شهر و جامعهعناوین اخبار

از اصفهانیان در شورای اداری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تجلیل شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حامد جعفرزاده اظهار داشت: صبح روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه شورای اداری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با حضور حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی مدیر کل اوقاف، رئوسای ادارات اوقاف استان و رئوسای ستادی اداره کل اوقاف استان در جوار حرم مطهر امامزاده سلطانعلی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان تشکیل شد.

وی در ادامه افزود: در حاشیه این جلسه از مصطفی اصفهانیان نماینده کاشانی جمهوری اسلامی ایران در دوره سی و پنجم مسابقات بین المللی قرآن کریم و دارنده رتبه برتر این دوره از مسابقات در رشته حفظ کل قرآن با اهدا لوح تقدیر و هدایای نفیسی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: همچنین در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان کسب رتبه برتر در دوره سی و پنجم مسابقات بین المللی قرآن کریم توسط مصطفی اصفهانیان را یک افتخار بزرگ و عظیم برای استان اصفهان و مخصوصا جامعه قرآنی استان دانست و این امر را حاصل زحمات مربیان قرآنی و فعالان قرآنی بیان کرد و در ادامه نیز ابراز امیدواری کرد که در آینده بازهم شاهد موفقیت های بیشتر و بزرگتری برای جامعه قرآنی استان باشیم.

**آیین ملی جزء خوانی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل برگزار می شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل گفت: آیین ملی جزء خوانی قرآن کریم، برای نهمین سال متوالی و با حضور قاریان ممتاز بین المللی در جوار حرم مطهر امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین ولی اله روان اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده و هماهنگی های انجام شده امسال نیز آیین ملی جزء خوانی، در جوار حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع)، برای نهمین سال متوالی، همراه با پخش زنده از شبکه قرآن، شبکه مرکز استان اصفهان و برای اولین بار، از  رادیو قرآن، برگزار می شود.

وی با اشاره به انتخاب جزء خوانی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) به عنوان آیین برتر کشوری در سال گذشته در ادامه تصریح کرد: در این آیین معنوی، خادمان افتخاری حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر و عوامل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، با نیتی خالص و به صورت خود جوش فعالیت می کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل یادآور شد: حضور نوجوانان و جوانان عاشق اهل بیت(ع) ، معماری ایرانی- اسلامی حرم مطهر، حضور قاریان برجسته ی کشوری و بین المللی، نظم و انضباط، فضای معنوی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع)، از ویژگی های برجسته ی این آیین ملی است.

حجت الاسلام و المسلمین ولی اله روان گفت: این آیین، به تهیه کنندگی میثم آقابیگی آرانی، در سحرگاه‌ ماه مبارک رمضان، هر روز، بعد از اقامه نماز صبح اجرا می شود.

 وی افزود: در آیین جزخوانی امسال، به منظور پیوند قرآن با شهدا، هر روز ماه مبارک رمضان، به نام ۱۰ شهید مدفون در گلزار شهدای حرم مطهر نام‌گذاری و حاضران ثواب قرائت قرآن را به روح این شهدای والا مقام تقدیم می کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به  بومی سازی عوامل پخش زنده آئین جزء خوانی، بیش از ۵۰ درصد از عوامل پخش ، از نیروهای بومی شهرستان و خادمان افتخاری حوزه رسانه حرم مطهر این امامزاده واجب التعظیم هستند.

حجت الاسلام و المسلمین ولی اله روان در ادامه بیان کرد: آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع)، از سال ۱۳۸۹ تاکنون و پس از آستان قدس رضوی و حرم حضرت معصومه (س)، به‌عنوان سومین مکان مذهبی کشور، میزبان برنامه جزء خوانی ویژه رمضان، همراه با پخش زنده این مراسم از صدا و سیما است.

وی در ادامه افزود: همچنین شهرستان آران و بیدگل، در سال‌ های اخیر، از سوی نهاد های رسمی، به ‌عنوان شهر نمونه قرآنی کشور معرفی شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل گفت: حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل، شمالی ترین نقطه استان اصفهان، ۱۰۰ کیلومتری قم و ۶ کیلومتری کاشان واقع شده است.

**طرح ضیافت الهی در۱۰ بقعه شهرستان فلاورجان اجرا می شود

رئیس اداره  اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان گفت: طرح ضیافت الهی همزمان با ماه مبارک رمضان در ۱۰ بقعه این شهرستان فلاورجان اجرا می شود.

 احمد آزادگی اظهار کرد : طرح ضیافت الهی  یکی از طرح های کشوری سازمان اوقاف و امور خیریه است که به طور  همزمان با الگویی واحد در ماه مبارک رمضان در جوار بقاع متبرکه سراسر کشور با هدف ترویج زندگی اسلامی، نشر و ترویج معارف قرآن کریم و اهل بیت(ع) با رویکرد تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی در آستان مقدس امامزادگان عظیم الشان اجرا می شود.

وی افزود: در همین راستا نیز طرح ضیافت الهی همراه با ویژه برنامه های فرهنگی، قرآنی و خدماتی پذیرای زائران و روزه داران و همچنین محبان اهل بیت(ع) دربقاع متبرکه شهرستان فلاورجان نیز اجرا می شود.

رئیس اداره  اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان گفت : سخنرانی، ترتیل و جزء خوانی قرآن کریم، برپایی محافل انس با قرآن، جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع)، مراسم شب های قدر، اطعام روزه داران در  افطار و مشاوره های شرعی و ترویج فرهنگ وقف را از جمله مهمترین برنامه های پیش بینی شده در طرح ضیافت الهی است.

وی در ادامه از برگزاری سایر برنامه های طرح ضیافت الهی در جوار بقاع متبرکه فلاورجان خبر داد و گفت: امسال در ۲۴ امامزاده و بقاع متبرکه نمازجماعت برگزار می شود و سخنرانی هایی نیز با محوریت زندگی اسلامی در ماه مبارک رمضان در این بقاع برگزار می شود.
رئیس اداره  اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان در ادامه بیان کرد: ویژه برنامه هایی نیز با عنوان «خدیجه(س) مادر امت» در ۲ بقعه ی شاخص شهرستان برگزار می شود، جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) پیشوای دوم شیعیان نیز از دیگر برنامه هایی است در قالب طرح ضیافت الهی در جوار حرم مطهر امامزادگان این شهرستان برگزار می شود .

احمد آزادگی در ادامه اضافه کرد: برپایی نماز عید سعید فطر نیز از جمله مهمترین برنامه های طرح ضیافت الهی است که در جوار حرم مطهر بقاع متبرکه شهرستان برپا می شود .

**مسابقه بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران ام المسابقه قرآن جهان اسلام است

دارنده رتبه برتر دوره سی و پنجم مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: حمایت های مقام معظم رهبری(دامت برکات) و سرمایه گذاری بزرگ سازمان اوقاف و امور خیریه در برگزاری مسابقه بین المللی قرآن کریم این مسابقات را به بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام مبدل کرده است.

مصطفی اصفهانیان با حضور در جلسه شورای اداری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان که در جوار حرم مطهر امامزاده سلطانعلی محمد بن باقر(ع) مشهد ارهال کاشان صبح روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه برگزار شد اظهار داشت: برگزاری مسابقه بین المللی قرآن کریم توسط جمهوری اسلامی که بسیار باشکوه برگزار می شود که در دنیای اسلام بی نظیر و کم نظیر است که این رویداد به برکت حمایت های مقام معظم رهبری(دامت برکات) در چنین سطحی برگزار می شود.

وی در ادامه خاطر نشان شد: بابت داشتن رهبری فرزانه و قرآنی خداوند را شکر می کنم زیرا که ایشان همیشه حامی فعالیت های قرآنی همچون برپایی محافل قرآنی و مسابقات قرآنی بوده و هستند و اگر حمایت های ایشان نبودقرآن مهجور می ماند.

مصطفی اصفهانیان در ادامه افزود: حمایتهای بی دریغ مقام معظم رهبری(دامت برکات) و سرمایه گذاری بزرگ سازمان اوقاف و امور خیریه در برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم این مسابقات را به بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام مبدل کرده است.

وی در ادامه یادآور شد: بنده ۴ دوره افتخاره داشتم تا به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین المللی در کشورهای مختلف دیگر حضور پیدا کنم و باید این نکته را متذکر شوم که سرمایه گذاری عظیمی که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برای برگزاری باشکوه مسابقات بین المللی انجام می شود به خصوص در سال های اخیر باعث شده تا این مسابقات در جهان اسلام بی نظیر و کم نظیر شود.

دارنده رتبه برتر دوره سی و پنجم مسابقات بین المللی قرآن کریم در ادامه بیان کرد: میهمانان، شرکت کنندگان و داوران خارجی که در این مسابقات شرکت می کنند همواره به بزرگی و شکوه این مسابقات اذعان کرده اند به گونه ای که سال گذشته یکی از داوران خارجی این مسابقات را ام المسابقات جهان اسلام نامید.

مصطفی اصفهانیان در ادامه به نقش و جایگاه این مسابقات اشاره کرد و گفت: همچنین برگزاری این مسابقات باعث شده تا باحضور قاریان و حافظان قرآن کریم در ایران و در این مسابقات تبلیغاتی که توسط دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای تخریب آن انجام می دهندخنثی شود و چهره واقعی جمهوری اسلامی ایران به جهانیان معرفی شود.

وی در ادامه گفت: از مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به خاطر حمایت هایی که از بنده کرده اند و همچنین از مدیر اداره اوقاف و امور خیریه کاشان نیز به خاطر فراهم کردن زمینه برای انجام فعالیت های قرآنی در شهرستان کاشان تشکر و قدر دانی می کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا