تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

دستگاه ها بایستی همکاری جدی برای پربار شدن و اجرای کامل طرح جامع پدافند غیرعامل داشته باشند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، در شورای پدافند غیرعامل استان به ریاست استاندار اصفهان و با حضور معاون سیاسی استاندار و معاون اداره انتظامی و پدافند غیرعامل وزارت کشور، ضمن بررسی وضعیت منطقه شمال غرب اصفهان از نظر پدافند غیرعامل، در خصوص طرح جامع پدافند غیرعامل بحث و تبادل نظر شد و پیشنهاداتی در جهت برگزاری رزمایش در قطار شهری اصفهان ارائه شد.
استاندار اصفهان با تاکید بر اهمیت موضوع پدافند غیرعامل، اظهار داشت: بایستی قوه عاقله ای این موارد را بررسی نماید و مطالعات را به نتیجه برساند و در عمل و اجرا هم دقت های مهندسی و کاری صورت پذیرد.
رئیس شورای پدافند غیرعامل استان افزود: دستگاه ها بایستی همکاری جدی برای پربار شدن و اجرای کامل طرح جامع پدافند غیرعامل داشته باشند.
محسن مهرعلیزاده اظهار داشت: در بسیاری از موارد، کیفیت ها رعایت نمی شود؛ به عنوان مثال در تولیدات مواد غذایی یا نوع استفاده از پساب، دستگاه ها به حیطه کیفی خود، توجه زیادی ندارند.
وی افزود: البته این بدان معنا نیست که مشکلات در این حوزه زیاد است، بلکه استانداردسازی هم در حال رعایت کردن است و روز به روز بر این کیفیت ها افزوده می شود.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در طراحی مترو در برخی از موارد، ایمنی و پدافند رعایت نشده است، اظهار داشت: گاهی مشاهده می شود که در انباشت برخی از صنایع استراتژیک در یک نقطه، کوتاهی عقلی و در طراحی ها اشتباهاتی صورت پذیرفته است در حالی که رعایت این موارد، هزینه چندانی را شامل نمی شود.
دکتر مهرعلیزاده با تذکر به این مسئله که اجرای رزمایش ها نباید موجب ایجاد زحمت و سراسیمه شدن مردم شود، بیان نمود: اصل برگزاری رزمایش ها، بسیار مفید می باشد چرا که موجب می شود کنترل های لازم صورت پذیرد و آمادگی دستگاه ها سنجیده شود.
مدیر کل پدافند غیرعامل در این جلسه، ضمن بیان گزارشی جامع، به وظیفه ی مصون سازی حوزه های مختلف کشور از درون اشاره کرد و گزارشی از اقدامات انجام شده بیان نمود.
همچنین معاون اداره کل پدافند وزارت کشور نیز در این جلسه عنوان نمود: پدافند غیرعامل، یک امر فطری و ذاتی است و در زندگی شخصی و اجتماعی بشر، رگه هایی از پدافند غیرعامل دیده می شود.
وی ضمن تاکید بر این مسئله که پدافند غیرعامل برای حفظ سرمایه های مادی و معنوی کشور می باشد، عنوان نمود: اگر اندکی پیش بینی و پیشگیری کنیم، بهتر از این است که بعد از وقوع حوادث، بسیار هزینه کنیم.
مولوی، معاون اداره کل پدافند وزارت کشور با اشاره به اینکه ۱۳ بند سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، حاوی نکات بسیار ارزشمند و ضروری است، اظهار داشت: ما مسئول حفظ سرمایه های اساسی کشور هستیم.
وی افزود: امروز جنس و نوع تهدیدات ما تغییر یافته و تهدیدات هم از جنس سخت و هم از جنس نرم، ترکیبی شده است، همچنین تهدیدات، شبکه ای و دومینویی شده است.
معاون اداره کل پدافند وزارت کشور با تاکید بر اهمیت آموزش در این زمینه عنوان نمود: اگر آموزش را مدنظر قرار دهیم، می توانیم بسیاری از تهدیدات را خنثی کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا