تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

ساختن شهر آباد با تعامل میان شهرداری و آموزش و پرورش/ معلمان سازندگان اصلی شهر هستند

 

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازاداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی گفت: شما معلمان جامعه را می سازید. راهی را می روید که پیامبر برای آن آمده بود. در این شهر همه کسانی که مسئولیت داشته و مشغول فعالیتند، دست‌پرورده معلمان هستند. بنابراین اگر بخواهیم شهری خوب داشته باشیم باید شهرداری بتواند با آموزش و پرورش و معلمان تعامل بیشتری داشته باشد. این مسیر سخت را زمانی می‌توانیم طی کنیم که با این مجموعه بزرگ شهروند ساز رابطه درستی داشته و آنها را تکریم کنیم چرا که سازندگان شهر در اصل معلمان هستند.

شهردار اصفهان افزود: همه مسئولین باید اهمیت این جایگاه را درک کرده و در راستای ارتقاء سطح کیفیت کار و زندگی معلمان تلاش کنند. اگر معلمان دغدغه معیشت نداشته باشند، کشور و جامعه ما استعداد رشد بیش از این را دارد. باید با معلمان تعامل و همکاری شود و مجموعه شهرداری بتواند از نقطه نظرات آنها استفاده کند تا در این مسیر بر همه مشکلات فائق آییم.

قدردان زحمات معلمان هستیم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه این آیین با بیان اینکه شورا یک نهاد دولتی نیست، در نتیجه به طور مستقیم نمی تواند برای رفع مشکلات معلمان کاری انجام دهد، اظهار کرد: با این وجود به صورت غیرمستقیم و مستقیم پیگیر درخواست های همه معلمان و فرهنگیان هستیم. معلمان به واسطه ارتباطات گسترده با مردم، نفوذ محسوس و غیرمحسوسی در خانواده‌ها دارند. از این رو همواره اقدامات آن ها مورد تقدیر همه مردم است. پیامبر در معرفی خودشان می فرمایند به عنوان یک معلم مبعوث شده اند تا جایگاه ویژه معلمین را به جامعه بشریت نشان دهند. ما در اعتقادات خود بهانه آفرینش را پیامبر می‌دانیم. چنین شخصیت و جایگاهی خود را معلم معرفی می‌کنند و برای جامعه بشری به ارث می گذارند. همه ما اگر هدایت یافتگان انبیا هستیم، به نوعی تربیت یافتگان معلمان هستیم. این امری نیست که هیچ جامعه ای فراموش کند. هر جا تکریم معلمین بیشتر صورت‌گرفته، آن جامعه زودتر به رشد و ترقی رسیده است. از همین رو خوشحالیم که در این تعظیم و تکریم سهم کوچکی داشته ایم.

به معلمی خود افتخار می کنم

علیرضا نصر نایب رییس شورای اسلامی شهر نیز تاکید کرد: این بزرگداشت نمایانگر یک دیدگاه و تفکر است و آن اینکه اعضای شورا به همراه شهردار و مشاورین، این جلسه را برگزار کردند تا بگویند آموزش و پرورش و معلم برای ما مهم است. من به عنوان یک معلم که ۱۱ سال است در مدیریت شهری حضور دارم تلاشم بر این بوده تا در جلسات، در گفتار و در کردار بازهم معلم باشم و همواره افتخار می کنم به معلمی ام و هر چه دارم از معلمی دارم.

از بزرگداشت مقام معلم احساس شعف می کنم

مدنیان مشاور امور فرهنگی شهردار در ادامه این نشست صمیمی تاکید کرد: یکی از بهترین شب های عمرم است. زیرا دوباره در محضر معلمان هستم. معلمان مطالب زیادی به من آموختند، اما آنچه از همه مهمتر بود این که همواره یاد بگیرم. امروز بزرگترین رسالت هر معلمی این است که تلاش کند این موضوع را به دانش‌آموزان بیاموزد که همواره بیاموزند. اگر یاد بدهیم که همواره یاد بگیرند رسالت خود را ادا کرده ایم. در طول مدتی که تصدی آموزش و پرورش استان را برعهده داشتم یکی از آرزوهای من این بود که در ایام بزرگداشت معلم دستگاه‌های دیگر عهده‌دار بزرگداشت مقام معلم شوند. در این راستا تلاش هایی هم کردم اما چندان موفق نبودم و امروز باید این احساس شعف را داشته باشم که شهرداری با میل و رغبت از مقام معلم در ایام بزرگداشت معلم تجلیل می کند. از شهردار و شورای شهر اصفهان هم صمیمانه سپاسگزارم که در این راه گام برداشته اند.

معلمان سلسله جنبان افکار جامعه هستند

احمدی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: نقل است که ثروتمندترین فرد جهان کسی نیست که طلا، کارخانه، زمین و یا پول دارد بلکه کسی است که اندیشه دارد و افتخار می کنیم که معلم سلسله جنبان افکار جامعه هستند. ما افتخار می کنیم به اندیشه، رشد اندیشه و درست اندیشیدن و افتخار می‌کنیم روز شهادت استاد مطهری، به عنوان شهیدی که صاحب اندیشه بود، اندیشه‌ای که دغدغه آینده را داشت و همه بعدی به مسائل نگاه می‌کرد، به نام روز معلم نامگذاری شده است.

وی اضافه کرد: شهردار اصفهان در صحبت‌های خود از واژه ی شهر و شهروند خلاق برای توصیف اصفهان استفاده کرد اما من به جای آن شهر دانایی محور را نام می‌برم. چراکه خلاقیت یکی از میوه‌های دانایی است. مباحثی که در یونسکو نیز مطرح شده که دانستن برای توانستن و توانستن برای زیستن و همه اینها برای باهم زیستن است، در همین راستاست. هفته گذشته با جمعی از شورای معاونین آموزش و پرورش با آیت الله العظمی مظاهری دیدار داشتیم. ایشان خیلی با دقت دغدغه‌هایی که در جامعه معلمین وجود دارد را می دانستند و گفتند در جمهوری اسلامی اصل تعلیم و تربیت و اصل وزارت آموزش و پرورش است و در این وزارتخانه نیز اصل معلم است. در شورای شهر نیز در همان روزهای آغازین هفته معلم، از جمعی از معلمان تقدیر شد و ما از این نگاه و نگرش ارزشمندی که مجموعه شهرداری و شورا به مقام معلم دارد، قدردان هستیم. به زیبایی گفته می‌شود که معلم عامل تحول است. اما باید مظهر تحول هم باشد. آینده در دست معلمان هر جامعه ای است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا