حوادث پلیسشهر و جامعه

متورسواران؛۵۸ درصد جان‌باختگان حوادث ترافیکی در اصفهان/

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “مهدی معصوم بیگی” با نگران توصیف کردن آمار جان‌باختگان و مجروحان موتورسیکلت‌ سوار در استان اصفهان گفت: در سال ۹۶ بیش از ۵۸ درصد جان‌باختگان حوادث ترافیکی معابر درون‌شهری استان مربوط به موتورسواران بود درحالی‌که میانگین جان‌باختگان موتورسیکلت‌سواران در کشور ۳۵ درصد است.

وی تصریح کرد: بر اساس آماری که از پزشکی قانونی به‌دست‌آمده، علت مرگ ۸۰ درصد از راکبان موتورسیکلت، ضربه وارد شده بر سر به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده است.

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: به‌منظور پیشگیری از حوادث موتورسیکلت‌سواران طرح‌های بسیار خوبی توسط پلیس راهور استان انجام‌ شده که یکی از آنها تلاش برای جایگزین کردن موتورسیکلت‌های برقی به‌جای بنزینی و همچنین فرهنگ‌سازی درخصوص استفاده صحیح از این وسیله از طریق رسانه‌های گروهی، چاپ بروشورها و تراکت‌ها است.

وی با بیان اینکه علی‌رغم اقدامات صورت گرفته هنوز نتایج مطلوبی در این حوزه به دست نیامده، اظهار کرد: در همین راستا کمیته ویژه کاهش جان‌باختگان ناشی از تصادفات موتورسیکلت‌سواران را در ستاد بحران استانداری تشکیل شد و ۳ گام مهم “تحلیل وضعیت موجود و شناسایی مکان‌های هدف”، “ارائه راه‌کارهای اساسی، مهندسی فرهنگی و آموزشی” و “اجرای برنامه‌های عملیاتی” در دستور کار این کمیته قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان بابیان اینکه طرح برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف در سال جاری نیز به قوت خود باقی است، افزود: امسال در این طرح موضوع آموزش موتورسواران را هم همزمان در دستور کار قراردادیم و اقدامات لازم برای آموزش روزانه ۱۰۰ موتورسوار پیش‌بینی‌ شده است.

فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: اگر موتورسواری پس از آموزش مجدد مرتکب تکرار تخلف شده و تخلف وی برای مأموران ما محرز شود با توجه به هماهنگی‌های انجام‌ شده نسبت به برخوردهای قانونی و توقیف موتورسیکلت وی اقدام می‌شود.

سردار معصوم بیگی، کاهش جان‌باختگان موتورسواران را درگرو اراده همه‌جانبه همه شهروندان و مسئولان دستگاه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که همه سازمان‌ها، مردم، خانواده‌ها و والدین به نقش ویژه و اثرگذار خود در این زمینه توجه داشته باشند چراکه معتقدیم همه آحاد جامعه می‌توانند در توجه دادن عزیزان خود به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی که ماحصل آن کاهش تصادفات و جان‌باختگان می‌شود، اثرات مثبتی داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان در پایان ابراز امیدواری کرد: با حمایت همه مردم، خانواده‌ها، سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های مربوطه بتوانیم در سال ۹۷ به توفیقات خوبی در زمینه کاهش جان‌باختگان ناشی از تصادف موتورسیکلت‌سواران دست‌یابیم.#

کشف محموله شمع تزئینی در نائین

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “نائین” از کشف یک محموله شمع تزئینی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید “شرافت” شهرستان “نائین” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که از جنوب کشور به مقصد تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو ۱۲ تن و ۶۷۰ کیلو گرم شمع تزئینی فاقد مدارک گمرکی کشف، راننده خودرو دستگیر و کامیون توقیف شد.

سرهنگ کاظم زاد از تحویل راننده خودرو به مراجع قضائی خبر داد و بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.#

واژگونی وانت پیکان مرگ راننده اش را رقم زد

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از واژگونی یک دستگاه وانت پیکان در محور “مجلسی- بروجن” و فوت راننده آن خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک دستگاه وانت پیکان در محور “مجلسی-بروجن” ، ماموران پلیس راه “اصفهان-شیراز” به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام مسئول عنوان داشت: متاسفانه در اثر این حادثه جاده ای ، راننده خودرو به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

سرهنگ پورقیصری افزود: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی را ، نقص فنی خودرو و ترکیدگی لاستیک اعلام کرده اند.

رئیس پلیس راه اصفهان در پایان از رانندگان خواست ، هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و با دقت کامل به جلو و اطراف رانندگی کنید تا انشاءالله شاهد وقوع اینگونه حوادث نباشیم .

توقیف تویوتا با ۲۸ کیلو گرم تریاک درسمیرم

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از کشف مقدار ۲۸کیلو گرم تریاک توسط ماموران ایستگاه بازرسی رئیسیان خبر داد.

سرهنگ”سهراب قرقانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید “رئیسیان” شهرستان “سمیرم” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت تویوتا مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی ازاین خودرو مقدار ۲۸ کیلو گرم تریاک که در اتاق بار خودرو جاساز شده بود کشف شد .

سرهنگ قرقانی بیان داشت : چهار قاچاقچی مواد افیونی در این خصوص دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و هرگز اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.

دستگیری سارق حرفه ای داخل خودرو در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری یک سارق حرفه ای داخل خودرو و کشف ۱۲ مورد سرقت خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وصول خبری شکایتی مبنی بر سرقت از داخل خودرو رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی قرار گرفت.

این افزود: کارآگاهان با انجام تحقیقات موفق به شناسایی و دستگیری یک سارق حرفه ای شدند و او را هنگام سرقت اموال یک پراید دستگیر کردند.

وی بیان داشت : فرد دستگیر شده در بازجوئی های پلیس به ۱۲ مورد سرقت اموال داخل خودرو در منطقه جنوب شهر اصفهان اعتراف کرد.

سرهنگ خسروی بابیان اینکه متهم به مراجع قضایی تحویل داده شد به همشهریان توصیه کردد: وسایل شخصی (کیف و اسناد و مدارک ) و اموال باارزش خود را داخل خودرو ، به‌ویژه روی صندلی در معرض دید نگذارید و هنگامی‌که برای بازدید فنی یا پنچرگیری از خودرو خارج می‌شوید ، درب‌های خودرو را قفل کنید.

کلاهبردار تلفنی دستگیر شد

گروه استان‌ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از شناسایی فرد که با ترفند برنده شدن در قرعه کشی سفر به عتبات عالیات و تماس تلفنی با شهروندان مبلغ ۲۳۰ میلیون ریال برداشت و کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، اظهار داشت: با طرح شکایت افرادی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب آن‌ها با شگرد کلاهبرداری تلفنی ، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت . وی افزود : شاکیان که اکثراً افراد مسن و کهن‌سال بودند در تحقیقات اولیه اعلام کردند که با تماس تلفنی فردی ناشناس مبنی بر اینکه اسم شما برای سفر به عتبات عالیات در لیست قرعه کشی ما قرارگرفته ، فریب‌خورده و با گرفتن شماره و رمز کارت و رفتن پای دستگاه‌های خودپرداز حساب آن‌ها برداشت‌شده است.

افزود: فرد کلاه‌بردار طی چندین مرحله تراکنش درمجموع مبلغ ۲۳۰ میلیون ریال از طریق کارت به کارت از حساب شهروندان گلپایگانی برداشت کرده بود.

فرمانده انتظامی شهرستان ادامه داد: مأموران پلیس فتای شهرستان گلپایگان با بکار گیری روش‌های تخصصی متهم را که ساکن یکی از استان‌های کشور بود شناسایی و دستگیر کردند.

بساطی اضافه کرد: حساب این کلاهبردار مسدود و مبالغ کلاهبرداری پس از طی مراحل قانونی به‌حساب مالباختگان واریز می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان در پایان ضمن هشدار در خصوص برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی کاربران ، از شهروندان خواست فریب کلاهبرداران پیامکی و تلفنی را نخورند و تحت هیچ شرایطی اطلاعات بانکی خود را در اختیار کلاهبرداران قرار ندهند و در پی وعده‌ووعید پوچ آن‌ها، به‌پای دستگاه‌های خودپرداز مراجعه نکنند.

پلمب ۱۹ قهوه‌خانه و سفره‌خانه سنتی در اصفهان

گروه استان‌ها _ اصفهان _ با اجرای طرح بازدید و کنترل واحدهای صنفی ۱۹ قهوه‌خانه و سفره‌خانه سنتی متخلف توسط ماموران پلیس امنیت عمومی استان شناسایی و پلمب شدند.

 

 

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدحسن اسماعیلی” سرپرست پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در تشریح این خبر گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی ، طرح بازدید و کنترل واحدهای صنفی قهوه‌خانه و سفره‌خانه توسط مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس در شهر اصفهان اجرا شد.

وی اظهار داشت : در این طرح از ۲۲۹ واحد صنفی بازدید به عمل آمد که درنتیجه ۱۹ واحد صنفی متخلف شناسایی و با دستور مقام قضائی پلمب و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری شد.

سرهنگ اسماعیلی از صدور اخطاریه پلمب برای ۳۲ واحد صنفی دیگر خبر داد و گفت: همچنین از متصدیان ۵۷ واحد صنفی دیگر نیز تعهد کتبی اخذ شد که در صورت عدم رعایت موازین و مقررات مربوطه با آنان برابر قانون برخورد خواهد شد.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان با اعلام تداوم و تشدید این‌گونه برنامه‌ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس به‌ویژه در ماه مبارک رمضان ، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

ارسال کفش کهنه بجای دستگاه XBOX

گروه استان‌ها- اصفهان _ فردی که در شبکه‌های تبلیغاتی اینترنتی اقدام به فروش یک دستگاه XBOX کرده اما برای مشتری کفش کهنه ارسال کرده بود در عملیات پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ ” سید مصطفی مرتضوی ” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه کلاهبرداری اینترنتی از وی ، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی در ادامه بیان داشت: شاکی در تحقیقات صورت گرفته عنوان کرد، دریکی از سایت‌های تبلیغ کالا اقدام به خرید یک دستگاه “xbox” به مبلغ ۷ میلیون ریال کرده ، اما یک جفت کفش کهنه برایش ارسال‌شده و فروشنده نیز به تلفن‌های وی جوابگو نبوده است.

رئیس پلیس فتای استان خاطرنشان کرد: با اظهارات مالباخته تحقیقات علمی و تخصصی کارشناسان این پلیس برای دستگیری کلاهبردار آغاز و سرانجام متهم که جوانی ۲۶ ساله است شناسایی و دستگیر شد.

این مقام مسئول عنوان داشت: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را سودجویی از طریق کلاهبرداری عنوان کرد.

سرهنگ مرتضوی در پایان با هشدار به شهروندان در خصوص نحوه خریدهای اینترنتی گفت: فقط از سراچه‌های مجاز داخلی و دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید خود را انجام داده و در هنگام خرید نیز تا زمانی که کالا را مشاهده نکرده و از مرغوبیت آن اطمینان نیافته‌اید پولی بابت آن پرداخت نکنید.

کلاهبردار تلفنی دستگیر شد

گروه استان‌ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از شناسایی فرد که با ترفند برنده شدن در قرعه کشی سفر به عتبات عالیات و تماس تلفنی با شهروندان مبلغ ۲۳۰ میلیون ریال برداشت و کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، اظهار داشت: با طرح شکایت افرادی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب آن‌ها با شگرد کلاهبرداری تلفنی ، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت . وی افزود : شاکیان که اکثراً افراد مسن و کهن‌سال بودند در تحقیقات اولیه اعلام کردند که با تماس تلفنی فردی ناشناس مبنی بر اینکه اسم شما برای سفر به عتبات عالیات در لیست قرعه کشی ما قرارگرفته ، فریب‌خورده و با گرفتن شماره و رمز کارت و رفتن پای دستگاه‌های خودپرداز حساب آن‌ها برداشت‌شده است.

افزود: فرد کلاه‌بردار طی چندین مرحله تراکنش درمجموع مبلغ ۲۳۰ میلیون ریال از طریق کارت به کارت از حساب شهروندان گلپایگانی برداشت کرده بود.

فرمانده انتظامی شهرستان ادامه داد: مأموران پلیس فتای شهرستان گلپایگان با بکار گیری روش‌های تخصصی متهم را که ساکن یکی از استان‌های کشور بود شناسایی و دستگیر کردند.

بساطی اضافه کرد: حساب این کلاهبردار مسدود و مبالغ کلاهبرداری پس از طی مراحل قانونی به‌حساب مالباختگان واریز می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان در پایان ضمن هشدار در خصوص برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی کاربران ، از شهروندان خواست فریب کلاهبرداران پیامکی و تلفنی را نخورند و تحت هیچ شرایطی اطلاعات بانکی خود را در اختیار کلاهبرداران قرار ندهند و در پی وعده‌ووعید پوچ آن‌ها، به‌پای دستگاه‌های خودپرداز مراجعه نکنند.

سارق موتورسیکلت حین سرقت دستگیر شد

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” ازدستگیری یک سارق حرفه ای موتورسیکلت حین سرقت خبر داد.

سرهنگ “رجبعلی مختاری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: مأموران گشت انتظامی کلانتری ۱۱ “شاهین شهر” حین گشت زنی در شهر “گرگاب” فردسارقی را که در حال سرقت یک دستگاه موتورسیکلت بود مشاهده و وارد عمل شدند.

وی افزود: این سارق در اقدامی سنجیده و غافلگیرانه دستگیر و تعداد زیادی سوئیچ موتورسیکلت از او کشف شد.

سرهنگ مختاری اضافه کرد : در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در پایان به مالکان موتورسیکلت ها توصیه کرد: موتورسیکلت خود را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنید و در مکان های خلوت و تاریک رها نکنید.

کشف پرونده سرقت بیش از ۴۰۰ میلیون ریال طلای سرقتی

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از شناسایی و دستگیری سارقی که مقدار ۴۰۰ میلیون ریال طلا را سرقت کرده بود خبر داد.

سرهنگ “رجبعلی مختاری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع یک مورد سرقت منزل در شاهین شهر و سرقت ۴۰۰ میلیون ریال طلا ، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با حضور در محل و انجام یکسری اقدامات تخصصی موفق شدند در کم تر از ۲۴ ساعت ،سارق را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام مسئول با اشاره به کشف کلیه زیور آلات ومسروقه در منزل این سارق خاطر نشان کرد: در این رابطه پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع انتقال داده شد.

سرهنگ مختاری در پایان به عموم شهروندان محترم توصیه کرد:هنگام ترک منزل و یا مسافرت کلیه نکات امنیتی منزل را رعایت و هرگز پول و زیور آلات مازاد بر نیاز خود را داخل منزل نگهداری نکنید و آنها را به صندوق امانات بانک ها بسپارید.

کشف تریاک آغشته به قیر در نائین

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف مقدار ۱۲۱کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک آغشته به قیر توسط ماموران ایستگاه بازرسی شهید شرافت” این شهرستان خبر داد.

سرهنگ”صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید “شرافت” شهرستان “نائین” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری ۴۰۵ که بدون راننده قبل از ایستگاه متوقف شده بود، مشکوک شدند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد ۱۳ بسته بزرگ تریاک آغشته به قیر به وزن ۱۲۱ کیلو و ۸۰۰ گرم که در صندوق عقب خودرو بود، کشف شد.

سرهنگ کاظم زاد با اشاره به اینکه مواد کشف شده به آزمایشگاه انتقال داده شد بیان داشت : از محموله کشف شده مقدار ۳۲ کیلو و ۴۰۰ گرم آن تریاک بود.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و هرگز اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.

استخر آب جان جوان ۲۴ ساله ای را گرفت

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “کاشان” از غرق شدن یک جوان ۲۴ ساله در استخر آبی واقع در روستای “جوشقان استرک” این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علی پورکاوه ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ پلیس مبنی بر غرق شدن فردی در استخر آبی واقع در روستای “جوشقان استرک” بلافاصله ماموران گشت انتظامی به محل اعزام شدند.

وی افزود: ماموران هنگامی که به محل اعزام شدند، مشاهده کردند جوانی ۲۴ ساله برای شنا کردن داخل استخر شده و متاسفانه جان خود را از دست داده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ماموران آتش نشانی و مرکز اورژانس ۱۱۵ بلافاصله در محل حضور یافته بودند بیان داشت: این فرد قبل از حضور ماموران امدادی جان خود را از دست داده بود.

انتظامی شهرستان کاشان در پایان، خاطر نشان کرد: عدم رعایت نکات ایمنی برخی موارد می تواند خسارت جانی و مالی جبران ناپذیری در پی داشته باشد که از عموم مردم تقاضا می شود، همواره رعایت نکات ایمنی را  سرلوحه کارهای خود قرار دهند.#

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا