تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

حفظ اصالت و هویت اصفهان در ایجاد برند شهر بسیار مهم است/ با تمام صرفه جویی هایی که در مصرف آب صورت خواهد گرفت تلاش می کنیم که مشکلی برای تامین آب شرب بوجود نیاید

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در اولین جلسه ی شورای برنامه ریزی و توسعه ی استان در سال ۹۷، اظهارداشت: شرایط خاصی در سال ۹۷ در استان حاکم است و از یک طرف با خیزش مثبت در جهت انجام فعالیت های توسعه ای، عمرانی و سرمایه گذاری و به ویژه در امور اداری و فعالیت های دستگاه های اجرایی مواجه هستیم و تلاش خواهیم کرد رونق بیشتری را در انجام خدمات شاهد باشیم.
وی افزود: براساس این گرایش در سال۹۷ بیش از پیش در خصوص اتکا به بخش خصوصی و میدان دادن به مردم و سرمایه گذاری های بخش خصوصی تلاش خواهیم کرد و دولت در راستای سیاستگذاری و نظارت قدم بر می دارد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه در سال ۹۷ با مشکلاتی در زمینه تامین آب مواجه خواهیم بود، تصریح کرد: براساس پیش بینی بارش ها، میزان آب ورودی به حوضه ی زاینده رود در سال آبی جاری به یک سوم سال گذشته کاهش یافته است و با تمام صرفه جویی هایی که صورت خواهد گرفت تلاش می کنیم که مشکلی برای تامین آب شرب بوجود نیاید.
محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه محیط زیست، صنعت و کشاورزی با مشکل اساسی مواجه خواهند شد، افزود: تلاش می کنیم که آب بخش صنعت نیز تامین گردد و آب رسانی به باغات بمنظور زنده نگهداشت درختان صورت گیرد.
مهرعلیزاده با اشاره به روند کاهش ورود آب زاینده رود در سال های گذشته، اظهارداشت: باید از رخدادهای گذشته و عام حاکم در سطح کشور و دنیا استفاده کنیم تا با غافلگیری مواجه نشویم چرا که کم آبی بحرانی مانند زلزله نیست و در سال های گذشته روند کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی در کشور حاکم بوده است و باید در خصوص چگونگی مصرف منابع آبی اقداماتی صورت می گرفت.
استانداراصفهان در ادامه به موضوع برند شهری اصفهان اشاره کرد و افزود: ایجاد برند شهری یک اقدام بسیار مثبت است چرا که ایجاد برند برای یک استان، شهر و کشور در مقایسه و رقابت با دیگر شهرهای دنیا در اعتلای فرهنگی، اجتماعی و افتصادی اثرات مثبتی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه برند شهری در دنیا از دهه ی ۶۰ میلادی آغاز شده است، افزود: رونمایی از برند اصفهان برای اولین بار صورت خواهد گرفت و اصفهان شایسته ی اولین هاست.
مهر علیزاده حفظ اصالت و هویت را در ایجاد برند بسیار مهم خواند و افزود: باید آنچه هستیم را به دنیا بشناسانیم و در این راستا باید اصلاحات لازم در خصوص برند شهری صورت گیرد تا رونمایی از آن انجام شود.
استانداراصفهان تاکید کرد: باید انحصار یا عدم انحصار مالکیت برند و چگونگی تصاحب و کاربرد برند و استفاده از آن در بخش های مختلف اعم از دولتی و خصوصی کاملا مشخص شود.
گفتنی است در این جلسه مصوبات کارگروه تخصصی امور زیربنای و شهرسازی به تصویب رسید و گزارشی از وضعیت درآمد و بودجه استان در سال ۹۶ ارائه شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا