تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

پنجم اردیبهشت؛ سالروز شکست آمریکا در طبس

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان،انقلاب اسلامی ایران همیشه و در تمامی این سال ها، با لطف خدا عجین شده و تاریخ انقلاب آکنده از اتفاقاتی است که همگی با الطاف خداوند رحمان، به نفع انقلاب و مردم تمام شده است.

حادثه طبس نیز از قبیل همین اتفاقات بود که حتی پس از گذشت ۳۸ سال نیز همچنان تازگی داشته و فهم چرایی آن برای کارشناسان خبره نظامی آمریکا قابل دسترس نیست.

این معجزه الهی بود که در ۵ اردیبهشت سال ۱۳۵۹، عملیات «پنجه عقاب» نیروی دلتای ارتش آمریکا که به منظور آزادسازی گروگان های آمریکایی دستگیر شده در حادثه تسخیر لانه جاسوسی طراحی شده بود در طبس و در اثر طوفان شن به شکست بیانجامد.

داستان حادثه طبس، بی شباهت به وضعیت فعلی جمهوری اسلامی ایران و تهدیدات و قلدری های آمریکا نیست. در آن روزها نیز در پی ناکامی دولت ایالات متحده آمریکا در اعمال فشار سیاسی و اقتصادی برای آزادی گروگان‌های آمریکایی در تهران که در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بازداشت شده بودند، جیمی کارتر رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا دستور انجام عملیات آزادسازی را صادر کرد.

آن زمان نیز آمریکا خیال می کرد نوپا بودن انقلاب اسلامی می تواند کار آمریکایی ها برای حمله نظامی را آسان سازد اما سلاح واقعی انقلاب اسلامی که همان لطف الهی بود اینجا نیز به خوبی عمل کرد و موجب شد تا حاصل عملیات فوق سری آمریکایی ها، شکست مفتضحانه و از دست رفتن جان ۸ نفر از نظامیان آمریکایی باشد.

بر این اساس بود که امام خمینی (ره) فرمودند: آیا جز این بود که یک دست غیبی در کار است؟ چه کسی هلی کوپترهای آقای کارتر را ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن‌ها ساقط کردند. شن‌ها مأمور خدا بودند، باد مأمور خداست.

شکست آمریکا در طبس علاوه بر تقویت روحیه انقلابی مردم و افزایش اعتماد آن ها به صحیح بودن و به حق بودن راه انقلاب، درسی برای همه دشمنان و بدخواهان این نظام بود.

درسی که به وضوح نشان داد که چه بر سر متجاوزان به این خاک خواهد آمد. حادثه طبس، تنها حادثه مرتبط با این موضوع نبوده و آمریکا و سایر دشمنان نظام، بارها و بارها در توطئه خود علیه جمهوری اسلامی ایران ناکام مانده اند.

آمریکا و متحدانش سال ها است که در پی شکست امنیت و ثبات ایران بوده اند و برای این کار از هر ابزاری همچون تقویت گروه های تروریستی، انجام عملیات خرابکارانه، سوء استفاده از نارضایتی مردم و تجاوز به مرزهای آبی و خاکی کشور استفاده کرده اند که به لطف خدا، نظر حضرت ولیعصر، درایت مقام معظم رهبری و کوشش و مجاهدت نیروهای مسلح و به ویژه دلاوران نیروی انتظامی، این توطئه ها در نطفه خنثی شده است و ایمان و کوشش حافظان امنیت کشور به قدرت و تجهیزات بیگانگان و مخلان نظم و امنیت کشور چربیده است.

قدرت و صلابت جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۷ بسیار فراتر از سال ۵۹ بوده و امنیت مثال زدنی کشور و نظارت مستمر نیروهای امنیت ساز اجازه هیچ گونه توطئه ای از سوی دشمنان را نمی دهد و نیروی انتظامی نیز مجدانه در تلاش است که حافظ این امنیت بوده و این امنیت را به طور مستمر به مردم قدرشناس ایران هدیه دهد.

سرتیپ دوم پاسدار؛ مهدی معصوم بیگی- فرمانده انتظامی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا