شهر و جامعه

“کارگاه زیبایی شناسی و ساختار در فیلم کوتاه” در سالن سوره حوزه هنری

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، این کارگاه در ساعت ۱۵:۳۰بعدازظهر روزپنجشنبه ۱۴ تیرماه در سالن سوره حوزه هنری استان اصفهان برگزار می شود.

علاقه مندان برای حضور در این کارگاه و استفاده از مباحث کاربردی آن می توانند از طریق وبگاه  www.msff.ir  ثبت نام کنند.

این کارگاه یکی از سلسله کارگاه های آموزشی اولین جشنواره مهر سلامت اصفهان است که با هدف ارتقاء دانش علاقه مندان به سینما و ساخت فیلم کوتاه برای حضور دراین جشنواره برگزار خواهد شد.

در این کارگاه آموزشی ضمن نمایش قطعات مختلف فیلم مباحثی از جمله زیبایی شناسی سینما و ساختار فیلم کوتاه با توجه به نظریه های نظریه پردازان مختلف مطرح می شود.

گفتنی است، دکتر احمد الستی دانش آموخته دانشکده هنرهای دراماتیک تهران در رشته سینما است، وی دارای مدرک کارشناسی ارشد زیباشناسی و دکتری زیباشناسی از دانشگاه تگزاس در دالاس می باشد. او در دهه هفتاد و هشتاد عضو رسمی هیئت علمی دانشگاه هنر و دانشکده سینما و تئاتر بوده و همکنون مدرس دانشگاه تهران و از سال ۱۳۷۷ تاکنون مدیر آموزش مدرسه فیلم تهران بوده‌است و داوری بسیاری از جشنواره های فیلم را برعهده داشته است.

**برگزاری نمایشگاه عکس زعفران در گالری نقش خانه اصفهان

حوزه هنری استان اصفهان با همکاری دبیرخانه سومین جشنواره ملی عکس “زعفران تربت حیدریه وزاوه” نمایشگاه عکس زعفران را در گالری نقش خانه اصفهان برگزار می کند.

 این نمایشگاه که در بعدازظهر روز پنج شنبه ۷ تیرماه افتتاح می شود، شامل ۴۰ قطعه عکس رنگی و سیاه و سفید در قطع ۶۰ در ۴۰ و ۵۰ در ۷۰ است که منتخبی از عکس های سه دوره برگزاری جشنواره زعفران تربت حیدریه و زاوه می باشد.

این نمایشگاه تا روز سه شنبه ۱۹ تیرماه جهت بازدید علاقه مندان و هنرمندان عکاس اصفهانی در گالری نقش خانه واقع در مجتمع فرهنگی هنری سوره خیابان آمادگاه دایر می باشد.

جشنواره عکس زعفران تربت حیدریه و زاوه باهدف کمک به معرفی زعفران به عنوان گرانترین ادویه جهان ومعرفی ویژگیهای وزیبایی های این محصول کشاورزی ، استراتژیک برای شمال شرق کشور و همچنین کمک به ثبت این منطقه به عنوان پایتخت زعفران جهان و بهبودشرایط گردشگری گل در این منطقه در سه دوره متوالی از سال ۱۳۹۴ تاکنون برگزارشده است.

این مهم برعهده انجمن عکاسان تربت حیدریه بوده است و همزمان با اوج برداشت گل زعفران بادعوت از بیش از صد عکاس منتخب از سراسرکشور وگروههای عکاسی خبری اعزامی از سوی خبرگزاریهای داخلی وخارجی وهمچنین شبکه های تلویزیونی خارجی همچون راشا تودی روسیه، آناتولی ترکیه، ال بی سی والمیادین لبنان وخبرگزاری تیما رویترزوعکاسان خبرگزاری های مهم،  اخبارمربوط به زعفران درمنطقه تربت حیدریه وزاوه را منعکس کرده اند.

یکی از اهداف این جشنواره برگزاری نمایشگاه عکس زعفران در مراکز استانهای مختلف است تا هنرمندان عکاس و مردم دیگر نقاط ایران نیز با این مهم آشنا شوند. این نمایشگاه تاکنون درتهران، تبریز، اراک، بیرجند برگزارشده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا