پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

بسیاری از آثار تاریخی و میراث فرهنگی شاخص استان اصفهان از موقوفات هستند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در مراسم قرائت دعای ابو حمزه ثمالی که در جوار بقعه متبرکه علامه مجسلی(ره) و در مسجد جامع اصفهان برگزار شد اظهار داشت: آثار اجتماعی وقف در جامعه ما بسیار است و بسیاری از این موقوفات همچون مساجد، تکایا، حسینیه ها، دارالقران ها و موسسات قرآنی در طول تاریخ پایگاه های بزرگ و مستحکمی برای پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و حتی علمی بوده اند و امروز نیز موقوفاتی مانند مسجد جامع اصفهان به آثار ماندگار فرهنگی و تاریخی ملت بزرگ ایران در دنیا تبدیل شده اند.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از کارکرده های وقف در حوزه اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال است ولی این جنبه موقوفات خیلی بازگو نشده در صورتی که وجود موقوفات همواره برکات زیادی برای جامعه به دنبال داشته است که نمونه بارز آن نیز موقوفاتی هستند که توسط خیرین برای کمک به نیازمندان وقف شده اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: هریک از شما می توانید با وقف بخشی از اموال خود برای کمک به دانشجویان و نخبگان گام بزرگی در راستای توسعه علم و فناوری و پیشرفت ترقی جامعه بردارید و این وقف برای شما هم باقیات و صالحات است و هم باعث می شود تا قیامت شما نیز از ثواب این دستاوردهای علمی بهرمند شوید.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در ادامه خاطر نشان شد: همه ما مسلمان هستیم و وظیفه ما نیز این است که در راستای ترویج فرهنگ قرآن کریم بکوشیم و با وقف برای قرآن کریم از این معجزه الهی مهجوریت زدایی کنیم اگر توان مالی کافی نیز در این راستا نداریم می توانیم با شرکت در طرح وقف مصحف شریف با تهیه قرآن کریم و مفاتیح الجنان برای مناطق محروم نام خود را به عنوان یک واقف ثبت کنید.

وی در ادامه به فعالیت های قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اشاره کرد و گفت: خدا را شاکریم که استان اصفهان در اجرای برنامه های قرآنی همچون طرح ملی تربیت حافظان قران کریم، برگزاری مسابقات سراسری قرآن و آزمون قرآن در کشور از استان های برتر است و این دستاوردی است که توسط فرزندان برومند استان که در جوار حرم مطهر امامزادگان عظیم الشان و مساجد تربیت شده اند به دست آمده است.

**ویژه برنامه های مراسم احیای شب های قدر در امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان اعلام شد

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان گفت: مراسم روحبخش و نورانی احیای شب‌های قدر اﻣﺴﺎل ﻧﯿﺰ مانند سال‌های گذشته در جوار حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان برگزار می‌شود.

 بهزاد صبری اظهار داشت: ویژه برنامه‌های شب‌های قدر بارگاه منور حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) در سه شب ١٩، ٢١ و ٢٣ ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۳ لغایت ۳ بامداد با سخنرانی و احیای حجج الاسلام و المسلمین میرخلف زاده، کشکولی و حاج محمدرضا دیانی به همراه مرثیه سرایی، عزاداری و قرائت دعای روحبخش جوشن کبیر توسط برترین مداحان اهل بیت (علیهم السلام) در این بارگاه نورانی برگزار می‌شود.

وی در اداﻣﻪ ﺑﻪ ﺗﺸﺮﯾﺢ ﺑﺮﻧﺎمه‌های شب‌های ﻗﺪر ﭘﺮداﺧﺖ و ﻋﻨﻮان ﮐﺮد: ﻣﺮاﺳﻢ وﻳﮋه ﺷﺐ ۱۹ ﻣﺎه ﻣﺒﺎرک رﻣﻀﺎن از ﺳﺎﻋﺖ ۲۳ ﺑﺎ ﻗﺮاﺋﺖ دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﮐﺒﯿﺮ ﺗﻮﺳﻂ ذاکران اهل ﺑﯿﺖ (علیهم السلام)، میثم جهدی، مهرداد امانی و مهدی هادی آﻏﺎز می شود و حجت الاسلام و المسلمین علی میرخلف زاده برنامه سخنرانی و آیین قرآن به سر را اجرا خواهد کرد.

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﻳﻨﻜﻪ در وﻳﮋه ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺷﺐ ۲۱ ماه رمضان، حاج محمد رضا دیانی؛ مدیر حرم مطهر حضرت زینب (علیها السلام) سخنرانی خواهد کرد، افزود: ﻣﺪاﺣﺎن اهل بیت (علیهم السلام)، محمدحسین عزیزپور و رسول میرباقری در اﻳﻦ ﻣﺮاﺳﻢ دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﻛﺒﯿﺮ را ﻗﺮاﺋﺖ ﺧواهند ﻛﺮد و مرثیه سرایی و سوگواری توسط سید احمد میرلوحی اجرا می شود.

بهزاد صبری در ادامه اﻓﺰود: در ﺷﺐ ۲۳ ماه مبارک رمضان نیز، حجت الاسلام و المسلمین مجید فاتحی، نعمت الله بهمنی و حامد عطریان ﻣﺪاحان اهلﺑﯿﺖ (علیهم السلام) ﺿﻤﻦ ﻗﺮاﺋﺖ دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﻛﺒﯿﺮ ﺑﻪ ﻣﺮﺛﯿﻪﺳﺮاﻳﻲ ﻣﻲﭘﺮدازند و ﭘﺲ از اﻳﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم کشکولی سخنرانی و سپس ﻣﺮاﺳﻢ قرآن به سر را ﺑﺮﮔﺰار ﻣﻲﻛﻨﺪ.

**نمایشگاه علوم قرآنی در امامزاده عبدالله(ع) رزوه افتتاح شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت گفت: در حاشیه برگزاری محفل بزرگ انس با قرآن کریم نمایشگاه علوم قرآنی در جوار حرم مطهر امامزاده عبدالله(ع) رزوه از توابع شهرستان افتتاح شد.

 حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: همزمان با شب میلاد کریم اهل بیت(ع) امام حسن مجتبی(ع) محفل بزرگ انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان ممتاز کشوری محمد رضا اکبریان، روح الله زینعلی و سید رضا حسینی همراه با اجرای تواشیح توسط گروه تبیان در جوار حرم مطهر امامزاده عبدالله(ع) رزوه از توابع شهرستان چادگان برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این محفل نورانی شب چهارشنبه ۹ خرداد ماه با حضور پرشور مردم و همچنین مسئولان شهرستان در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار شد که به تعدادی از فعالان قرانی حاضر در این محفل قرآنی به قید قرعه جوایز نفیسی نیز اهدا شد و در پایان مراسم نیز کلیه حاضران در مراسم میهمان سفره کریمانه این امامزاده عظیم الشان شدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت در ادامه خاطر نشان شد: همچنین در حاشیه این محفل قرآنی با حضور امام جمعه، فرمانده سپاه پاسداران شهرستان و جمعی دیگر از مسئولان و فعالان قرانی نمایشگاه علوم قرآن کریم که شامل؛ غرفه های محصولات نرم افزاری قرآن کریم و همچنین کتب مذهبی است در جوار حرم مطهر این امامزاده بزرگوار افتتاح شد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی گفت: آستان متبرکه امامزاده عبدالله (علیه السلام) در شهرستان چادگان و در شهر رزوه واقع است که این شهرستان در شمال غربی استان واقع و شهر رزوه در سمت شمال شهرستان چادگان قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا