حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

انهدام باند سارقان احشام با ۱۷۲ راس دام سرقتی/کلاهبرداری میلیونی در فضای مجازی با ترفند فروش پرنده های زینتی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “ستار خسروی”  اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت از دامداری های شهر اصفهان و ضرب و شتم نگهبانان، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این استان قرار گرفت .

وی افزود: ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی پس از انجام یک سری کارهای تخصصی و اقدامات خاص موفق شدند همه اعضای این باند که ۸ نفر بودند را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت : افراد دستگیر شده در بازجویی های پلیس به سرقت ۱۷۲ راس دام و ضرب و شتم نگهبانان دامداری ها اعتراف کردند.

سرهنگ خسروی اضافه کرد: در این رابطه پرونده تشکیل و متهمان برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان در پایان با اشاره به اینکه این سارقان دامداری های فاقد تجهیزات ایمنی که فقط یک نگهبان داشتند را شناسایی و در فرصتی مناسب سرقت می کردند ، به دامداران توصیه کرد: محل نگهداری احشام را به تجهیزات پیشگیری از سرقت مجهز کنید ، از افراد ناشناس به عنوان نگهبان احشام استفاده نکنید و از ورود افراد غریبه که تحت عنوان مشتری دام به شما مراجعه می کنند به محل نگهداری احشام خودداری کنید.#

**امنیت پایدار نتیجه تعامل و مشارکت سازنده همه سازمان ها و گروه های اجتماعی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت : امنیت پایدار فرایندی است که از تعامل و مشارکت سازنده همه سازمان ها، اقشار و گروه های اجتماعی حاصل می شود .

 سرهنگ “جهانگیر کریمی” در جلسه تعاملی که با کارکنان سازمان رفاهی شهرداری اصفهان برگزار شد اظهار داشت : تغییرات شگرف اجتماعی ، گستردگی و حجم جرایم وآسیب های اجتماعی و ناهنجاری های رفتاری مانع از آن است که بتوان تنها از طریق اقدامات انتظامی و بازدارنده به شرایط قابل کنترل در اجتماع دست یافت.

وی افزود: نیروی انتظامی و شهرداری به عنوان دستگاه هایی که در جهت گیری های فرهنگی و اجتماعی اهتمام جدی دارند می توانند در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش امنیت عمومی و پایدار گام های موثری بردارند.

این مقام انتظامی بیان داشت : بهره مندی مردم از مطالب علمی و فرهنگی آموزشی نیروی انتظامی و شهرداری می تواند در راستای ارتقای سطح معلومات جامعه و پیشگیری از وقوع جرایم موثر باشد.

سرهنگ کریمی اضافه کرد: شهرداری می تواند با ایجاد فضای مناسب و انجام برنامه های کارشناسی شده برای حضور مردم در محیط های عمومی نظیر پارک ها و تفرجگاه ها از گستردگی حجم جرایم بکاهد و افرادی که نسبت به ارزش ها و هنجارهای جامعه بی توجه هستند را محدود کند.

کریمی با اشاره ارائه خدمات رایگان مرکز مشاوره آرامش نیروی انتظامی ،تصریح کرد: همکاری و مشارکت در اجرای همایش ها و برنامه های مشاوره خانواده و تبادل اطلاعات مرکز مشاوره آرامش “ناجا” و فرهنگ سراهای خانواده “شهرداری” و استفاده کارکنان سازمان ها و عموم مردم از مرکز مددکاری پلیس می تواند نقش موثری در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی داشته باشد.

معاون اجتماعی پلیس اصفهان در پایان تاکید کرد : معاونت اجتماعی نیروی انتظامی می تواند با تولید و چاپ کتب ،جزوات آموزشی و مجموعه های نمایشگاهی با رویکرد فرهنگی اجتماعی ، تولید اقلام نرم افزاری و سخت افزاری پیشگری از جرایم ، برگزاری همایش ها و نشست های تخصصی و استفاده از کارشناسان مجرب پلیس و دیگر سازمان ها و تعامل و مشارکت همه سازمان ها و گروه های اجتماعی گام های موثری در تولید امنیت پایدار و کاهش وقوع انواع جرایم بردارد.

**کشف ۷۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق درکاشان

 فرمانده انتظامی شهرستان “کاشان” از کشف یک محموله انواع کالای قاچاق به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد .

سرهنگ “علی پورکاوه”  اظهار داشت : ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان کاشان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه نیسان مشکوک وآن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد۳ هزار و ۴۸۰ عدد لوازم بهداشتی کودک ، ۱۸ برس مو ، ۱۲ عدد دماسنج ، ۵۴ کارتن ظروف غذاخوری و ۶۴ عدد کیف وسایل کودک فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۷۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان خاطر نشان کرد : ورود و توزیع محصولات قاچاق یک اقدام مجرمانه است که لازمه پیشگیری از آن برخورد قاطع پلیس و عدم همکاری شهروندان در خرید اجناس قاچاق می باشد که از شهروندان تقاضا می شود هرگونه موارد مربوطه را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**واژگونی سواری رنو مرگ راننده اش را رقم زد

 رئیس پلیس راه استان از واژگونی یک دستگاه سواری رنو در محور “اصفهان- نایین” و فوت راننده خودرو خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری”  گفت: ساعت ۱۱ شب گذشته ماموران پلیس راه “اصفهان-نائین” از واژگون شدن یک دستگاه سواری رنو ، در این محور مطلع و به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی راننده خودرو به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

سرهنگ پورقیصری بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه ، عدم توجه به جلو توسط راننده اعلام شده است .

رئیس پلیس راه اصفهان در پایان از رانندگان خواست ، هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و با دقت رانندگی کنید تا انشاءالله شاهد وقوع اینگونه حوادث تلخ جاده ای نباشیم.

**مصالحه ۷۰ درصدی پرونده های قضائی در اصفهان

 فرمانده انتظامی شهرستان از مصالحه ۷۰ درصدی پرونده های متشکله قضائی در دوایر مشاوره کلانتری های این شهر خبر داد .

سرهنگ “حسن یاردوستی ”  با اعلام این خبر اظهار داشت : در فروردین ماه امسال تعداد یک هزار و ۵۹ پرونده در در دوایر مشاوره کلانتری ها در اولین ماه سال تشکیل شده است .

وی افزود: مشاوران کلانتری ها که همه آنها کارشناسان مددکاری و درای مدارک تحصلیی مرتبط می باشند طرفین این پرونده ها را به مصالحه و آرامش دعوت کرده و با تکنیک های روانشناسی موفق به سازش۷۰ درصدی شدند.

سرهنگ یاردوستی گفت : از پرونده های تشکیل شده ۷/۳۷ خانوادگی ، ۲/۳۲ حقوقی ، ۷/۲۰ نزاع و درگیری و ۴/۹ سایر موارد را به خود اختصاص داده است .

رئیس پلیس مرکز اصفهان وجود دوایر مشاوره در کلانتری ها را ضروری دانست و افزود : کارشناسان مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری های شهر اصفهان از تشکیل پرونده و ارجاع به مراجع قضائی تا حد چشمگیری پیشگیری می کنند و نسبت به مصالحه و سازش طرفین دعوا اقدام می کنند.

**کلاهبرداری میلیونی در فضای مجازی با ترفند فروش پرنده های زینتی

 رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ازدستگیری فردی که با ترفند فروش پرنده های زینتی مبلغ ۶۵۰ میلیون ریال از ۱۲ نفر کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت :در پی وصول شکایاتی مبنی بر اینکه  فردی با انجام تبلیغاتی  در فضای مجازی  مبنی بر فروش پرنده های زینتی از افرادی کلاهبرداری کرده بررسی موضوع  در دستور کار ماموران پلیس فتای اصفهان  قرار گرفت .

وی افزود: این فرد با راه اندازی یک شبکه مجازی و تبلیغ فروش پرنده های زینتی کم یاب  از ۱۲ نفر مبلغ ۶۵۰ میلیون ریال دریافت و هیچ پرنده ای به آنان تحویل نداده بود .

این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران پلیس فتای اصفهان با انجام یکسری کارهای تخصصی و اقدامات خاص موفق شدند این فرد کلاهبردار را شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به اینکه فرد دستگیر شده به بزه انتسابی اعترا ف کرد ، افزود:در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان به شهروندان و کاربران فضای مجازی به ویژه افرادی که خریدهای آنلاین انجام می دهند توصیه کرد: یکی از نکاتی که در خریدهای اینترنتی باید رعایت کنیم اطمینان از صحت سایت،کالا و یا ارائه دهنده خدمات و کالا می باشد و این میسر نمی شود جز اینکه کالای مورد نظر را بصورت حضوری مشاهده شود .

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا