شهر و جامعهعناوین اخبار

مراسم احیای شب نیمه شعبان در امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان برگزار شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، بهزاد صبری اظهار داشت: همزمان با شب نیمه شعبان، هزاران نفر از عاشقان و ارادتمندان اهل‌بیت (علیهم السلام) به حرم مطهر دختر بزرگوار حضرت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) مشرف شدند و به مناجات، نماز و راز و نیاز با معبود خویش پرداختند و از خداوند خواستند تا از منتظران واقعی امام زمان (ارواحنافداه) باشند و از درگاه الهی طلب عفو نمودند.

وی افزود: در این مراسم ویژه پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و زمزمه زیارت آل یس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا جوادی طی سخنانی به موضوع مهدویت پرداخت و تشریح کرد؛ تمام رأفت و مهربانی پیامبر گرامی اسلام در وجود حضرت ولی عصر (ارواحنافداه) ظهور پیدا کرده است. همه ما به اشتباه فکر می کنیم فلسفه وجودی حضرت خون و خون ریزی است در صورتی که فلسه وجود و ظهورایشان هدایت مردم است.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه روایات، علائم ظهور را به دو قسم حتمی و غیرحتمی تقسیم کرده‌اند، گفت: قیام و شورش سفیانی،خروج یمانی، کشته شدن نفس زکیه در مسجدالحرام و صیحه (ندای) آسمانی از نشانه‌های قطعی و حتمی ظهور حضرت مهدی (ارواحنافداه) است که قبل ظهور اتفاق می‌افتد.

حجت الاسلام و المسلمین جوادی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر امام زمان خود را نشناسیم نمی توانیم در رکاب آن حضرت باشیم.

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان در ادامه بیان کرد: همچنین مناجات و زمزمه دعای روح بخش کمیل توسط کربلایی سیدرضا نریمانی همراه با جوانان و شب زنده داران پایان بخش مراسم شب احیای نیمه شعبان در جوار حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) بود.

بهزاد صبری در ادامه اضافه کرد: گفتنی است این مراسم معنوی با همکاری هیئت فدائیان حسین (علیه السلام) اصفهان در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برگزار شد.

**جشن میلاد امام زمان(عج) در امامزاده عزالدین محمد(ع) مبارکه برگزار شد

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه گفت: همزمان با فرا رسیدن نیمه شعبان جشن میلاد امام زمان(عج) در جوار حرم مطهر امامزاده عزالدین محمد(ع) مبارکه برگزار شد.

علی مبشری اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده و هماهنگی های به عمل آمده همزمان با میلاد باسعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی(ارواحنافدا) جشن میلاد امام زمان(عج) درجوار حرم مطهر امامزاده عزالدین محمد(ع) مبارکه برگزارشد.

وی افزود: این مراسم بعدازظهر روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه مصادف با نیمه شعبان همراه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین کریمی، مداحی ذاکر اهل بیت(ع) ابوالقاسم اسماعیلی، شعر خوانی گروه باران عشق و حامد پارسا از شهر مقدس مشهد، اجرای گروه تواشیح جنات شهرستان، اجرای مسابقات فرهنگی و دیگر برنامه های شاد و متنوع فرهنگی و ورزشی در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برگزار شد.

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه در ادامه اضافه کرد: همچنین شب سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه نیز مراسم احیای نیمه شعبان همراه با مداحی و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین صانعی در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر با حضور پرشور عاشقان اهل بیت(ع) برگزار شد.

علی مبشری گفت: آستان مقدس امامزاده عزالدین محمد (علیهالسلام) در شهرستان مبارکه، بخش مرکزی، در مرکز شهر مبارکه در زمینى به وسعت ۱۴۰۰۰ متر مربع واقع شده است.

**جشن نیمه شعبان در امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل برگزار شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل گفت: با حضور پرشور مردم و عاشقان اهل بیت(ع) جشن نیمه شعبان در جوار حرم مطهر امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین ولی اله روان اظهار داشت: با توجه به هماهنگی ها و برنامه ریزی های انجام شده به مناسبت سالروز میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی(ارواحنافدا) جشن نیمه شعبان با هدف ترویج فرهنگ مهدویت در جوار حرم مطهر امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل فاطمی ترین امامزاده با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار شهرستان برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این مراسم با حضور عاشقان امام زمان(عج) در قالب قافله انتظار حرم مطهر حضرت هلال بن علی(ع) آغاز شد و این افراد پس از گلباران کردن حرم مطهر این امامزاده واجب التعظیم به سمت مسجد جمکران حرکت کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: این مراسم با اجرای برنامه های شاد و متنوع و مختلفی همراه با نوای خوش نقاره در حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع)  به مناسبت اعیاد شعبانیه اجرا شد.

حجت الاسلام و المسلمین ولی اله روان در ادامه اضافه کرد: همچنین به مناسبت اعیاد شعبانیهایستگاه سلامتی با همکاری پزشکان و پرستاران جهت ارائه خدمات درمانی در جوار فاطمی ترین حرم اهل بیت (ع) درایران برپا شد که با استقبال زائران و مجاوران این امامزاده جلیل القدر روبرو شد.

وی گفت: آستان مقدس امامزاده محمد هلال بن علی (ع) در شهرستان آران و بیدگل در فاصله ۶ کیلومتری کاشان و در فاصله ۲۱۵ کیلومتری شمال شهر اصفهان واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا