شهر و جامعهعناوین اخبار

رزمایش شبانه را در “ستاد شهید صیادشیرازی” تجربه کنید

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران وبه نقل از ایمنا ،امیر گلفام اظهار داشت: ارتش در مناطق یادمانی غرب و شمال غرب، پذیرای زائران راهیان نور در فصل تابستان است که از جمله آنها می توان به “تمرچین” در پیرانشهر، پادگان های سقز، بانه و مریوان اشاره کرد.
وی ادامه داد: منطقه خوزستان در فصل های زمستان و بهار، مورد بازدید زائران قرار می گیرد. بیشترین هجوم دشمن بعثی، اشغال سرزمین و بیشترین مقاومت و عملیات ها در این منطقه رقم خورده است. از آنجایی که ارتش در دوران دفاع مقدس، در سه حوزه زمین، هوا و دریا در حال نبرد بوده، نمایشگاه هایی برای معرفی عملکرد این نیروها در مناطق یادمانی برپا کرده ایم.
رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، با اشاره به قدرت نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: تمام عملیات های هوایی در خاک عراق، مانند بمباران مواضع دشمن و جنگ های هوایی علیه جنگنده های دشمن، گشت هوایی و ترابری، توسط نهاجا صورت گرفته است. در همین راستا، عملکرد نیروی هوایی در پایگاه وحدتی دزفول به نمایش گذاشته خواهد شد.
امیر سرتیپ دوم ابراهیم گلفام، از افتتاح این نمایشگاه در روز ۲۷ اسفند ماه خبر داد و گفت: بیشترین پروازهای جنگی توسط خلبانان بزرگ نهاجا از پایگاه وحدتی دزفول انجام می شد. نمایشگاه بزرگ هواپیماهای جنگی و پشتیبانی نیروی هوایی، به همراه پرواز در منطقه و روایت خلبانان پیشکسوت، برپا می شود.
وی ادامه داد: همچنین نمایشگاه بزرگی کنار پادگان حمید در جاده اهواز – خرمشهر برپا شده و علاوه بر نمایش بالگردهای هوانیروز و تببین نقش این نیرو در دوران جنگ، نمایشگاه بزرگ پدافند هوایی نیز برگزار خواهد شد. راویان و پیشکسوتان ارتش، در مناطق یادمانی حضور دارند و راوی حماسه آفرینی های دوران دفاع مقدس خواهند بود.
جانشین قرارگاه مرکزی ستاد راهیان نور ارتش، سه منطقه یادمانی “دهلاویه”، “شهدای چزابه” و “شهدای رمضان” را به عنوان یادمان های اصلی ارتش معرفی کرد و افزود: در بدو ورود زائران، راویان درباره آن یادمان توضیح می دهند و در حاشیه، چادرهای چند هزار متر مربعی شامل غرفه های فرهنگی، خدمات رایگان مشاوره مذهبی و ارائه بسته های “حجاب”، “مبارزه با تهاجم فرهنگی” و  “زندگی ایرانی – اسلامی” برپا کرده ایم که فراخور سن زائران، خدمات ویژه ای ارائه خواهیم داد.
وی با تقدیر از همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در برپایی این نمایشگاه ها اظهار داشت: ادوات جنگی که مورد علاقه جوانان قرار گرفته، با پشتیبانی فرماندهان و به همت ساحادم و قرارگاه مرکزی ستاد راهیان نور ارتش، در معرض دید عموم قرار گرفته است.
امیر گلفام با اشاره به نقش بی بدیل نیروی زمینی ارتش در سال های جنگ تحمیلی گفت: پادگان میشداغ واقع در دشت آزادگان، قرارگاه تاکتیکی نیروی زمینی ارتش بوده و تمامی سنگرهای آن دوران، هنوز پابرجاست. ارتش نیز تمام تلاش خود را برای حفظ و نگهداری این میراث تاریخی به کار گرفته است. این قرارگاه که بعدها به نام شهید صیادشیرازی تغییر نام پیدا کرد، پذیرای زائران راهیان نور است.
رییس ساحادم ادامه داد: از روز دوازدهم اسفند، هر شب رزمایش نظامی و فرهنگی در ستاد شهید صیادشیرازی اجرا می شود. شب عملیات با شلیک سلاح های سبک و نیمه سنگین، بازسازی شده و زائران با عبور از مسیر عملیات رزمندگان، حس و حال آن دوران را درک خواهند کرد. در پایان مسیر رزمایش، روحانیون و مبلغین از دوران دفاع مقدس سخن می گویند.
وی از برپایی ۵ ایستگاه بین راهی در مسیر مناطق یادمانی خبر داد و گفت: این ایستگاه ها در اندیمشک، آب تیمور، پادگان حمید، نمایشگاه نیروی دریایی در خارک و پادگان میشداغ برپا می شوند و شامل غرفه های متنوعی مانند: غرفه حجاب، کودک و نقاشی هستند. این ایستگاه ها تا ۱۵ فروردین ماه پذیرای زائران راهیان نور هستند.
امیر گلفام با اشاره به نقش نیروی دریایی در حفظ حریم آبی ایران تصریح کرد: نمایشگاه نیروی دریایی ارتش، روز ۲۷ اسفند ماه با حضور “امیردریادار سیاری” فرمانده نداجا در دانشگاه علوم و فنون خرمشهر افتتاح خواهد شد. نیروی دریایی در عملیات مروارید و اسکورت کشتی های تجاری و نفتکش های ایران در طول جنگ تحمیلی، نقش بسزایی داشته است.
وی اضافه کرد: همچنین نمایشگاهی در جزیره خارک، توسط امیر سیاری رونمایی می شود و عملکرد نداجا در دریا و خشکی، به نمایش گذاشته خواهد شد. این نمایشگاه برای اولین بار در جزیره خارک برپا می شود. بازدید از جزیره خارک، فقط برای کاروان های ثبت نام شده از طریق ستاد شهید صیادشیرازی یا بسیج، امکان پذیر است. البته خانواده هایی که امکان سفر به خارک را داشته باشند، از این نمایشگاه دیدن خواهند کرد.
رییس ساحادم در پایان گفت: از مردم برای حضور در مناطق یادمانی دعوت می کنیم تا با روشن ترین قسمت تاریخ ایران آشنا شوند و با دیدن مناطق یادمانی، آثار قهرمانی نیروهای مسلح و مردم را دیده و احساس غرور و بالندگی، نسبت به این تاریخ داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا