شهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

مصرف دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز در خراسان رضوی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، سیدحمید فانی ۴۱ درصد مصرف گاز سه ماه نخست امسال را مربوط به بخش نیروگاهی عنوان کرد و افزود: نیروگاه نیشابور با ۳۰۶ میلیون، فردوسی با ۲۷۴ میلیون و توس با ۲۰۵ میلیون مترمکعب بیشترین میزان مصرف گاز طبیعی را داشته اند.

وی با بیان اینکه با گازرسانی های انجام شده به مناطق مختلف استان به تامین گاز پایدار رسیده ایم، افزود: در ادامه نهضت گازرسانی، امسال بطور میانگین در هر روز یک روستا و ۲ واحد صنعتی در استان گازرسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اتصال یک شهر و ۳۶۵ روستای استان به شبکه گاز در سال گذشته، اظهار کرد: خراسان رضوی با دارا بودن ۲۹ هزار و ۵۷۲ کیلومتر شبکه گازرسانی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

فانی خاطرنشان کرد: هم اکنون از ۲ هزار و ۵۳۰ روستای واجد شرایط بهره مندی از نعمت گاز، یک هزار و ۷۹۹ روستا گازدارند و شمار مشترکان روستایی و شهری استان به ۲ میلیون و ۱۴۱ هزار مورد رسیده که از این تعداد یک میلیون و ۷۲۷ هزار مشترک شهری و ۴۱۴ هزار مشترک روستایی هستند. ۱۲ هزار و ۷۸۳ مشترک صنعتی عمده و جزء نیز در خراسان رضوی از سوخت گاز استفاده می کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا