حوادث پلیسشهر و جامعه

جلوه‌های برتر حجاب، توسط پلیس اصفهان تجلیل می‌شوند/سارق طلای کودکان دستگیر شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” جهانگیر کریمی” با اعلام این مطلب اظهار داشت: پس از اجرای موفق و اثر گزار ۲ دوره برگزاری جشنواره چادرهای آسمانی توسط معاونت اجتماعی ناجا، اولین دوره استانی این جشنواره امسال در تعدادی از استان ها از جمله استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره ۱۶ تا ۲۱ تیرماه هم‌زمان با هفته عفاف و حجاب برگزار و از فعالان، نخبگان، هنرمندان و افراد برجسته و برگزیده در زمینه ترویج عفاف و حجاب با اهدای جوایز نفیس تجلیل به عمل خواهد آمد.

این مقام مسئول ،محورهای جشنواره شامل کتاب، تصویرسازی، عکس، پوستر، نقاشی ، انیمیشن و کاریکاتور عنوان کرد و گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۰ تیرماه شخصاً به دبیرخانه جشنواره به نشانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، اداره آموزش و مشارکت‌های عمومی واقع در میدان تاریخی حضرت امام (ره ) و در شهرستان‌ها نیز به معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان مربوطه تحویل دهند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲۱۸۳۰۰۲ تماس حاصل نمایند.

سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه جشنواره در هفته عفاف و حجاب برگزار و در حاشیه آن نیز نمایشگاهی از آثار ارسالی برگزار خواهد شد.

**کشف ۴۸۶ کیلوگرم تریاک در نائین

گروه استان‌ها_اصفهان_فرمانده انتظامی استان از کشف ۴۸۶ کیلو و۶۰۰گرم تریاک در عملیات مأموران ایستگاه بازرسی شهرستان “نائین” خبر داد.

سردار “مهدی معصوم بیگی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “شرافت” شهرستان “نائین” حین اجرای طرح کنترل و بازرسی خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری پژو پارس مشکوک و دستور ایست دادند.

وی افزود: راننده خودرو به دستور ایست توجهی نکرد و متواری شد که مأموران وارد عمل شده و در یک عملیات ضربتی خودرو را متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از این خودرو ۴۸۶ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک که زیر صندلی‌های خودرو و صندوق‌عقب جا ساز شده بود، کشف شد.

سردار مهدی معصوم بیگی با اشاره به دستگیری یک سوداگر مرگ در این رابطه اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.#

 *کشف ۸۱۰ هزار نخ سیگار قاچاق در اصفهان

گروه استان‌ها _ اصفهان _ کارآگاهان پلیس آگاهی استان در بازرسی از انباری، تعداد ۸۱۰ نخ سیگار خارجی قاچاق را کشف و ۲ نفر را دستگیر کردند.

سرهنگ” سعید سلیمیان” رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی اصفهان از دپوی یک محموله سیگار خارجی در انباری مطلع و بررسی موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی از محل بازرسی شد که تعداد ۸۱۰ هزار نخ سیگار خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی، بیان داشت : در این رابطه ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ سلیمیان در پایان خاطرنشان کرد: قاچاق کالا زمینه رکود اقتصادی و تورم در کشور را فراهم می‌کند که از عموم مردم تقاضا می‌شود هرگونه اخبار در این رابطه را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

*اجرای طرح ارتقاء ایمنی موتورسوارن در اصفهان

گروه استان ها_ اصفهان _ رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان از برگزاری کارگاه های آموزش و ارتقای ایمنی موتورسواران در ۳ منطقه شهرداری شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”رضا رضائی” با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به رقم بالای کشته های ناشی از تصادفات موتورسیکلت استان، پلیس راهنمایی و رانندگی به منظور پیشگیری و کاهش تصادفات این وسیله نقلیه اقدام به اجرای طرح های متعدد و متنوع انتظامی ، فرهنگی و آموزشی کرده است.

وی افزود: یکی از اقدامات فرهنگی که از دو هفته قبل در اصفهان اجرائی شده برپائی کارگاه های آموزش و ارتقای ایمنی موتورسواران است .

وی افزود:این کارگاه ها با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در ۳ منطقه شهرداری که بیشترین فراوانی و درصد تصادفات موتورسیکلت در آنها رخ داده در حال اجرا است.

رئیس پلیس راهور استان گفت: در این طرح پس از توقیف موقت موتورسیکلت راکبان متخلف به ویژه افراد فاقد کلاه ایمنی برگه معرفی به کارگاه آموزش و ارتقای ایمنی موتورسواران به آنها ارائه و در این کارگاه پس از نمایش فیلم های آموزشی عبرت آموز و بیان مطالب هشداری و آموزش چهره به چهره مجدداً راکبان متخلف همراه با کلاه ایمنی و گواهی شرکت در دوره آموزشی برای ترخیص موتورسیکلت خود به محل اولیه توقیف آن اعزام می شوند.

سرهنگ رضائی با بیان اینکه ارتکاب تخلف مجدد از سوی کسانی که در این گونه کارگاه ها شرکت کرده و توجیه شده باشند دیگر قابل قبول نیست تصریح کرد: تا کنون برگزاری این کارگاه ها نتایج بسیار خوبی به همراه داشته و امیدواریم با اجرای این طرح شاهد رانندگی ایمن تر همراه با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی موتورسیکلت سواران باشیم.

سرهنگ رضائی همچنین از راه اندازی پویش مردمی ایمنی موتورسیکلت سواران با شعار” ایمن سواری” خبرداد و اظهار داشت: راه اندازی این پویش نوعی مسئولیت سازی در بین اقشار مختلف مردم و دستگاه ها و ارگان های استان است و تا کنون نیز تعداد بسیار زیادی از گروه های مردمی به این پویش پیوسته اند که انشاءالله در آینده ای نزدیک شاهد آثار مثبت آن در جامعه خواهیم بود.

**تشکیل ۸۴جلسه آموزش همگانی توسط کارشناسان پلیس اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ با تلاش کارشناسان پلیس شهرستان اصفهان تعداد ۸۴ جلسه آموزش چهره به چهره در خرداد ماه امسال برگزار شد.

سرهنگ “حسن یاردوستی ” فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : از آنجایی که یکی از اهداف ناجا حضور پلیس در مدارس و آموزش چهره به چهره دانش آموزان در رابطه با سواد رسانه ای و خطرات آسیب های اجتماعی است در خرداد ماه سال جاری تعداد۸۴جلسه توسط پلیس اصفهان برگزارشد.

وی با بیان اینکه تعداد ۴۱ جلسه در مساجد از دیگر فعالیت های کارشناسان آموزش همگانی پلیس بود اضافه کرد : حضور پلیس در جمع نمازگزاران و بررسی مشکلات محله ها از اولویت های این فرماندهی است و این راهکار در کاهش جرائم مثمر ثمر است .

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان همچنین با اشاره به ۶ جلسه کانون های فرهنگی ، ۱۳ جلسه کارکنان دولت، ۱۰ جلسه صنوف ادامه داد : پلیس اصفهان گام بلندی در تعاملات با صنوف و سایر ارگان های دولتی برداشته و خروجی جلسات متعدد در سیر نزولی جرائم نقش مهمی را ایفا کرده است .

سرهنگ یاردوستی با بیان اینکه والدین در مدیریت آنلاین فرزندان و همچنین جلوگیری از بزه کاری در خانواده نقش مهمی را در اولین جبهه ایفا می کند افزود : ۶ هزار و ۴۴۶ نفر از آموزش های پلیس بهره بردندکه از دیگر افتخارات این نیرو است.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به برگزاری۲۰ نمایشگاه دائم و سیار برای فرهنگ سرا ها ، مدارس و مساجد از سوی کارشناسان مشاوره کلانتری ها خاطر نشان کرد : برپایی نمایشگاه های تصویری و آموزش همکارانم در این رابطه با استقبال شهروندان و دانش آموزان مواجه شده است .

**واژگونی وانت مزدا با ۲ کشته و ۲ مجروح در فریدون‌شهر

گروه استان‌ها_اصفهان_ رئیس پلیس‌راه استان از واژگون شدن یک دستگاه وانت مزدا در گردنه “کلوسه” شهرستان “فریدون‌شهر” و فوت ۲ نفر و مجروح شدن ۲ فرد دیگر خبر داد.

سرهنگ “حسین پور قیصری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگون شدن یک دستگاه وانت مزدا در گردنه “کلوسه” شهرستان “فریدون‌شهر” بلافاصله مأموران پلیس‌راه “دامنه” به محل اعزام شدند.

وی افزود:متأسفانه در اثر این حادثه رانندگی راننده و یکی از سرنشینان خودرو در دم فوت و ۲ سرنشین دیگر خودرو نیز به‌شدت مجروح شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی در دست بررسی است و توسط کارشناسان تصادفات جاده‌ای پلیس‌راه “دامنه” اعلام خواهد شد.

سرهنگ پور قیصری با اشاره به اینکه ۲ سرنشین این خودرو در اتاق بار وانت بودند بیان داشت : سوارشدن مسافر در قسمت بار خودروها از تخلفات رانندگی است که از رانندگان وسایل نقلیه باری تقاضا می‌شود از انجام این عمل خطرساز اکیداً خودداری کنند تا شاهد وقوع این‌گونه حوادث تلخ نباشیم.

**عدم توجه به جلو باز هم حادثه آفرید

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از واژگون شدن یک دستگاه سواری سایپا در محور راهداری “قرقچی” و فوت یک نفر خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی واژگونی یک دستگاه سواری سایپا ، در محور راهداری “قرقچی” ، بلافاصله ماموران گشت پلیس راه “شاهین شهر- کاشان” به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: متاسفانه در اثر این حادثه یک سرنشین سواری سایپا به علت شدت جراحات وارده در دم فوت شد.

سرهنگ پورقیصری افزود: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده ای عدم توجه به جلو توسط راننده خودرو اعلام شده است.

رئیس پلیس راه اصفهان در ادامه از رانندگان خواست: هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و با دقت کامل به امر رانندگی توجه و از رانندگی در شرایط خستگی و خواب آلودگی جدا پرهیز کنید.

**سارق طلای کودکان دستگیر شد

گروه استان ها _اصفهان_خانم سارقی که اقدام به سرقت طلاهای کودکان می کرد ، با همکاری شهروندان و درایت پلیس شهرستان دستگیر شد.

سرهنگ “حسن یاردوستی”فر مانده انتظامی شهرستان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت :در پی اعلام شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت طلای کودکان آنها بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی گقت : شب گذشته شهروندی به گشت پلیس اصفهان مراجعه و عنوان می کند خانمی قصد سرقت طلاهای دخترش را داشته و و متواری شده که با تیز هوشی پلیس این فرد مونث مشاهده شد.

این مقام مسئول ادامه داد: این فرد مونث در محاصره پلیس سرانجام دستگیر که این خانم با ترفند داشتن کودکی ۸ ساله به بچه ها نزدیک و در یک لحظه طلاهای دختر بچه ها را سرقت می کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان ضمن توصیه به خانواده ها در مراقبت بیشتر از کودکان خود در بیرون از منزل خاطر نشان کرد: از آویز کردن زیور آلات به کودکان خود و رها کردن آنها در کوچه ، خیابان و پارک خودداری کنید .

**خطر بزهکاری در کمین کودکان خیابانی

گروه استان ها _ اصفهان _ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: کودکانی که به دلیل اختلافات و طلاق والدینشان و یا مشکلات دیگر به کار در خیابان رو می آورند بیشتر از هر کسی در معرض بزهکاری قرار دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” جهانگیر کریمی ” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: نداشتن پدر و سرپرست بالای سر فرزندان و عدم نظارت و کنترل کافی از سوی مادر به علت مشغله کاری زیاد در بروز رفتارهای ناهنجاری آنان تاثیر به سزایی خواهد داشت.

وی افزود: بچه ها از لحاظ ارتباطی افرادی بسیار ضعیف هستند و روانشناسان معتقدند که ضعف در مهارت‌های ارتباطی یک نوع مهارت رفتاری آموخته‌شده است که ارتباط نزدیکی با الگوی تربیتی آن‌ها دارد و نداشتن مهارت های ارتباطی لازم ،میزان سازگاری با محیط و شرایط را از افراد سلب می کند و آمادگی بیشتری برای ارتکاب رفتار بزهکارانه یا بروز جرم در آن‌ها به وجود می آورد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه کودکان خیابانی بیشتر از هر کسی در معرض خطر بزهکاری قرار دارند اظهار داشت: کودکانی که به دلیل طلاق و یا فوت یکی از زوجین و مشکلات دیگر به کار در خیابان رو می‌آورند بیشتر از هر کس دیگر در معرض خطر بزهکاری و افتادن در دام باندهای تبهکاری و مجرمانه قرار داردند.

وی ورود کودکان خیابانی به چرخه بزهکاری را ناشی از آشفتگی خانوادگی، نبود سرپرست و عدم نظارت کافی والدین عنوان کرد و اظهار داشت: باید در این زمینه سازمان های حمایتی و تشکل‌های مردمی و خیریه‌ها وارد عمل شوند و از بزهکاری این گونه افراد جلوگیری کنند، چراکه قطعاً ثواب و اجر نجات یک کودک و نوجوان از ورطه نابودی و بزهکاری بسیار بیشتر از هر ثوابی است و با این کار می توان یک جامعه را از مشکلات و ناهنجاری‌ها نجات داد.

این مقام مسئول بر نظارت بیشتر والدین بر رفت و آمدهای کودکان و نوجوانان و مدیریت اوقات فراغت آنان در فصل تابستان تاکید کرد و افزود: در این خصوص توصیه می‌ کنیم، خانواده‌ها یک نظارت غیر مستقیم به صورت مستمر و مداوم بر رفتارهای فرزندان خود داشته باشند، امکان سرگرمی و شرکت در کلاس های ورزشی و فرهنگی را برای فرزندانشان فراهم کنند و ارتباط عاطفی میان اعضای خانواده را افزایش دهند.

سرهنگ کریمی ، یکی از عوامل بروز پدیده کودکان خیابانی را محیط مسکونی عنوان کرد و اظهار داشت: اگر محیط مسکونی در منطقه‌ای باشد که افراد ناسالم در آن تردد دارند این موضوع در سوق دادن فرزندان به سمت جرم نقش بسزایی دارد که در این زمینه افراد باید به محیط سکونت خود نیز توجه ویژه ای داشته باشند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ، حاشیه‌نشینی را بستر ساز بروز جرم و بزهکاری عنوان کرد و اظهار داشت: در برخی از محلات حاشیه‌نشین که کانون رفت و آمد مجرمان و خلافکاران تبدیل شده زمینه بروز پدیده کودکان خیابانی را فراهم می کند که بایستی دستگاه های مربوطه برای ساماندهی این گونه مکان‌ها برنامه‌ریزی اساسی کرده و تصمیمات جدی اتخاذ کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا