پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

فرهنگ، با نشاط اجتماعی عجین شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ایمان حجتی افزود: عرصه محور بودن این برنامه ها از دیگر ویژگی های آن بود؛ به این معنا که اکثر این برنامه ها در عرصه های شهر و مکان هایی مانند چهارباغ که بخشی از فضای شهری هستند، برگزار شد.

وی با اشاره به این که برنامه های گذر فرهنگی چهارباغ با کلیدواژه چهارباغ دوست داشتنی، استقبال بی نظیر مردم را به همراه داشت، اظهار کرد: تبدیل چهارباغ به یک محور فرهنگی و شاد، از اولویت ها و دغدغه های شورای شهر بود که خوشبختانه در هفته فرهنگی اصفهان، چنین فضایی ایجاد و چهارباغ به واقع به یک محور فرهنگی برای جذب گردشگر و رویدادهای ویژه تبدیل شد.

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۱۶۰ برنامه در بخش های مختلف فرهنگی، ادبی، موسیقی، نمایش و تئاتر، جشنواره ها و بزرگداشت مفاخر در این هفته بیان کرد: مشارکت گروه های مختلف مردم در این برنامه ها، بزرگ ترین دستاورد و نقطه قوت آن است؛ به طوری که کودکان و نوجوانان، معلولان و توانخواهان، شهروندان عادی، مفاخر و خانواده های آنان، اصحاب رسانه، بانوان، ورزشکاران، فعالان محیط زیست و گردشگری، سازمان های مردم نهاد، هنرمندان و حتی بیماران خاص، هر یک سهمی در این برنامه ها داشتند. همچنین شهروندان در برنامه های مختلف حضور داشته و مشارکت پذیری به جای مشارکت جویی اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: در هفته فرهنگی اصفهان بزرگداشت استاد امیرقلی امینی در حوزه روزنامه نگاری، استاد احمد ارچنگ نابغه طراحی و نقاشی فرش دستباف، حاج میرزا آقا امامی در حوزه مینیاتور، دکتر عباس ادیب بنیانگذار دانشکده پزشکی و از خیرین حوزه سلامت، دکتر مهدی کیوان در حوزه تاریخ و استاد عبدالحسین برازنده در حوزه موسیقی و نوازندگی از جمله برنامه هایی بود که در بخش بزرگداشت مفاخر برگزار شد.

حجتی، در خصوص برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در اردیبهشت ماه و روز نکوداشت اصفهان در آذر ماه نیز گفت: شهرداری اصفهان با نظر و دغدغه فعالان اجتماعی و میراث فرهنگی و اصفهان شناسان که آذر ماه را زمان صحیح برای برگزاری روز اصفهان می دانند، همراه شد و روز اول آذر ماه را به عنوان روز نکوداشت اصفهان، در نظر گرفت تا در آن تاریخ، جشن و مراسم ویژه ای را با همراهی فعالان نهادهای مردمی برگزار کند. از سوی دیگر، در روزهای زیبای اردیبهشت ماه که زمان مناسبی برای بهره برداری از فضای گردشگری شهر اصفهان است نیز هفته فرهنگی اصفهان را تدارک دید و به این شکل، هم نظر مردم و هم نظر فعالان اجتماعی را تأمین کرد.

وی تأکید کرد: هدف در نهایت معرفی اصفهان، ایجاد نشاط برای شهروندان و امید بخشیدن به شهر است که طی این هفته شاهد ایجاد چنین فضایی در شهر اصفهان بودیم.

وی گفت: معتقدم در این هفته، شادی، سرزندگی و نشاط با مفاهیم فرهنگی هفته اصفهان، عجین و به مردم انتقال داده شد تا اصفهان در بخش فرهنگی نیز در مسیر امید قرار گیرد و این امید را به جامعه منتقل کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا