شهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای باشکوه ویژه برنامه مراسم احیا شب ۲۱ ماه رمضان در امامزاده های استان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، سعید ورپشتی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ضیافت الهی ویژه برنامه مراسم احیا شب ۲۱ ماه رمضان با حضور باشکوه عاشقان اهل بیت(ع) در آستان مقدس امامزاده شاهرضا(علیه السلام) همراه با قرائت دعای جوشن کبیر با نوای گرم مداحان مطرح شهرستان فیضی، قاسمی، سالک پور و سخنرانی حجت الاسلام رهایی، حجت الاسلام و المسلمین مرادی از قم با موضوع مهارت های زندگی و اجرای مراسم دعا و گرفتن قرآن به سر نیز توسط خطیب توانا حجت الاسلام والمسلمین ولیخانی برگزار شد.

وی در ادامه افزود: در این مراسم باشکوه و معنوی حدود ۲۵۰ نفر از خادمان افتخاری برادر و خواهر جهت برقراری نظم همکاری حضور فعال داشتند.

مدیر اجرایی امامزاده شاهرضا(ع) در ادامه افزود: همچنین در حاشیه برگزاری این مراسم نیز خیمه معرفتی همراه با غرفه کودک و نوجوان و ایستگاه مشاوره خانواده برای ارائه خدمات فرهنگی به زائران و افرادی که در برنامه حضور داشتند با همکاری مبلغان برپا شده بود.

**اجرای ویزه برنامه های لیالی قدر در ۴ امامزاده تیران و کرون

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون گفت: در راستای اجرای طرح ضیافت الهی مراسم شب های پرفضیلت قدر به صورت ویژه در جوار حرم مطهر ۴ امامزاده عظیم الشان شهرستان تیران و کرون اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، اکبر صادقی با اشاره به طرح های ماه مبارک رمضان اظهارکرد: طرح ضیافت الهی یکی از طرح های سازمان اوقاف و امور خیریه است که در ماه مبارک رمضان در جوار بقاع متبرکه اجرا می شود و زمینه ساز حضور مردم در جوار حرم مطهر امامزادگان عظیم الشان است.

وی افزود: طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان در چهار بقعه متبرکه شهرستان تیران و کرون توسط گروه های فرهنگی این مراکز دینی اجرا می شود که اجرای برنامه های فرهنگی از قبیل برگزاری مسابقه، برپایی خیمه معرفت، جزخوانی قرآن، گرامیداشت شب های قدر، سخنرانی و توزیع نذری از برنامه های این طرح است.

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون ادامه داد: جزخوانی در آستان مقدس امامزادگان با حضور قاریان محلی با حضور مردم و اقشار مختلف برگزار می شود.

اکبر صادقی گفت: در قالب این طرح نیز همزمان با فر رسیدن شب های قدر ویژه برنامه هایی نیز همراه با قرائت دعای جوشن کبیر، مداحی ذاکران اهل بیت(ع)، قرائت قرآن کریم و سخنرانی توسط مداحان و سخنرانان برجسته در شب های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان در جوار بقاع متبرکه این شهرستان اجرا می شود.

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون افزود: همچنین در روز ۲۱ ماه مبارک رمضان و به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی(ع) بقاع متبرکه شهرستان تیران و کرون سیاه پوش شدند و روزه داران و عاشقان اهل بیت(ع) با حضور در حرم مطهر امامزادگان جلیل القدر شهرستان به عزاداری پرداختند.

**اجرای ویژه برنامه شب های قدر در امامزاده سلطان سید علی(ع) نایین

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین گفت: آستان مقدس امامزاده سلطان سید علی نایین(ع) با اجرای ویژه برنامه های لیالی قدر در شب های پرفضیلت قدر میزبان شب زنده داران و عاشقان اهل بیت(ع) است.

به گزارش روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، احمد جبلی اظهار داشت: براساس اقدامات انجام شده و در راستای اجرای طرح ضیافت الهی با همکاری اعضای هیئت امنای امامزاده سلطان سید علی(ع) نایین آستان مقدس امامزاده سلطان سید علی نایین(ع) با اجرای ویژه برنامه های لیالی قدر در شبهای پرفضیلت قدر میزبان شب زنده داران و عاشقان اهلبیت(ع) است.

وی در ادامه افزود: این ویژه برنامه ها از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه در شب های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان همراه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سجادی امام جمعه شهرستان، حجت الاسلام و المسلمین طاهری از شهر مقدس قم و مداحی ذاکران اهل بیت(ع) سید محسن بنی فاطمی، مسعود زمانی و محمد جواد احمدی در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین گفت: آستان مقدس امامزاده سلطان سیدعلی (علیهالسلام) در شهرستان نایین و در مرکز شهر نایین واقع شده است.

**سوگواره سنتی کاشانی ها، در امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل برگزار شد

مدیر اجرایی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل گفت: همزمان با سالروز شهادت شهید مسجد کوفه، سوگواره ی سنتی کاشانی ها، در حرم مطهر اولین مهاجر علوی به ایران امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، سید جواد تکیه اظهار داشت: همزمان با سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و طبق سنتی دیرینه، از سحرگاه روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان، مردم روزه دار کاشان، مسیر ده کیلومتری این شهرمذهبی را تا حرم مطهر فرزند امیر مومنان علی(ع)، با پای پیاده و با دلی سرشار از عشق به خاندان نبوت و امامت، جهت عرض تسلیت به حضرت محمد هلال بن علی (ع) طی کردند.

وی در ادامه افزود: در این مراسم معنوی، هیئت های مذهبی مختلف  کاشان، همچون  نجفی ها، کربلایی ها و کاظمینی ها با نواختن طبل و دهل و مدیحه سرایی، در صحن مطهر این امام زاده عظیم الشان حضور پیدا کردند و با اجرای برنامه های عزاداری و مداحی توسط ذاکران اهل بیت(ع) شهادت حضرت علی(ع) را به فرزندان این امام همام تسلیت عرض کردند.

مدیر اجرایی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل افزود: همچنین در این روز، هیئت های مذهبی شهرستان آران و بیدگل نیز، با برافرششتن بیرق های سیاه و نصب پارچه نوشته هایی در سطح شهر، با زائران حرم حضرت محمد هلال بن علی (ع) همنوا شدند.

سید جواد تکیه در ادامه خاطر نشان شد: بخش هایی از این مراسم نیز از شبکه های مختلف سیمای جمهوری اسلامی ایران، از جمله شبکه سوم سیما و شبکه مرکز صدا و سیمای اصفهان به صورت زنده، پخش شد.

وی در ادامه خاط نشان شد: این سنت کهن، با قدمتی نزدیک به دو قرن، ریشه در رؤیای صادق یکی از علمای صاحب ‌نام و با فضیلت کاشان دارد که در آن، ملا حبیب‌الله شریف کاشانی(ره) ، گلایه رسول  خدا(ص) از عدم زیارت فرزندی از فرزندانش را در خطه  ی آران و بیدگل می‌شنود و روز بعد، این عالم بزرگوار، خود، همراه کاروانی از مؤمنان کاشانی، برای عرض ارادت به آستان مقدس فرزند حضرت علی بن ابیطالب(ع)، با پای پیاده به راه می‌افتند و زائر بارگاه نورانی حضرت محمد هلال بن علی(ع) می‌شوند و از آن پس، این آئین سنتی، هر ساله، از سحرگاهان روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان، پس از اقامه ی نماز صبح، آغاز شده و مردم روزه‌ دار، در قالب دستجات عزاداری و هیئات مذهبی، به زیارت حضرت محمد هلال بن علی(ع) می‌شتابند و تا هنگام افطار و اقامه ی نماز مغرب و عشا، به عزاداری حضرت علی(ع) می پردازند.

مدیر اجرایی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل گفت: آستان مقدس امامزاده محمد هلال بن على (علیه السلام) در شهرستان آران و بیدگل و در ۱۲ کیلومترى شهر کاشان واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا