شهر و جامعهعناوین اخبار

احداث نخستین واحد تولید سوخت از زباله؛ در دستور کار سازمان مدیریت پسمانداصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در جلسه شورای عالی سازمان مدیریت پسماند اظهار کرد: انتظار این است که سازمان پسماند در جایگاه واقعی خود قرار گیرد و به شکلی واقعی به عنوان الگوی دیگر شهرهای کشور مطرح شود.

وی ادامه داد: برنامه های سازمان باید سنجش پذیر و میزان انحراف آنها قابل تشخیص باشد. همچنین باید مطالبات و دیون سازمان به صورت دقیق مشخص باشد تا بتوان عملکرد و برنامه ریزی بهتری برای آن داشت. 

ایجاد مجتمع فناوری های زیست محیطی مدیریت پسماند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه شعار “اصفهان ۱۴۰۰ شهری بدون دفن پسماند” شعار بسیار مناسبی است که برای رسیدن به آن باید تمام تلاش خود را انجام دهیم، اظهار کرد: یکی از مهم ترین برنامه ها برای تحقق این هدف، ایجاد مجتمع فناوری های زیست محیطی مدیریت پسماند برای شهر اصفهان است.

علی دهنوی تصریح کرد: احداث اولین واحد ۲۵۰ تنی هاضم بی هوازی یکی از اقداماتی است که در سال جاری باید صورت گیرد. در این راستا بررسی های جامعی صورت گرفته و این مرکز در آینده ای نزدیک می تواند به عنوان پایلوت و مرجع مورد استفاده برای شهر اصفهان و دیگر شهرهای کشور تبدیل شود.  

وی اضافه کرد: همچنین احداث نخستین واحد تولید RDF ( روش سوخت مشتق از زباله) در سال ۹۷ و ایجاد دومین واحد ۲۵۰ تنی هاضم بی هوازی را تا سال ۱۴۰۰ در دستور کار خود قرار داده ایم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه های سال جاری و سال آینده سازمان، ادامه داد: کلنگ زنی نخستین واحد ۲۰۰ تنی RDF و پروژه بازیافت و ساماندهی پسماندهای عمرانی و ساختمانی از دیگر اقداماتی است که در دستور کار سازمان قرار دارد. 

وی با اشاره به دفن زباله های بیمارستانی افزود: در شهر اصفهان روزانه ۱۸ تن پسماند پزشکی تولید می شود که در این زمینه به ورود سرمایه گذاران به منظور سرمایه گذاری در حوزه دفن زباله های بیمارستانی و زباله سوز بیمارستانی نیاز است که این پروژه می تواند با مشارکت شهرداری انجام گیرد.

دهنوی اعلام کرد: تشکیل چندین کارگروه تخصصی از جمله فناوری های نوین، پسماند و دفن پسماند، آموزش و ‌جذب اعتبارات ویژه از برنامه های در دست اقدام این سازمان است.

گفتنی است جلسه شورای عالی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با حضور شهردار اصفهان، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان و اعضای هیات مدیره این سازمان برگزار شد.

 

           

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا