تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

با در مدار قرار گرفتن چاهها ، سلامت و بهداشت آب شرب همچنان مانند قبل مورد تایید مرکز بهداشت استان است

به گزارش سرمایه گستران، مهندس هاشم امینی  در مورد وضعیت بهداشتی و سلامتی آب شرب اصفهان اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده از جمله نمونه‌برداری، تست کلرسنجی یا آزمایشات میکروبی و شیمیایی وضعیت بهداشتی آب شرب اصفهان نسبت به قبل، از نظر بهداشت و سلامت مورد تأیید است.

وی با اشاره به تغییر طعم و مزه آب  در برخی از نقاط اصفهان افزود: باید توجه داشت که به دلیل کمبود آب، شرکت آب و فاضلاب، آب چاه‌های  اجاره ای و متفرقه را وارد مدار بهره برداری قرار داد همین امر  دلیل تغییر کیفیت و طعم آب است که البته از نظر سلامت مشکلی ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب  استان اصفهان ادامه داد: در سال جاری برای جبران کمبود تخصیص آب طرح اصفهان بزرگ اقدام به حفاری بیش از ۷۰ فقره چاه  جدید در اقصی نقاط استان نموده ایم که پیش بینی می شود با حفر این چاهها حدود ۱۰ درصد کمبود نیاز آبی در شرایط بحرانی  برطرف شود.

وی افزود: چاههای جدید الحفر  شرکت آب و فاضلاب  قبل از آنکه در مداربهره برداری قرارگیرد قطعا مرکز بهداشت از آب این  چاهها نمونه‌برداری، آزمایش و تست فاکتورهای میکروبی شیمیایی انجام و اگر مشکلی وجود نداشته باشد، اجازه ورود به مدار مصرفی آب داده می‌شود.

مدیر عامل شرکت آبفا استان اصفهان اعلام کرد: در حال حاضر ۱۰ حلقه از چاههای جدیدالحفر آماده تجهیز و سپس بهره برداری است و مابقی چاهها در دست اقدام هستند بنابراین تغییر مزه  و طعم آب شرب ربطی به چاههای جدیدالحفر ندارد چونکه این چاهها هنوز در مدار بهره برداری قرار نگرفته اند.

وی اذعان داشت:  هم اکنون از  هیچ چاهی بدون نظر مرکز بهداشت استفاده نمی شود  این در حالیست که برای آبرسانی پایدار به مشترکین ،آب چاه‌ها با آب تصفیه‌خانه باباشیخ علی مخلوط  میشود، بنحوی  که باعث تغییر مزه آب نشود،

مهندس امینی با اشاره به کیفیت آب خاطرنشان ساخت: در حال حاضر  کیفیت آب شرب از لحاظ میکروبی و شیمیایی   مطابق با استانداردهای تعریف شده است  تنها شاید از نظر طعم و مزه در برخی از نقاط استان به دلیل EC  بالای آب چاهها کمی متفاوت تر از قبل باشد  اما از نظر سلامت و بهداشت هیچ مشکلی ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا