اخبار صنعت، معدن و تجارتشهر و جامعهعناوین اخبار

کاهش مصرف نسوز در فولاد مبارکه همتراز با استانداردهای جهانی

وی در همین خصوص با اشاره به اینکه مواد نسوز یکی از مهمترین و پرمصرف ترین مواد مصرفی در کارخانجات فولادسازی است و کاهش هرچه بیشتر مصرف آن بر قیمت تمام شدۀ محصولات فولادی بسیار مؤثر است، افزود: این مهم جزو اهداف شرکت فولاد مبارکه بوده تا بتواند با عرضۀ محصول رقابتی در بازارهای داخلی و جهانی همواره به عنوان یک الگو مطرح باشد که این رکورد گام موفق دیگری در این زمینه بوده است.
مختارپور در همین خصوص با تأکید بر عزم کارکنان مرکز تعمیرات نسوز در کاهش هرچه بیشتر هزینه ها و ایجاد ارزش افزودۀ بالاتر برای فولاد مبارکه در سال ۱۳۹۷ رکورد قبلی در این بخش را به میزان ۶٫۲۵ کیلوگرم بر تن مذاب و مربوط به فروردین ماه سال ۱۳۹۶ اعلام کرد.
وی تأکید کرد: این میزان مصرف نسوز و کاهش هزینه های ناشی از آن می تواند به عنوان یک الگوی منطقه‌ای و جهانی در صنعت فولاد مدنظر قرار گیرد.
مدیر مرکز تعمیرات نسوز فولاد مبارکه کسب این رکورد را حاصل تعامل و ارتباط تنگاتنگ مرکز تعمیرات نسوز و واحدهای تولیدی و تعمیراتی ناحیۀ فولادسازی، اصلاح روشها و دستورالعملهای کاری، بازرسی‌های مداوم تجهیزات و همچنین همکاری واحد خرید مواد اولیه در تأمین مواد نسوز باکیفیت دانست.
مختارپور در پایان کسب این موفقیت را به مدیریت عالی شرکت، معاونت بهره‌برداری و کارکنان فولاد مبارکه تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد با رعایت تمامی اصول و موارد ایمنی و همچنین ادامۀ کنترل مصارف و کاهش هزینه‌های تمام شده، امکان رقابت بیشتر با سایر کارخانه های فولادسازی دنیا در کاهش مصرف نسوز فراهم گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا