تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

بازسازی پردیس ساحل اتفاقی بزرگ در بخش سینمایی اصفهان است/ مناطق محروم شهر صاحب سینما می شوند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در حاشیه بازدید از روند ساخت پردیس سینمایی ساحل با بیان اینکه از دی ماه سال ۹۶ عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده است، اظهار کرد: بازسازی سینما ساحل با مشارکت شهرداری اصفهان و حوزه هنری با سبکی جدید و با سالن های مختلف در حال انجام است و در این مدت نیز پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

وی تصریح کرد: سالن های کوچک برای برنامه های تخصصی، سالن های بزرگ با بیش از ۷۰۰ صندلی، مهد کودک،‌ سینمای روباز، چشم انداز بسیار زیبا و سایر امکانات که در نوع خود در کشور منحصر به فرد است این امکان را برای خانواده ها پدید می آورد که بتوانند در فضایی مفرح و دلنشین اوقات خوشی را در کنار یکدیگر سپری کنند.

بازسازی سینما ساحل در سه شیفت کاری در حال انجام است

شهردار اصفهان با اشاره به این که بازسازی سینما ساحل در سه شیفت کاری در حال انجام است، تصریح کرد: این پروژه نزدیک به دو سال زمان نیاز دارد تا به اتمام برسد اما در حدود هفت ماه به پایان خواهد رسید،  تلاش می کنیم در این شرایط سخت، مشکلات کارگران و پیمانکار را هم به سرعت رفع کنیم.

شهردار اصفهان ضمن ابراز امیدواری از بهره برداری کامل پروژه بازسازی سینما ساحل تا پیش از برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، افزود: بازسازی سینما ساحل در مدت هفت ماه موجب خوشحالی است، امیدواریم بازسازی این اثر ارزشمند بتواند منشاء خدمات هنری، سینمایی و فرهنگی در اصفهان باشد.

 

سهم پنج میلیارد تومانی شهرداری برای بازسای سینما ساحل

وی با بیان اینکه ۱۱ میلیارد تومان هزینه اجرای بازسازی کامل این پروژه است، اضافه کرد: سهم شهرداری حدود یک میلیارد تومان به صورت نقدی است و همچنین تخفیف هایی به مبلغ ۴ میلیارد تومان در راستای اهداف فرهنگی و برای اجرای این پروژه از سوی شهرداری در نظر گرفته شده است.

مناطق ۷، ۸، ۱۵ و ۱۱ نیز صاحب سینما می شوند

نوروزی با بیان اینکه مناطق مختلف شهر دارای سینما می شود، گفت: با سیاستی که اعمال می شود تمرکز سینماها در چهارباغ مرتفع و بخش های محروم شهر مانند مناطق ۷، ۸، ۱۵ و ۱۱ نیز صاحب سینما می شوند.

وی تاکید کرد: پردیس سینمایی ساحل اتفاق بزرگی در بخش هنری و سینمایی اصفهان است. بازسازی سینما همایون نیز در دستور کار قرار دارد که امیدواریم آن مکان نیز به محلی برای پاسخ به نیازهای فرهنگی شهر تبدیل شود.

شهردار اصفهان با اشاره به بازسازی سینما همایون، خاطرنشان کرد: برای بازسازی سینما همایون نیز برنامه‌هایی در دستور کار است و این سینما نیز می تواند به فضایی مناسب برای پاسخگویی به نیاز بخش فرهنگی شهر تبدیل شود.

احداث۲۴ پروژه سینمایی تئاتری به صورت مشارکتی

وی هزینه در بخش فرهنگ و هنر را سرمایه گذاری در حوزه شهر دانست و تاکید کرد: هر چه‌قدر در حوزه فرهنگی و هنری هزینه شود نوعی سرمایه‌گذاری در جهت توسعه شهر است. به طوری که در مجموع دست کم ۲۴ پروژه سینمایی تئاتری به صورت مشارکتی در دستور کار است.

نوروزی در خصوص برگزاری نشست‌های تخصصی و کارشناسی سینما و فیلم در اصفهان، اظهار کرد: در اصفهان با وجود زیرساخت‌های اصلی، اما متاسفانه در زمینه برگزاری نشست‌های تخصصی و کارشناسی سینما و فیلم اقدامات موثری انجام نشده و نشست‌های تخصصی کاهش یافته است. البته زیرساخت‌های سخت‌افزاری نیز کم است و به نظر می‌رسد در گذشته کمتر به این امور توجه شده است.

وی اضافه کرد: با وجود پردیس‌ها و رویدادهای فرهنگی مانند هفته فرهنگی، تعاملات جهانی و روز اصفهان که در آذر ماه پیش‌رو است، در آینده نزدیک تحولات خوبی را در اصفهان شاهد خواهیم بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا