اقتصاد کلان

بهره‌برداری یک واحد مرغداری ۲۷ هزار قطعه‌ای در زاهدان

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به نقل از خبرگزاری تسنیم از زاهدان، صبح امروز با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان بخش کشاورزی استان احیای یک واحد مرغداری ۲۷ هزار قطعه‌ای در شهرستان زاهدان با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی به اتمام رسیده و به مدار تولید پیوست.

استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی علاوه بر تولید از جمله مهم‌ترین اولویت ها و راهبردهای بخش کشاورزی این استان است.

محمد کرمی اظهار داشت: توجه به مزایای متعدد صنایع تبدیلی از جمله ایجاد اشتغال، فرآوری و افزایش مدت مصرف محصولات کشاورزی، کاهش هزینه‌ها و هدررفت محصولات کشاورزی، توسعه و گسترش این صنایع راهی در جهت رشد اقتصادی و تحقق شعار سال است.

وی ادامه داد: انتخاب شعار امسال رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام «مهار تورم و رشد تولید» نشان دهنده نقش و اهمیت تولید در رونق اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم است.

استاندار سیستان و بلوچستان مردمی کردن اقتصاد را از عوامل مهم رشد تولید عنوان و تاکید کرد: در تلاش هستیم حضور مردم در بخش‌های مختلف اقتصادی استان بیشتر شود چرا که تنها راه اعتلای اقتصاد و توسعه این منطقه است و برای عملی شدن آن راهی جز کاهش مداخله دولت در اقتصاد نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز با بیان گزارشی از روند توسعه واحدهای مرغداری در استان اظهار داشت: به منظور خودکفایی در تولید گوشت مرغ ،از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۸۶۱ موافقت اصولی برای احداث مرغداری صادر شده است 

سیدمحمدرضا سیدحسینی افزود: کار ساخت و تجهیز ۱۰۵ واحد مرغداری جدیدالاحداث به اتمام رسیده و با جوجه همه این واحدها بخش عمده کمبود مرغ در استان با همت مرغداران سیستان و بلوچستان تأمین خواهد شد.

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا