شهر و جامعهعناوین اخبار

نمایشگاه تصویرسازی آثار سونا گشتاسبی/نمایشگاه گرافیک «نقش نشان» را به همراه اپلیکیشن آن ببینید

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، این نمایشگاه در ساعت ۱۶ روز شنبه ۸ اردیبهشت ۹۷ با حضور هنرمند تصویرگر(سونا گشتاسبی) و علاقه مندان افتتاح می شود و تا روز ۱۸ اردیبهشت ماه جهت بازدید عموم دایر خواهد بود.

این نمایشگاه شامل ۳۶ اثر با ابعاد ۵۰ در ۷۰ می باشد که از میان این آثار که بیشتر آنها بر روی مقوا کارشده اند سه اثر بر روی بوم خلق شده اند و سه اثر نیز ابعاد۱۰۰ در ۸۰ دارند.

سونا گشتاسبی در خصوص آثار خود گفت: آثار این نمایشگاه منتخبی از آثار من است که از میان چندین دفتر انتخاب و رنگ آمیزی شده اند و بیشتر آثار با موضوعات روزمره و اجتماعی و واقع گرایانه سروکار دارند.

وی افزود: اکثر آثار اکرلیک کار شده اند و چند اثر نیز با گواش و آنچه در تولید آثار مهم بوده است این است که محدودیتی در استفاده از ابزار برای خودم قائل نشده ام و با ابزار متنوعی کار کرده ام.

وی همچنین با اشاره به همراهی آثاری که در این نمایشگاه ارائه شده اند با عروسک های دست دوز تصریح کرد: یکسری عروسک دست دوز با نام های منجق، پولک، ملیله و … دارم که دست دوز هستند و تولید آنها بسیار زمان بر و سخت است و با پیشنهاد دوستانم در کنار دیگر آثار تصویرسازی و برای متنوع شدن فضای نمایشگاه به نمایش گذاشته ام.

گفتنی است، سونا گشتاسبی متولد ۱۳۵۹ در اهواز و دارای کارشناسی ارشد معماری است وی کار خود را در زمینه هنر از نوجوانی شروع کرده است و یکی از افتخاراتش حضور در مسابقه نقاشی رنگ وینزور انگلستان است که در نوجوانی وی را مهمان افتخاری فرهنگسرای نیاوران تهران کرد.

این هنرمند در زمینه نقاشی دیواری در اهواز نیز آثار متعددی دارد و کارت پستالهایش نیز توسط انتشارات یساولی به چاپ رسیده است. وی در نمایشگاه های جمعی در اهواز، بندرعباس، شوشتر و… حضور داشته و نمایشگاه های انفرادی در اهواز و همچنین اصفهان و دیگر شهرها دایر کرده است.

آثار این هنرمند خوزستانی همچنین در کتاب گرافیک سال تصویرگران ایران و کتاب تصویرگران خوزستان و… به چاپ رسیده است.

**نمایشگاه گرافیک «نقش نشان» را به همراه اپلیکیشن آن ببینید

نمایشگاه آثار حامد مغروری با عنوان «نقش نشان» همراه با رونمایی از اپلیکیشن این نمایشگاه در۸ اردیبهشت ماه در گالری شماره یک سعدی افتتاح می شود.

 این نمایشگاه به نمایش مجموعه آثار نشانه نوشتاری و تصویری این هنرمند گرافیست اصفهانی می‌پردازد که طی ۱۵ سال اخیر طراحی کرده است.

به دلیل اینکه حامد مغروری یکی از اساتید رشته گرافیک می باشد سعی کرده است در انتخاب حدود  ۱۰۰ اثر ارایه شده در این نمایشگاه از بین بیش از ۵۰۰ نشان طراحی شده؛ آثاری انتخاب کند که دارای محتوای آموزشی مناسب و قابل انتقال باشند.

این نمایشگاه با رویکردی جدید و با استفاده از نرم افزار(اپلیکیشن) ویژه این آثار می تواند به کمک مخاطب بیاید تا اطلاعات بیشتری از این نمایشگاه کسب نماید. با نصب این نرم افزار مخاطبان می توانند زمینه های متفاوتی از هر نشان را دنبال کنند و کلیپ های توضیحی ، تناسبات و حتی مراحل تولید یا بعضا حجمی از نشان را ببینند.

حامد مغروری در این نمایشگاه توانسته با ارائه آثار، اپلیکیشن و همچنین نشست تخصصی با حضور استاد مسعود نجابتی در ساعت ۱۷ روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه به طور کامل به توضیح و نشان دادن آثار خود به مخاطبان علاقه مند بپردازد.

گفتنی است، نمایشگاه «نقش نشان» در ساعت ۱۷ روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه در گالری شماره یک سعدی واقع در خیابان استانداری، گذرسعدی، عمارت سعدی حوزه هنری استان اصفهان افتتاح می شود و تا روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه جهت بازدید عموم دایر می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا