پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

ثبت دو وقف جدید در آران و بیدگل/احیای موقوفه حسن خان علینقی خارایی خالصی در بن رود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان اظهار داشت: وراث خانواده مرحوم مرتضی ربیعی و انسیه انصاری با مراجعه با اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان وقف جدیدی را به نام خود ثبت کردند.

وی در ادامه افزود: این واقفان نیک اندیش ۳۰۰ متر مربع زمین مسکونی را به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون برای ساخت و توسعه حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) شهر ابوزیدآباد وقف کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: عباس شعوری دیگر واقف نیک اندیش نیز با مراجعه به اداره اوقاف شهرستان ۴۲ متر مربع زمین مسکونی به ازش بیش از ۲۱۰ میلیون ریال را برای توسعه حرم مطهر امامزاده یحیی(ع) وقف کردند.

حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان در ادامه اضافه کرد: با ثبت این دو موقوفه جدید در سال جاری هفت وقف جدید در شهرستان آران و بیدگل ثبت شده است.

وی در ادامه گفت: شهرستان آران و بیدگل با بیش از صد هزار نفر جمعیت در ۲۱۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده در حال حاضر نیز ۹۶۱ موقوفه در این شهرستان به ثبت رسیده است.

سومین همایش بزرگداشت امامزاده قاسم(ع) کاشان برگزار می شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: سومین همایش بزرگداشت امامزاده قاسم(ع) استرک کاشان با محوریت مسابقات فرهنگی و هنری برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مهدی حافظیان اظهار داشت: اداره اوقاف کاشان در نظر دارد تا در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و با هدف آشنایی بیشتر با ابعاد شخصیتی و سیره امامزاده قاسم(ع) استرک و نمودار ساختن زوایای پنهان شخصیتی این امامزاده جلیل القدر و همچنین لزوم آشنایی و ارتباط بیشتر نسل جوان با امامزاده و در نهایت الگو گیری از سیره این امامزاده در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی سومین بزرگداشت امامزاده قاسم(ع) را برگزار کند.

وی در ادامه افزود: این همایش در بخش های مختلف برگزار می شود که هدف از بخش علمی این همایش معرفی امامزاده قاسم علیه السلام از ابعاد مختلفی همچون شخصیت، فضیلت، کرامات و نقش امامزاده در جذب توریست مذهبی  در استرک همراه با راهکارهای قطب فرهنگی شدن امامزاده در روستا برگزار می شود و علاقمندان می توانند آثار خود را در قالب این محوریت ها به دبیرخانه این همایش اراسل کنند همچنین در بخش هنری نیز علاقمندان می توانند عکس های خود را که مربوط به ضریح، صحن، گنبد، عکس های تاریخی، عکس های شخصی، خانوادگی و اردویی، عکس های مراسم هایی که در امامزاده برگزار شده را ارسال کنند و در قسمت نقاشی نیز علاقمندان آثار خود را با محوریت نقاشی از ضریح، صحن و گنبد امامزاده ارسال کنند در بخش هنری این همایش نیز آثار مربوط به نماهنگ، طرح گرافیکی، تایپو گرافی نام حضرت، طراحی لوگو آستان مقدس بررسی و به نفرات برتر جوایزی اهدا می شود و در بخش آثار ادبی نیز علاقمندان می توانند آثار خود را با عنوان خاطره، داستان کوتاه، شعر و دلنوشته پیرامون امامزاده قاسم(ع) ارسال نمایند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در ادامه یادآور شد: به نفرات برتر در هر بخش جوایز نفیسی همچون کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و جوایز ارزنده دیگر اهدا می شود.

مهدی حافظیان ادامه داد: علاقمندان می توانند آثار خود را تا تاریخ ۲۵ تیرماه در بخش های مختلف پس از تهیه برای شرکت در این همایش به کتابخانه عمومی مهر ولایت و یا کتابخانه شهیدان احمدیان استرک تحویل دهند.

وی خاطر نشان شد: این همایش روز پنجشنبه ۲۸ تیر ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در جوار حرم امامزاده قاسم(ع) استرک برگزار می شود.

وی گفت: آستان مقدس امامزاده قاسم (علیه السلام) در فاصله ۲۰ کیلومتری از شهر کاشان و در مسیر مشهد اردهال، در روستای استرک واقع شده است.

احیای موقوفه حسن خان علینقی خارایی خالصی در بن رود

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود گفت: موقوفه حسن خان علینقی خارایی خالصی به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال در جرقویه علیا و روستای خارا از توابع بن رود احیا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، امراله اصغری ورزنه اظهار داشت: با تلاش و پیگیری کارشناسان اداره اوقاف و امور خیریه بن رود در جهت صیانت از حقوق موقوفات و همچنین اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش موقوفه مرحوم حسن خان علینقی خارایی خالصی احیا شد.

وی در ادامه افزود: موقوفه مرحوم حسن خان علینقی خارایی خالصی نیز در صحرای جرقویه علیا و در روستای خارا قرار دارد که مساحت این موقوفه ۵۰۰ متر مربع است و در تاریخ ۱۳۶۱ توسط واقف نیک اندیش آن برای برگزاری مجالس روضه خوانی وقف شده است.

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود در ادامه خاطر نشان شد: این موقوفه در سال های قبل در تصرف بود که پس از پیگیری های انجام شده این موقوفه احیا و زمینه برای اجرای امینانه نیات واقف نیک اندیش آن مهیا شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا