شهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

نظارت عالی شرکت های گاز استانی بر اصل مهم برون سپاری

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان،رئیس امور HSE شرکت ملی گاز ایران، با بیان اینکه صنعت گاز کشور درآستانه برون سپاری فعالیت های بیشتری از این صنعت به بخش خصوصی است بیان داشت: برون سپاری فعالیت ها به معنای فارغ شدن از مسئولیت اجرای آن نیست، بلکه می بایست حساسیت در اجرای صحیح آن بیشتر شود که با نظارت عالیه و توجه به ایمنی  کارمی توان به این مهم دست یافت.

وی، تصریح کرد: تمامی کارکنان در خصوص فعالیتی که برون سپاری شده از نظر دینی و فرهنگی مسئول هستند حتی  اگر این فعالیت، برون سپاری شده و از نظر قانونی و پیمانی تمام مسئولیت آن به پیمانکار واگذار شده باشد.

رئیس امور HSE شرکت ملی گاز ایران، بیان داشت: صنعت نفت کشور پس از پشت سر گذاشتن ۵۰ سال اول فعالیت خود بطور جدی برای ارتقاء کیفیت خدمات عزم خود را جزم کرد که در این راستا موضوعHSE  بیت الغزل آن بود و خوشبختانه توجه مضاعف تری به آن شد.

یوسفی پور تصریح کرد : اگر بخواهیم نگاه واقع بینانه ای داشته باشیم در سال های اخیر ۱۰۰ درصد حوادث صنعتی  که در شرکت ملی گاز ایران شاهد بوده ایم، مربوط به پیمانکاران آن بوده است، این مهم بیانگر این است که بایستی تجارب ۱۰۰ سال صنعت نفت و ۵۰ سال صنعت گاز به پیمانکاران منتقل شود.

وی، تصریح کرد: شرکت ملی گاز ایران در راستای انتقال تجارب به پیمانکاران توانست در سال ۹۲ بیش از۱۲ هزار نفر ساعت و در سال ۹۴ بالغ بر ۲۲ هزار نفر ساعت، در حوزهHSE  هم اندیشی و دوره آموزشی برگزارکند، که این میزان در سال ۹۷ به ۳۰ هزار نفر ساعت خواهد رسید.

یوسفی پور، افزود: شرکت ملی گاز ایران  به عنوان مادر صنعت گاز کشور در ۵۰ سال دوم فعالیت این صنعت، باید پیمانکاران را هم از نظر معنوی ودینی هم از نظر دانش فنی در حوزه HSE   پرورش دهد .

وی، با تاکید براینکه یکی از بازوان اصلی شرکت ملی گاز ایران، پیمانکاران آن می باشند، گفت : برای رشد جهشی پیمانکاران باید، کارهای فرهنگی زیادی صورت بگیرد و همه کارکنان این صنعت در آن مشارکت داشته باشند، خوشبختانه یکی از زیر ساخت هایی که می تواند زمینه ی رشد پیمانکاران را افزایش دهد، ارتقای دانش و آگاهی مدیران و اعضای هیأت مدیره شرکت ملی گاز ایران از قرادادها، پیمان ها و قوانین مربوط به این حوزه و برون سپاری فعالیت ها است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا