: کلیه کلانتری اصفهان با تشکیل اکیپ های محسوس و نامحسوس موفق شدند میزان وقوع سرقت خودرو را در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد کاهش دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان با ابراز خرسندی از اینکه اولین ماه سال ۹۷ را با کاهش سرقت انواع خودرو پشت سر گذاشتیم خاطر نشان کرد: امید واریم در ماههای آینده شاهد روند نزولی جرائم و سرقت ها با تلاش همکارانم وهمکاری و همدلی مردم فهیم وانقلابی اصفهان باشیم.

**انهدام باند سارقان کارگاه های صنعتی در شاهین شهر

فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقانی که با اعمال زور و خشونت اقدام به سرقت از کارگاه های صنعتی می کردند خبر داد.

سرهنگ “رجبعلی مختاری”  اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت از کارگاه های صنعتی شهرستان شاهین شهر و ضرب و شتم نگهبان شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند اعضای ۶ نفره این باند را شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ مختاری ادامه داد: این سارقان به صورت شبانه و به وسیله ۲ دستگاه وانت، کارخانجات و واحدهای را که تنها داری یک نگهبان بودند و به وسایل امنیتی مثل دوربین مجهز نبودند انتخاب و با مراجعه به محل و اغفال نگهبان و بستن دست و پای وی اقدام به سرقت اموال موجود در محل می کردند.

سرهنک مختاری با اشاره به اعتراف سارقان به سرقت ۳۰۰ میلیون ریال اموال از کارگاه های صنعتی بیان داشت : در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

**کلاهبرداری با گزینه انصراف دستگاه عابر بانک

فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از دستگیری فردی که با ترفند دریافت پول نقد از افراد مسن و کم سواد و انتقال همان مبلغ با عابر بانک به حساب آنها، کلاهبرداری می کرد خبر داد.

سرهنگ “رجبعلی مختاری”  اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد کلاهبرداری از افراد مسن و کم سواد مقابل دستگاه های خود پردار توسط فردی شیاد در شاهین شهر موضوع شناسایی و دستگری این فرد در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: این فرد با حضور مقابل دستگاه های خودپرداز افراد مسن و کم سواد را طعمه خود قرار می داد و با این بهانه که دستگاه بیش از ۲ میلیون ریال به او پول نمی دهد و نیازمند مبلغ بیشتری است آنها را مجاب می کرد تا مبلغی را به صورت نقدی به وی بدهند تا او این مبلغ را از طریق کارت به کارت به حساب اشان منتقل کند.

مختاری ادامه داد: فرد کلاهبردار پس از دریافت پول ، هنگام عملیات انتقال وجه از طریق خود پرداز با فریب کاری به جای گزینه تأیید گزینه انصراف را وارد می کرد.

این مقام انتظامی بیان داشت :ماموران پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند این فرد را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی دستگیر کنند.

سرهنگ مختاری در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست ، هرگز فریب این گونه افراد را نخورند و در صورت برخورد با چنین افرادی با سامانه ۱۱۰ پلیس تماس و موضوع را اطلاع دهند.

**رانندگی در اتوبان یا بزرگراه

رانندگی در اتوبان، بزرگراه و سایر راه ها، به دلیل سرعت بالای وسایل نقلیه، شرایط خاص و بسیار حساسی دارد و کمترین خطا، اتفاق ناگواری ایجاد خواهد کرد.

از این رو ، برای جلوگیری از بروز خطر، رعابت اصول و آداب رانندگی مربوط به این مسیرهای ضروری است ، برای خروج بی خطر از اتوبان ها و بزرگراها، از چند کیلومتر قبل (( تابلوهای کنار خیابان)) را مورد توجه قرار می دهم و با روشن کردن چراغ راهنما، به تدریج خودرو را به سمت راست یا چپ جاده( مطابق با خروجی مورد نظر) هدایت کرده و سرعت خود را متناسب با فاصله راه خروجی و شرایط پیش رو( تعداد و میزان سرعت خودروهای سمت راست یا چپ)، تنظیم می کنم و به محض رسیدن به راه خروجی، با خاطری آسوده و بدون ایجاد رفتار خطر ساز یا استرس زا، وارد این مسیر می شوم.

تردد خودروها در بزرگراه یا اتوبان، با شتاب و سرعت بالایی انجام می شود و بدون شک، اقدام ناگهانی کاهش سرعت، حادثه ساز است و از این روست که برای هر اقدامی، باید به تریج از سرعت خود کاست.

از آنجا که در تمام بزرگراه ها، راه خروجی یا ورودی وجود دارد بنابراین هنگام نزدیک شدن به خروجی ها و رودی ها، از خطوط کناری جاده فاصله میگیریم. این کار دومزیت دارد : نخست اینکه خودروهای در حال ورود به اتوبان یا بزرگراه، راحت تر می توانند وارد شوند و از احتمال برخورد با آنها جلوگیری می شود و دوم اینکه خودرو های متمایل به خروج از اتوبان، امکان ورود به خط کناری را داشته و متعاقب آن، فرصت برای خروج پیدا می کنند.

هنگامی که از یک شانه راه ( مسیر فرعی یا روستایی ) قصد ورود به بزرگراه یا اتوبان را دارم، پشت آسفالت جاده اصلی با کمی فاصله توقف کامل میکنم و پس از نبود وسیله نقلیه ای در فاصله نزدیک، اقدام به ورود می کنم.

در این میان ابتدا در خط سمت راست حرکت میکنم تا اینکه سرعتم افزایش یابد، سپس با آگاهی از پشت سر و نیز سرعت مورد نظر، یک یاز خطوط را انتخاب و به داخل آن وارد می شوم.

اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا