عناوین اخبار

آیفون ۱۰ در بازار ایران ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد؛ برای خرید دست نگه‌دارید

در طول یک ماه گذشته نوسان نرخ ارز تاثیر فاحشی بر کسادی بازار و بی‌کار شدن بسیاری از کسبه داشت. حال خبرها از بازار موبایل حکایت از افزایش بی‌رویه‌ی قیمت‌ها دارد تا آنجا که قیمت آیفون ۱۰ به حدود ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده و نسخه‌ی دیگر آن با ظرفیت کمتر نزدیک به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت خورده است؛ البته به گفته‌ی بازاریان حتی با این قیمت‌ها نیز گوشی در بازار یافت نمی‌شود و در صورتی که مشتری مصر به خرید مدل خاصی باشد با قیمت بیشتری گوشی در اختیارش قرار می‌گیرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ظاهرا قیمت مصوب شده‌ی ۴۲۰۰ تومان برای نرخ دلار به واردات گوشی و خودرو تعلق نمی‌گیرد و هم‌اکنون نرخ گوشی بر اساس دلار ۵۷۰۰ تا ۶۲۰۰ تومان و درهم ۱۷۰۰ تومان خرید و فروش می‌شود. به این ترتیب قیمت‌ها به شدت افزایش یافته، کالا در بازار کم شده است و کمتر گوشی در این برهه معامله می‌شود؛ چرا که پیش‌بینی اوضاع بازار این روزها امکان‌پذیر نیست و هر لحظه ممکن است قیمت‌ها افزایش یا کاهش یابد و در این صورت با کمبود موجودی و جنس روبه‌رو خواهند شد؛ بر این اساس اکثر فروشندگان بازار از فروش گوشی امتناع می‌کنند؛ زیرا می‌خواهند تا مشاهده‌ی وضعیت نهایی بازار صبر کنند.

بر این اساس زومیت به کاربرانی که قصد خرید گوشی دارند، توصیه می‌کند که کمی شکیبا باشند؛ زیرا این روزها زمان مناسبی برای خرید گوشی نیست و اگرچه نمی‌توان پیش بینی کرد که قیمت گوشی در آینده‌ کاهش ‌یابد؛ اما اگر هم‌اکنون به بازار مراجعه کنید و هر مدل گوشی بخواهید قطعا با قیمتی بسیار بالاتر از قیمت واقعی آن در اختیارتان قرار می‌گیرد.

م: زومیت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا