پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

طرح میز خدمت اداره کل بهزیستی استان اصفهان با حضور مدیرکل و معاونین افتتاح شد.

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، دکتر مرضیه فرشاد گفت: طرح میز خدمت با هدف حفظ حقوق شهروندان، جلوگیری از سرگردانی مردم در سیستم اداری و پاسخگویی به موقع به مطالبات مردمی و با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تکریم ارباب رجوع و دستور ریاست جمهوری در خرداد ماه سال جاری و به استناد بند ۲ ماده ۱۸ و در جهت اجرایی کردن ماده ۱۷ مصوبه شورای اداری، اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح تمامی دستگاه‌های اداری موظف هستند ساختاری را تحت عنوان میز خدمت برای انجام تعدادی از فعالیت‌های قابل ارائه مستقیم به ارباب رجوع تعریف نمایند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه از مجموع ۱۵۰ خدمت تعریف شده در اداره بهزیستی، شماری از فعالیت‌های تخصصی در گذشته توسط دفاتر پیشخوان تعریف شده و لزومی بر حضور مستقیم مراجع در آنها وجود ندارد اما این روش در بحث مددجویی دارای ضعف بود.

دکترفرشاد افزود: طبق دستورالعمل‌ و هماهنگی‌های انجام شده با سازمان بهزیستی کشور، موظف به اجرایی شدن این طرح از ابتدای تیرماه شدیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر۴۱ خدمت در این طرح تعریف شده است که بر اساس آن مددجو می‌تواند بدون مراجعه مستقیم به واحدهای مختلف سازمان با حضور در یک مکان درخواست خود را مطرح کرده و بعد از تشکیل پرونده و دریافت کد پیگیری در زمان مشخص شده توسط کارشناس مربوطه برای دریافت پاسخ مراجعه نماید.

مدیرکل بهزیستی ادامه داد: میز خدمت اداره کل بهزیستی استان اصفهان در محل اداره پذیرش و هماهنگی گروه‌های هدف بهزیستی با حضور پنج کارشناس خبره و مسلط به این ۴۱ نوح خدمت تنها در مرکز استان یعنی شهر اصفهان فعالیت می‌کند و در ادارات شهرستان‌ها معاونت هر اداره بایستی این فعالیت را به عهده بگیرد.

دکتر فرشاد با اشاره به اینکه مددجویان شهرستانی همچون گذشته می‌توانند خدمات را  از شهرستان خود دریافت نمایند؛ اظهار داشت: از آنجا که طرح میز خدمت در شروع تنها شهرستان اصفهان را در بر می‌گیرد، برآورد ما بر این است که نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر شامل خدمت گیرندگان این طرح خواهند شد.  

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: طبق برنامه زمانبندی ارائه شده، طرح میز خدمت از ابتدای  مهرماه به صورت الکترونیکی و با حذف ضرورت حضور مستقیم ارباب رجوع به فعالیت خود ادامه خواهد داد که پس از ابلاغ دستورالعمل مربوطه این اداره کل آمادگی کامل جهت اجرای طرح مربوطه را دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا