حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

موفقیت ناجا در گرو توسعه کیفی است/ سرقت محموله های باری با ارائه مدارک جعلی/ عملیات ضربتی دستگیری سارقان در ۲ استان کشور

fبه گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان،در پی شکایت شهروندی مبنی بر سرقت محموله خشکبار وی به ارزش ۴میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، موضوع دستگیری سارق در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که این محموله توسط راننده کامیون باربری، به مقصدیکی از استان های شمالی کشور بارگیری شده بود که راننده اقدام به سرقت محموله می کند.
سرهنگ خسروی بیان داشت: کارآگاهان با انجام تحقیقات علمی و تخصصی دریافتند باندی متشکل از ۴ نفر به شهرهای مختلف کشور سفر کرده و با ارائه مدارک جعلی محموله های باری را تحویل گرفته و سپس آن را به سرقت می برند.
این مقام انتظامی بیان داشت: نهایتاً با پیگیری های به عمل آمده و اقدامات ویژه پلیسی مخفیگاه سارقان در ۲ استان کشور شناسائی و در دو عمیات ضربتی اعضای این باند دستگیر و جهت تحقیقات تخصصی به پلیس آگاهی استان منتقل شدند.
وی گفت: پیگیری های بعمل آمده حاکی از سرقت های متعدد توسط اعضای این باند در شهرهای مختلف کشور است که تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد و از کسانی که به این شیوه مورد سرقت قرار گرفته اند می خواهیم برای شناسائی سارقان و طرح شکایت خود به پلیس آگاهی استان اصفهان مراجعه کنند.
رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به کشف ۲ محموله خشکبار مسروقه به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال از این باند اظهار داشت: اطلاعات به دست آمده از سرقت بیش از ۷ میلیارد ریال اموال مسروقه توسط باند مذکور حکایت دارد.
سرهنگ خسروی از دستگیری یکی از مالخران این پرونده در یکی از شهرهای غربی کشور طی عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی استان خبر داد و گفت: تلاش برای شناسایی سایر مالخران و کشف اموال مسروقه همچنان ادامه دارد.
رئیس پلیس آگاهی استان به سابقه دار بودن اعضای باند اشاره کرد و اظهار داشت: اقدامات این باند به صورت گسترده در سطح کشور بوده و از پلاک ها و مدارک جعلی نیز در رسیدن به اهداف خود استفاده می کردند.

**کلاهبردار تلفنی دستگیر شد
فرمانده انتظامی شهرستان “خمینی شهر” از شناسایی و دستگیری فردی که با شیوه کلاهبرداری تلفنی مبلغ ۶۳۰ میلیون ریال از فردی برداشت کرده بود خبر داد.
سرهنگ “علی جعفری نژاد”  ، در تشریح این خبر اظهار داشت: با طرح شکایت فردی مبنی بر “برداشت غیر مجاز با شگرد کلاهبرداری تلفنی” موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود : شاکی در تحقیقات اولیه بیان کرد که با تماس تلفنی فردی ناشناس مبنی بر اینکه ” شما برنده جایزه ویژه ما شده اید ، فریب خورده و با هدایت فرد ، به پای دستگاه خودپرداز طی چند مرحله تراکنش در مجموع مبلغ ۶۳۰ میلیون ریال از کارت عابر بانک به حساب فرد کلاهبردار انتقال داده است.
فرمانده انتظامی شهرستان ادامه داد: ماموران اداره مبارزه با جرایم پلیس آگاهی شهرستان با به کارگیری روش‌های تخصصی و شگردهای خاص ، متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم دستگیر شده با مشاهده مدارک مستدل و غیر قابل انکار، به خرید چندین سیم‌کارت برای کلاهبرداری و برداشت مبلغ ۶۳۰ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب بانکی فرد شاکی اعتراف کرد.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد .
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر ضمن هشدار در خصوص برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی کاربران ، از شهروندان خواست فریب کلاهبرداران پیامکی وتلفنی را نخورند و تحت هیچ شرایطی اطلاعات بانکی خود را در اختیار “کلاهبرداران ” قرار ندهند و در پی وعده و وعید آنها، به دستگاه‌های خودپرداز مراجعه نکنند. همچنین برای دریافت جایزه به هیچ عنوان نیاز به مراجعه به دستگاه خودپرداز نیست و نباید هیچ عملیات بانکی از سوی فرد انجام شود.

**توقیف محموله میلیونی کالای قاچاق درسمیرم
فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از کشف یک محموله کالای قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال و دستگیری یک نفر دراین رابطه خبر داد.
سرهنگ “سهراب قرقانی”  اظهار داشت : ماموران ایستگاه بازرسی شهید رئیسیان شهرستان سمیرم حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون باری ایسوزو مشکوک و آن را متوقف کردند .
وی افزود : این خودرو حامل تعداد ۴۹ عدد چراق قوه شترژی ،تعداد ۵ عدد باطری خودروی سنگین ، تعداد ۲ عدد لباسشویی ،تعداد ۲ عدد یخچال فریزر و تعداد ۴ دستگاه قهوه جوش خارجی فاقد مدارک گمرکی بود.
سرهنگ قرقانی با اشاره به توقیف خودرو و محموله بیان داشت : ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۳۰۰ میلیون ریال اعلام شده است .
فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان از دستگیری راننده خودرو و تحویل او به مراجع قضائی خبر دادو خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.

**دستگیری سارق منزل در نجف آباد
فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد ازدسگیری یک سارق حرفه ای منزل و کشف اموال سرقتی از یک منزل خبر داد.
سرهنگ “محمدرضا خدادوست” درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی وقوع سرقت از یک منزل در شهرستان نجف آباد ،بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .
وی افزود: ماموران انتظامی با انجام یک سری اقدامات تخصصی و خاص موفق شدند سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کنند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم دستگیر شده که دربازجویی های پلیس به سرقت از یک منزل اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد .
فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در پایان به شهروندان توصیه کرد: از نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهر در منزل بپرهیزید و همچنین از ایمن بودن منزل خود در مقابل سرقت با استفاده از درب های ضد سرقت قفل مناسب و حفاظ دیوار خانه اطمینان کنید و در صورت مشاهده موارد مشکوک بلافاصله با سامانه تلفن ۱۱۰ تماس بگیرید.

**کشف ۲ میلیارد ریال لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
رئیس پلیس آگاهی استان از کشف یک محموله لوازم خانگی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در بازرسی از یک انبار تخلیه بار خبر داد.
سرهنگ “ستار خسروی” گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر دپو و توزیع لوازم خانگی قاچاق توسط فردی در یکی از انبارهای تخلیه بار اطراف شهر اصفهان، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی از محل مورد نظر بازرسی شد که تعداد ۴۱ دستگاه لوازم خانگی شامل فر، اجاق گاز صفحه ای و مایکرویو فاقد مدارک گمرکی کشف شد .
این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۲ میلیارد ریال اعلام شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا