شهر و جامعهعناوین اخبار

 رئیس جمهوری آمریکا، لحظه به لحظه از ارزش و اعتبار بین المللی این کشور در اذهان ملت های جهان می کاهد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازاداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در مراسم بزرگداشت چهلمین سال تأسیس دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار داشت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و چهلمین سال بالندگی، استقلال، عزت و عظمت ایران اسلامی ، شاهد برپایی چهلمین سالگرد تأسیس یک مرکز علمی ارزشمند هستیم.
وی با بیان اینکه چهل سال از اوج مقاومت و ایثار و استقلال ملت سرافراز گذشته است و این برای کسانی که استقلال، سربلندی، عزت و آزادگی ایران را بر نمی تابند، بسیار سخت است، افزود: ملت ایران در عرصه های آموزشی، علمی وتحقیقاتی افتخارات بسیار زیادی دارد و این دانشگاه افتخارات و توفیقات علمی زیادی کسب کرده و مایه مباهات هر ایرانی است.
محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه دانشجویان دوره های مختلف این دانشگاه از دهه ی اول، هم اکنون دارای کرسی های بزرگ علمی در سراسر جهان هستند، افزود: دانش آموختگان دهه ی دوم این دانشگاه امروز مدیران تلاشگران نظام و جامعه هستند، دانش آموختگان دهه ی سوم در عرصه های مختلف علمی و اقتصادی و به عمل درآوردن علم در کشور و جهان تلاش می کنند و دانشجویان دهه ی چهارم دارای ابتکار و نوآوری هستند.
وی تصریح کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان امروز در اوج بلوغ و تکامل، خلاقیت، بالندگی، سربلندی و افتخار است و آنچه امروز سرمایه و ثروت ما است، چاه‌های نفتی نیست که هر لحظه مورد طمع دیگران باشد بلکه سرمایه های فکری، خلاقیت، وطن پرستی و پشتکار مردم و جوانان ایرانی، سرمایه اصلی کشورمان است که به آن افتخار می کنیم.
وی اظهار امیدواری نمود که در آینده جمعیت جوان کشور بتوانند افتخارات گذشتگان خود را ادامه دهند و به دشمنان ثابت کنند که فشارها و اخم ها، هیچ خمی بر ابروی ما نخواهد آورد.
مهرعلیزاده با بیان اینکه نقض پیمان و معاهده بین المللی برجام توسط آمریکا، عدم پایبندی این کشور به معاهدات بین المللی را نشان می دهد، افزود: اقدامات رئیس جمهوری آمریکا، لحظه به لحظه از ارزش و اعتبار بین المللی این کشور در اذهان آحاد ملت های جهان می کاهد.
استاندار اصفهان افزود: در نتیجه ی ایستادگی ملت ایران بر حق مسلم خود و اینکه در اوج عزت قراردادی را امضا کرده و به جهانیان ثابت کرده که با وجود پافشاری بر حق مسلم خود، اهل منطق و گفتگو است، ثابت خواهد شد که ملت ایران اهل تسلیم در مقابل زور و ظلم نیستند و با توکل بر خدا و ایمان جوانان عزیز، راه عزت و اقتدار را با قوت به پیش خواهد برد.
شایان ذکر است پیش از شروع مراسم بزرگداشت چهلمین سال تأسیس دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر مهرعلیزاده به همراه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای علمی و فناوری دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه صنعتی اصفهان بازدید کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا