شهر و جامعهعناوین اخبار

مدیریت شهری هنرمندان را یاری خواهد کرد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در جشنواره چشم انداز در جمع هنرمندان اصفهانی با بیان اینکه هنر می تواند به عنوان یک اصل انسان را در مسیر درستی قرار دهد، اظهارکرد: هنرمندان بیش از سایر افراد می توانند در این زمینه موثر باشند و به عنوان سرمایه عظیم کشور فرهنگ سازی کنند.
وی با بیان اینکه برگزاری چنین همایش ها و جشنواره هایی نقش کلیدی در اصلاح جامعه و رفع مسائل کشور دارد، افزود: این جشنواره با محوریت انسان و امید، انسانی را که مورد نظر اسلام و امیدی را که وسیله حرکت در مسیر توسعه پایدار است، مورد نظر خود قرار داده و مدیریت شهری در این زمینه هنرمندان را یاری خواهد کرد.
شهردار اصفهان با بیان اینکه حضور در مجلس هنرمندان به عنوان سرمایه های کشور و استان اصفهان بسیار ارزشمند است، به آیه ای از قرآن اشاره کرد و گفت: با حکمت، علم، دانش، فلسفه و سخن زیبا می توان انسان را به تربیت شدن دعوت کرد.
وی افزود: همه انسانها را نمی توان با مباحث علمی و فلسفی به تربیت دعوت کرد، بلکه باید با پند و اندرز و سخن نرم دل آنها را به دست آورد و اگر پند و اندرز اثر نکرد با مناظره و مجادله اما با شیوه ای هنرمندانه، درست و نیکو بحث کرد.
نوروزی خاطر نشان کرد: هرکدام از انبیا الهی با شیوه ای خاص و متفاوت هدایت می کردند؛ حضرت موسی وقتی به پیامبری مبعوث شد که سحر و جادو حرف اول را میزد، اما با هنرمندی و قدرت الهی مردم را دعوت به معبود یکتا کرد، حضرت عیسی نیز با دم مسیحایی خود و قدرت الهی مردگان را زنده می کرد و پیامبر اکرم نیز با سخن، فصاحت، بلاغت و با معجزه قرآن همه جهانیان را مورد توجه خود قرار داد.
شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: امروزه بعد از ۱۴۰۰ سال، شیوه پیامبر اکرم همچنان حاکم و جاری است و “گفت وگو” بین تمدن ها، علما و مردم اصل مسلمی است تا بتوانند بایدها را به اصل و پیش بینی ها را به عملکرد تبدیل کنند در این راستا هنرمندان ابزار و توانایی قوی تری در این زمینه دارند تا کاری کنند که انسان به خدا بیشتر نزدیک شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا