شهر و جامعهعناوین اخبار

تفاهمنامه تهیه طرح جامع بازنگری شهر اصفهان امضا شد/ طرح جامع، سرآغاز پیشرفت شهر اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، جلسه چالش ها و فرصت های سیاست گذاری توسعه شهری با حضور معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، شهردار اصفهان، تنی چند از اعضای شورای شهر و مدیرکل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

در این جلسه تفاهمنامه تهیه طرح جامع (بازنگری) شهر اصفهان به امضا رسید. این تفاهمنامه با هدف هماهنگی، هم افزایی و مشارکت در تهیه طرح جامع اصفهان (بازنگری) به عنوان برنامه ای جامع در راستای حل مسائل و مشکلات کالبدی، زیست محیطی، اقتصادی، ترافیکی، فقر شهری و … تنظیم شده است.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در این مراسم اظهار کرد: بیش از سه نسل از طرح های توسعه در شهر اصفهان گذشته که هرکدام در جایگاه و زمان خود ویژگی های خوبی داشته اما اکنون به این نتیجه رسیدیم که برای وضعیت امروز شهر اصفهان نیاز به تغییر در نظام طرح ریزی و برنامه ریزی توسعه شهر وجود دارد.

محمدسعید ایزدی تصریح کرد: طولانی بودن مدت تهیه و تصویب طرح، نگاه از بالا به پایین و کمی بودن طرح ها، دخیل نبودن شهرداری و شورای شهر به عنوان متولیان اصلی شهر در فرآیند طرح و تغییرات لازم بر برنامه از جمله مواردی است که در برنامه های توسعه شهری وجود داشته اما در نظام جدید و نسل جدید این مسائل و مشکلات اصلاح خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم در حدود ۱۲ ماه برنامه توسعه را نهایی کرده و همزمان در یک گام اجرایی مراحل تجدید نظر طرح تفصیلی را بر اساس سند پیش ببریم.

وی گفت: باید از ابزارهایی که هر نهاد مرتبط با تهیه طرح جامع بازنگری اصفهان دارد حداکثر استفاده را کسب کرد.

طرح جامع بازنگری اصفهان، فرصتی بی نظیر برای شهر اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه این جلسه اظهار کرد: این فرصتی بی نظیر برای شهر اصفهان است چراکه در هیچ دوره مدیریت شهری چنین تعاملی میان مدیریت شهری و راه و شهرسازی وجود نداشته است.

شیرین طغیانی با بیان اینکه اصفهان به طور واقع دچار بحران است، تصریح کرد: در صورتی که این شهر به درستی مدیریت نشود به راحتی یک تمدن نابود می شود. این تفاهمنامه به ما کمک می کند تا شرایط مناسب برای شهر اصفهان فراهم شود.

وی ابراز امیدواری کرد: امضای این تفاهمنامه سرآغازی برای پیشرفت شهر اصفهان باشد.

تفاهمنامه جامع بازنگری اصفهان، نقطه عطف توسعه شهر اصفهان

نصیر ملت عضو دیگر شورای شهر اصفهان در این جلسه اظهار کرد: مواجهه با دو طرح تفصیلی و سند راهبردی شهر با وجود اشکالات موجود مبنای برنامه ریزی و کار برای شهر قرار گرفته بود. این دغدغه موجب شد تدوین سند آمایش را مناسب برای تکمیل سند طرح جامع بدانیم.

وی تصریح کرد: امضای تفاهمنامه تهیه طرح جامع بازنگری شهر اصفهان نقطه عطف توسعه شهر اصفهان خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا