شهر و جامعه

اجرای جزء خوانی قرآن کریم در امامزاده سلطان حسین(ع) نطنز/اجرای ویژه برنامه طرح ضیافت الهی در امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: براساس هماهنگی های به عمل آمده و با همکاری اعضای هیئت امنای امامزاده سلطان حسین(ع) نطنز برنامه های مختلفی در ماه مبارک رمضان با هدف اجرای طرح ضیافت الهی در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: در همین راستا هر روز یک ساعت قبل از نماز مغرب مراسم جزء خوانی قرآن کریم با حضور قاریان برتر و مطرح در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز ادامه داد: همچنین در جهت پیروی از منویات مقام معظم رهبری(دامت برکات) مبنی بر اجرای افطاری ساده پس از پایان جزء خوانی قرآن کریم با کمک خیرین سفره افطاری ساده نیز در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان جهت پذیرایی از روزه داران و میهمان ضیافت الهی گسترده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری گفت: آستان مقدس امامزاده سلطان حسین (علیه السلام) در شهرستان نطنز، بخش مرکزی، دهستان کرکس و در روستای ابیازن (۲۵ کیلومتری نطنز) واقع شده است.

**اجرای ویژه برنامه طرح ضیافت الهی در امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر (ع) اصفهان به تشریح برنامه های حرم مطهر خواهر بزرگوار امام رضا (علیه السلام) در ماه میهمانی خدا پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، بهزاد صبری به تشریح برنامه‌های قرآنی آستان مقدس امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان در ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: برنامه جزء خوانی و تفسیر موضوعی قرآن کریم همه روزه از ساعت ۱۹ تا ۲۰ همراه با اجرای مسابقه و اهدای جوایزی همچون پلاک طلا، کمک هزینه عتبات عالیات و مشهد مقدس در این بارگاه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دعای ابوحمزه دعایی است که وجود مبارک امام سجاد (علیه السلام) در تمام سحرهای ماه مبارک رمضان می‌خواندند، افزود: مراسم قرائت دعای ابوحمزه ثمالی در شب های ماه مبارک رمضان همراه با سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه و مداحی مداحان اهل بیت (علیهم السلام) در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) برگزار می شود.

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر (ع) اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: مراسم شب های قدر در شب های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه رمضان نیز از ساعت ۲۳ در این بارگاه ملکوتی برگزار می شود.

بهزاد صبری در ادامه برنامه‌های وفات حضرت خدیجه (علیهاالسلام)، ولادت امام حسن مجتبی )علیه السلام)، رحلت حضرت امام خمینی (ره) و اقامه نماز عید سعید فطر را از دیگر ویژه برنامه‌های حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر )علیهم‌السلام) در این ماه دانست و خاطرنشان کرد: غرفه پاسخگویی به شبهات اعتقادی، سئوالات شرعی و مشاوره خانواده با حضور کارشناسان مسائل مذهبی، خیمه معرفت ویژه کودکان همه روزه در حرم مطهر دختر موسی بن جعفر ( علیهماالسلام ) دایر می باشد.

وی در پایان تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان هر شب با همکاری خیریه مددکاری کوثر، افطاری در ضیافت سرای حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) توزیع می‌شود.

**پروژه ساخت  مسجد امام رضا)ع( مسکن مهر ورزنه آغاز شد

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود گفت: پروژه ساخت  مسجد امام رضا(ع) مسکن مهر شهر ورزنه با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال و با کمک خیرین آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، امراله اصغری ورزنه اظهار داشت: براساس هماهنگی های به عمل آمده و همچنین با همکاری اداره مسکن و شهرسازی قطعه زمینی توسط این سازمان برای ساخت مسجد امام رضا(ع) در پروژه مسکن مهر شهر ورزنه برای ساخت مسجد اختصاص داده شده است.

وی در ادامه افزود: مساحت این مسجد ۱۱۰۰مترمربع است که شامل شبستان، حسینیه، خانه عالم، پایگاه بسیج و دفتر هیئت امنا مسجد است که براساس برآوردی که برای ساخت این مسجد شده است ۸ میلیارد ریال اعبتار نیاز است که از این مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن از محل یارانه دولتی مسکن مهر و مابقی از طریق جذب کمکهای دولتی و خیرین تامین می شود.

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود ادامه داد: پس از پایان ساخت این مسجد نیز طی تشریفات اداری این مسجد تحویل اداره اوقاف و امور خیریه داده می شود و اوقاف نیز براساس ضوابط و قوانین جاری به تعیین هیئت امنا برای مسجد اقدام می کند و نظارت بر نحوی اداره این مسجد نیز توسط اداره اوقاف انجام می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا