شهر و جامعهعناوین اخبار

افتتاح پارک علم و فناوری ابوریحان و سه سوله کارگاهی در راستای تجاری سازی محصولات فناورانه

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازاداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، با حضور دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر مهرعلیزاده استاندار اصفهان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان از سه محصول فناورانه شامل اولین دستگاه لایه نشانی پوشش های فوق سخت به روش پی. وی. دی در ایران، شبیه ساز پرواز با قابلیت گردش ۳۶۰ درجه و نانو پودر اکسید ایتیریوم رونمایی شد.
همچنین همزمان با افتتاح پارک علم و فناوری ابوریحان بعنوان دومین پارک علم و فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان توسط نوبخت معاون رییس جمهور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و استاندار اصفهان از سه سوله کارگاهی با زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع با قابلیت استقرار ۱۲ شرکت دانش بنیان در راستای تجاری سازی محصولات فناورانه با اعتبار ۶ میلیارد تومان رونمایی گردید.
گفتنی است دومین پارک علم و فناوری شهر اصفهان به مساحت ۲۰ هکتار و با زیربنای ۱۴ هزار و ۵۰۰ مترمکعب احداث شده است. هزینه احداث این پارک ۱۸ میلیارد تومان برآورد می شود که ۱۴ میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی و مابقی از طریق تسهیلات دولتی تأمین شده است.
دومین پارک علمی و فناوری اصفهان دارای ۶ کارگاه است که امروز سه کارگاه آن به مساحت هشت هزار مترمربع افتتاح شد. پنج هزار مترمربع از این پارک علم و فناوری قابلیت استقرار ۶۰ شرکت دانش‌بنیان را دارد و تا پایان سال جاری به طور کامل بهره‌برداری خواهد شد.

همچنین در سفر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور به اصفهان و با حضور دکتر غلامی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری و دکتر مهرعلیزاده قرارداد پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی و ایجاد مرکز رشد فناوری شهری به امضا رسید.
محمدباقر نوبخت در این مراسم با اشاره به اینکه باید کمتر از ۷ سال دیگر یعنی در سال ۱۴۰۴ به جایگاه نخست رتبه توسعه در منطقه برسیم؛ تصریح کرد: این یک انتخاب برای جمهوری اسلامی نیست بلکه برای کشور ما یک الزام است.
وی با بیان اینکه با روش‌های سنتی امکان مسابقه با سرعت اطلاعات روز دنیا را نخواهیم داشت، افزود: در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی صراحتاً به شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره شده است که جز از شهرک‌های علمی تحقیقاتی نمی‌گذرد و در این راستا تلاش ما برای بودجه سال آینده افزایش چند برابری بودجه شهرک‌های علمی و تحقیقاتی خواهد بود.

همچنین دکتر مهرعلیزاده در جریان بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی از شرکت بهیار صنعت سازنده ی اولین دستگاه X-Rayکه برای نخستین بار در سطح کشور در ایستگاه شهید شرافت شهرستان نایین نصب و عملیاتی شده بود دیدن نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا