تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

حمایت همه جانبه استانداری اصفهان از فعالان گردشگری/ بخش خصوصی گردشگری مطالبه گر باشد

به گزارش سرمایه گستران، محسن مهرعلیزاده  در این نشست  گفت: بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری مطمئن باشد که از حمایت ما برخوردار خواهد بود هرچند برای این کار باید برنامه ریزی داشته باشد.

وی با تاکید بر اهتمام مدیریت استان اصفهان برای توسعه بخش گردشگری گفت: این تفکر را که دولت مانند چهار دهه گذشته برای بخش گردشگری تصمیم بگیرد باید کنار گذاشت و لازم است بخش خصوصی نقش خود را در راه توسعه گردشگری افزایش دهد.

مهرعلیزاده با اشاره به برخی از موانع موجود بر سر راه بخش گردشگری خاطرنشان کرد: موانعی در این بخش وجود دارد که در چند سال گذشته حل نشده است .

وی یکی از این مشکلات را کمبود فضای اقامتی در استان عنوان و اضافه کرد: مساله تورها و گرانفروشی برخی فروشگاه های صنایع دستی به گردشگران خارجی نیز از دیگر مشکلات شناسایی شده است.

وی اصفهان را مقصد نخست گردشگران خارجی در ایران خواند و افزود: مقرر شده است چهار تا پنج هتل بزرگ در این کلانشهر احداث شود تا مشکل کمبود فضای اقامتی گردشگران حل شود.

استاندار اصفهان، زاینده رود را مساله پر اهمیتی برای گردشگری دانست و افزود: امسال به اندازه یک سوم سال گذشته آب در حوضه آبریز زاینده رود خواهیم داشت لذا امکان جاری شدن رودخانه در اصفهان وجود ندارد که این امر برای بخش گردشگری نیز مشکل هایی ایجاد می کند.

استاندار از فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان خواست که کلانتری ۱۱ و ۳۵ در میدان نقش جهان را به مکان دیگر انتقال و کاربری موجود این ساختمان ها را  به ارایه خدمات گذرنامه ایی اختصاص دهند و افزود:ورودی میدان نقش جهان بارانداز گردشگران خارجی است و رفت و آمد متهمین با دستبند به این کلانتری ها جلوه ی زیبایی برای جذب گردشگران  ندارد.

مهرعلیزاده با اشاره به دو پروژه نمایشگاه بین المللی و سالن اجلاس اصفهان گفت: شهرداری باید از ظرفیت  بخش خصوصی برای تکمیل این پروژه استفاده کند.

بخش خصوصی گردشگری مطالبه گر باشد

وی از اتحادیه ها، تشکل ها و نهادهای مرتبط با حوزه گردشگری در استان خواست تا برنامه ریزی دقیق و جامعی برای ارتقای سطح خدمات خود داشته باشند و حمایت ها و تسهیلات مورد نیاز را از دولت بخواهند.

وی افزود: لازم است اتاق بازرگانی اصفهان با همکاری تشکل های صنفی استانی و ملی، شورای شهر، شهرداری و نیروی انتظامی اقدامات جدی تری را برای پیگیری مشکلات گردشگری انجام دهند.

 مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت :آموزش به عنوان یکی از ارکان مهم صنعت گردشگری اصفهان بایستی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: جذب علاقه مندان به صنعت گردشگری از دوران دانش آموزی می تواند به تقویت زیرساخت های گردشگری کمک کند.

تدوین سند فرهنگی گردشگری توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی

علی کرباسی زاده نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار تدوین برنامه جامع گردشگری در فصل های کم رونق گردشگری اصفهان و مثلث گردشگری ایران شد و گفت:این برنامه می تواند در فصول مختلف  متناسب با امکانات گردشگر جذب کند.

وی کمبود هتل را یکی از چالش های گردشگری اصفهان برشمرد و گفت:بهترین زمین های شهر اصفهان در اختیار سامان های دولتی و بنیاد مستضعفان است که با قراردادهای مشارکتی می توان برای هتل سازی از آن استفاده کرد.

وی خواستار تدوین سند فرهنگی گردشگری توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی شد و گفت:این سند می تواند مسالی فرهنگی پیش روی توسعه صنعت گردشگری ایران را برطرف سازد.

  فریدون اللهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان نیز در این جلسه گفت: ظرفیت اقامتی گردشگری در استان در دولت تدبیر و امید نسبت به دولت قبلی، دو و نیم برابر افزایش یافته است اما با توجه به برنامه های توسعه پایدار کشور و استان، این ظرفیت ها باید بیشتر شود.

وی افزود: برای جذب گردشگران بیشتر و ارائه خدمات در بهترین سطح کیفی باید زیرساخت ها و ظرفیت های اقامتی استان را به چهار برابر میزان فعلی برسانیم.

وی با بیان اینکه بخش گردشگری استان نباید فقط معطوف به شهر اصفهان شود، خاطرنشان کرد: تعداد گردشگران خارجی در شهرستان کویری خُور و بیابانک در شرق اصفهان بواسطه ظرفیت بوم گردی آن، از برخی استان های کشور نیز بیشتر است.

فریال مستوفی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگای تهران در این نشست گفت:مهمترین مساله پیش روی گردشگری فرهنگ سازی   جامعه برای پذیرش گردشگر خارجی است .

کاووس مسعودی عضو اتحادیه آژانس داران اصفهان در این نشست مسایلی از  تبدیل ارز گردشگران ،نوسان قیمت ها ،نبود شبکه پروازی ،نبود شفافیت قوانین از چالش های پیش روی صنعت گردشگری ایران برشمرد.

میدان نقش جهان به مدیریت واحد و منسجم نیاز  دارد

عباس شیردل رییس اتحادیه صناع دستی استان اصفهان در این نشست  خواستار ایجاد مدیریت واحد برای میدان نقش جهان با هدف سامان دهی به مشاغل و احیای آن شد و گفت:این مدیریت  می تواند زمینه احیای صنایع دستی اصفهان در ۲۳۰ رسته تخصصی باشد ولی نیاز به مدیریت واحد و منسجم میدان دارد.

وی برگزاری نمایشگاه دائمی  صنایع دستی اصفهان در فصل های کم رونق گردشگری را مهم  و ضروری دانست و گفت:برگزاری این رویدادها باعث جذب گردشگران خارجی در فصل های کم رونق می شود .

  در این جلسه در باره مسائلی مانند عقد تفاهمنامه با نیروی انتظامی برای ایجاد پلیس گردشگری در شهرهای مختلف، کمبود پارکینگ در شهرهای گردشگرپذیر، نحوه برخورد با گردشگران خارجی، امنیت گردشگران، قیمت گذاری تورهای گردشگری، آموزش گردشگری مهارت محور، اماکن استیجاری، مساله ارز، گسترش پروازهای خارجی و جلوگیری از عرضه صنایع دستی خارجی در میدان امام اصفهان، تبادل نظر شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا