حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

پزشک قلابی فضای مجازی دستگیر شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ ” سید مصطفی مرتضوی ” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان  د بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با معرفی خود در فضای مجازی به عنوان پزشک او را فریب وبا ترفند تناسب اندام و لاغری ، تصاویر شخصی اش را دریافت کرده ،   بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا  قرار گرفت.

وی افزود: بنا به اظهار ات شاکی ، فردی با معرفی خود در فضای مجازی با عنوان پزشک و ارائه برنامه ها و داروهای تناسب اندام و لاغری او را فریب داده و و تصاویری شخصی و خصوصی اش را دریافت و پس از مدتی قصد اخاذی داشته است .

سرهنگ مرتضوی  اظهارداشت: ماموران پلیس فتا پس از ا انجام اقدامات  تخصصی و خاص  موفق شدند این پزشک قلابی را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی  با بیان اینکه متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد افزود : یکی از مسائلی که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شاهد آن هستیم جعل هویت و هویت های ناشناخته می باشد ،  بسیاری از کاربران در این فضا برای سوءاستفاده و کلاهبرداری از کاربران با هویت های جعلی خود را معرفی می کنند لذا هنگام حضور درشبکه های اجتماعی هوشیار بوده و فریب هر هویت و شخصیتی را نخورید.

**محموله میلیاردی برنج قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان “نائین” از کشف یک محموله برنج خارجی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد” گفت : ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید “شرافت” شهرستان “نائین” حین کنترل خودروهای عبوری به یک کامیون کشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: این خودرو حامل مقدار ۲۴ تن و ۲۳۰ کیلو گرم برنج خارجی بود که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد و خودرو و محموله توقیف شدند.

سرهنگ کاظم زاد بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این رابطه راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مفسدان اقتصادی و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

**تصادف پژو با عابر مرگ عابر را رقم زد

 رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان از برخورد یک دستگاه سواری پژو با عابر پیاده در شهرستان مبارکه و فوت عابر خبر داد.

سرهنگ “جواد درستکار”  گفت : ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان مبارکه از تصادف یک دستگاه سواری پژو با عابر پیاده مطلع و جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی عابر پیاده به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

سرهنگ درستکار بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی عدم توجه به جلو توسط راننده اعلام شده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان در پایان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و از پرداختن به کارهایی که موجبات حواس پرتی را فراهم می کند بپرهیزید تا شاهد وقوع اینگونه حوادث تلخ رانندگی نباشیم.

**توقیف کامیونت های ایسوز با ۲ محموله کالای قاچاق

 فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف ۲ محموله کالای قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه کامیوننت ایسوز به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “محمد حسین بابا کلانی” گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به ۲ دستگاه کامیونت ایسوزوکه از جنوب کشور به مقصد تهران در حرکت بودند مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودروها تعداد۴دستگاه یخچال فریزر،۱۰ دستگاه ماشین لباسشویی،۷دستگاه کولرگازی خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

سرهنگ بابا کلانی بیان داشت: ارزش محموله های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۹۰۰میلیون ریال اعلام شده است.

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص ۲ راننده دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**دستگیری سارق حرفه ای باطری کامیون در شاهین شهر

 فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از شناسایی و دستگیری سارقی که اقدام به سرقت باطری کامیون ها می کرد خبر داد.

سرهنگ “رجبعلی مختاری”  اظهار داشت: مأموران کلانتری ۱۲ شاهین شهر موفق شدند سارقی را که به صورت حرفه ای اقدام به سرقت باطری کامیون و خودرو های سنگین در سطح شهرستان می کرد شناسایی و دستگیر کنند.

وی افزود: در بازرسی از منزل این سارق تعداد زیادی باطری خودروی سنگین که وی از پارکینگ کامیون های حمل قیر پالایشگاه اصفهان سرقت کرده بود کشف شد.

سرهنگ مختاری در پایان خاطر نشان کرد در این رابطه پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

**انبار میلیاردی کالای قاچاق لو رفت

 کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان در بازرسی از انباری در شهر اصفهان موفق به کشف یک محموله پتو و یک محموله تجهیزات آرایشگاهی به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال شدند.

 سرهنگ “ستارخسروی” رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی از دپوی محموله های قاچاق در انباری مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: کارآگاهان پس از هماهنگی با مقام قضائی از انبار مذکور بازرسی کردند که ۱۹ گونی و ۷۴۴ تخته پتو و ۲۴ عدد تجهیزات آرایشگاهی خارجی فاقد مدارک گمرکی را توانستند، کشف کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش کالاهای کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعلام شده است، تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ خسروی در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مفسدان اقتصادی جامعه و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.

**کشف بیش از ۲۳ کیلو تریاک در خورو بیابانک

 فرمانده انتظامی شهرستان خورو بیابانک از کشف۲۳کیلوو۶۵۰گرم تریاک توسط ماموران ایستگاه بازرسی شهید رشیدی این فرماندهی خبر داد.

سرگرد “نعمت خلیلی”  اظهار داشت :ماموران ایستگاه بازرسی شهید رشیدی شهرستان خوروبیابانک حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۲۳ کیلو و ۶۵۰ گرم تریاک کشف شد.

سرگرد خلیلی بیان داشت : در این رابطه ۲ سوداگر مرگ دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک درپایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی برخورد قاطع وقانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

**دستگیری سارق احشام در کاشان

 فرمانده انتظامی شهرستان “کاشان” از دستگیری یک سارق احشام و کشف ۷۵ دام سرقتی خبر داد.

سرهنگ “علی پورکاوه” * گفت :در پی وقوع چندین مورد سرقت احشام در شهرستان کاشان ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام یکسری اقدامات تخصصی سارق که فردی ۴۰ ساله بود شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : فرد دستگیر شده در بازجوئی های پلیس به سرقت ۷۵ راس دام از شهرستان کاشان و شهرستان های اطراف اعتراف کرد.

سرهنگ پورکاوه با اشاره به تحویل سارق به مراجع قضائی به دامداران توصیه کرد: در محل نگهداری احشام و طیور از موانع فیزیکی از جمله سیم خاردار و دوربین مداربسته استفاده و از افشای اطلاعات محل دامداری به افراد غیر، خودداری کنید.

**کشف بیش از ۵ کیلو گرم مواد مخدر در دو عملیات موفق توسط پلیس اصفهان

 فرمانده انتظامی شهرستان از کشف مقدار ۵کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک طی دو عملیات همزمان خبر داد

سرهنگ ” حسن یاردوستی”  بیان داشت  :در پی کسب اخباری مبنی بر فروش مواد افیونی در چند محله شهر اصفهان توسط ۲خرده فروش ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرملندهی قرار گرفت.

وی اظهار داشت : پس از هماهنگی با مقام قضائی  طی ۲ عملیات همزمان از مخفیگاه این سوداگران مرگ بازرسی شد که مقدار مقدار ۵ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد.

این مقام مسئول اضافه کرد : در این رابطه ۲نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان در پایان با اشاره به اینکه بدون شک همکاری و تعامل مردم با پلیس نقش مهمی در موفقیت های نیروی انتظامی دارد، خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت های مهم پلیس، مبارزه با هرگونه حمل، نگهداری، خرید و فروش و قاچاق موادمخدر به عنوان بلای خانمان سوز جامعه است و برخورد نیروی انتظامی در این راستا محکم، قاطع و مستمر خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا