شهر و جامعهعناوین اخبار

تیم بسیار قوی برای پیگیری مسائل بندر خشک تعیین شده و تمامی مجوز ها اخذ شده است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در دیدار دکتر تقی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با ایشان که با حضور معاونین و دستیار ویژه استاندار برگزار گردید، با ارائه ی گزارشی از پیگیری های ویژه در خصوص توسعه فرودگاه بین المللی اصفهان و اعتبارات جذب شده، اظهارداشت: در این خصوص مذاکراتی با فرمانده کل ارتش انجام شده است و نتایج آن بزودی اعلام خواهد شد.
استانداراصفهان به قطار حومه شهری شاهین شهر – اصفهان اشاره کرد و افزود: مقرر شده است نقشه های این پروژه طی یکماه آینده آماده شود و شورای شهر نیز نهایت همکاری را در خصوص ترک تشریفات داشته باشد.
وی با اشاره به اهمیت قطار حومه شهری مجلسی، بهارستان و نجف آباد برای مدیریت استان، افزود: وزارت راه و شهرسازی باید مسئول مشخصی را برای پیگیری ویژه ۴ خط قطار حومه شهر اصفهان معرفی نماید.
محسن مهرعلیزاده افزود: در جلساتی که با شهرداران شهرهای نجف آباد و شاهین شهر صورت گرفته جهت تسریع در کارو جذب سرمایه گذار برای این پروژه تاکید شده است.
مهرعلیزاده به اقدامات صورت گرفته در خصوص ایمنی جاده ها در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی اشاره کرد و افزود: ایستگاه های امنیت سلامت سفر در نوروز ۹۷ تشکیل شد ولی به نتایج مطلوب مدیریت استان منجر نگردید.
وی ادامه داد : براساس آمار کشوری تعداد فوتی های حوادث جاده ای در نوروز ۹۷ ، یک درصد افزایش یافته که این آمار در استان اصفهان ۸ درصد کاهش را نشان می دهد ولی باز هم با مطلوبیت مدیریت استان فاصله دارد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه نباید از کاهش میانگین حوادث جاده ای در استان نسبت به دیگر استان ها دلخوش باشیم افزود: متاسفانه میانگین کشور نسبت به کشور های پیشرفته بالاست و بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت در اثر خستگی رانندگان بود و بخشی دیگر به مسائل جاده ای باز می گردد.
وی با اشاره به اینکه تیم بسیار قوی برای پیگیری مسائل بندر خشک تعیین شده است، افزود: تمام مجوز ها گرفته شده ولی متاسفانه منتظر وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون های مربوطه هستیم.
استانداراصفهان افزود: ما اعتقاد داریم که با توجه به وضعیت موجود، شرق اصفهان بهترین محل برای احداث بندر خشک می باشد و خانه صنعت؛ معدن و تجارت این موضوع را ثبت کرده و اعتبار لازم را نیز فراهم آورده است.
مهرعلیزاده افزود: دوبخش خصوصی بسیار قوی از جمله دو شرکت داخلی و خارجی نیز در این خصوص اعلام آمادگی کرده اند که منتظر جواب کمیسیون ها می باشند.
دکتر تقی زاده نیز در این دیدار اظهارداشت: برای توسعه فرودگاه اصفهان باید اراضی آن افزایش یابد و لازم است هماهنگی بیشتری صورت گیرد و وزارت راه و شهرسازی حمایت مالی لازم را داشته باشد.
وی با بیان اینکه ایجاد قطار حومه شهری اصفهان پیگیری خواهد شد، افزود: قطار شهری اصفهان- شاهین شهر در شورای عالی مربوطه در تهران به تصویب رسیده است و باید نقشه های اجرایی این طرح تهیه گردد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا