اخبار صنعت، معدن و تجارتتیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

بخش خصوصی پیشنهاد اجرایی برای حل مسایل اقتصادی به دولت ارایه کند /

 سرمایه گستران – سید عبدالوهاب سهل آبادی در دومین جلسه کمیسیون  بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:مسایل و مشکلات متعددی  پیش روی فعالان اقتصادی است که با بیان  مکرر آن نتیجه حاصل نمی شود و بایستی با ارایه راهکارها و تمرکز بر آن نسبت به حل آن  اقدام شود.

وی با اشاره به وضعیت شرق اصفهان و بیکاری کشاورزی گفت:بخش خصوصی برای خروج از بحران بیکاری این منطقه برنامه عملیاتی  آماده کرده است که می تواند در اشتغال زایی آنان نقش داشته باشد.

وی با اشاره به نوسانات ارزی  و بروز مسایل و مشکلاتی برای فعالان اقتصادی گفت:اتاق بازرگانی اصفهان آماده انعکاس دیدگاه بخش خصوصی استان به مسوولین و تصمیم گیران در موضوعات مختل از جمله ارز است.

  مرتضی بیشه رییس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:نوسانات  نرخ ارز صادرات و واردات کشور را با مشکلات متعددی روبرو ساخته است .

وی از اجرا نشدن قوانین  بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید انتقاد کرد و گفت:ماده های این دو قانون همچنان اجرا نمی شود.

امیرحسین زمانی مدیر دفتر راهبردی محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: بر اساس گزارش پایش کسب و کار استان اصفهان جایگاه استان در شرابط نامناسب قرار دارد .

وی افزود:۲۸ موولفه کسب و کار در این پایش از فعالان اقتصادی نظرسنجی شده است.

مسعود جمالی عضو کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق در این جلسه گفت:در سیاست های ارزی چند ماه گذشته دولت توجهی به درخواست های فعالان اقتصادی  بویژه در بخش صادرات  نکرده است.

وی اضافه کرد:فعالان اقتصادی حتی برای صدور رویداد نمی توانند از بازار ارز تامین کنند و این در حالیست که برای تجارت با سایر کشورها ارز مهمترین موللفه محسوب می شود .

نامدار حقیقی استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان در این جلسه گفت:در شرایط کنونی همه می گویند بحران اقتصادی وجود دارد ولی نمی دانند عمق بحران به چه اندازه است .

وی افزود:برای حل و مدیریت بحران وقت چندانی نداریم و بر اساس اطلاعات اقتصادی بانک مرکزی و وضعیت بانکها فروپاشی سیستم اقتصادی با این روند دور از واقعیت نیست .

رضا برکتین رییس خانه صعت،معدن و تجارت استان اصفهان در این جلسه خواستار توجه بیشتر مسوولین دولتی نسبت به شرایط امروز اقتصاد کشور شد و گفت:نباید وضعیت اقتصادی به وضعیت غیرقابل تغییر میل کند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا